Hvordan føles bækkenløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.213 visninger
10 svar
0 synes godt om
8. februar 2012

samantha1986

Jeg har de sidste par uger døjet med en gang i mellem at få meget ondt omme bag i lænd, men det sidder mest i ballen. Det kan komme pludseligt.

I dag da jeg var på job og gik rundt på legepladsen fik jeg pludselig ondt, og måtte lige stoppe lidt op, jeg begyndte så at gå rundt og så blev det bedre. Her til aften er det dog blevet slemt igen. Det der undre mig er at det kan den ene dag være i højre side og den anden dag i venstre side. Jeg har altid døjet med min lænd, og derfor tænker jeg også lidt om det måske bare er det, men så bare med lidt slemmere smerter.

Men hvordan føles bækkenløsning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2012

MyLittleBaby

samantha1986 skriver:

Jeg har de sidste par uger døjet med en gang i mellem at få meget ondt omme bag i lænd, men det sidder mest i ballen. Det kan komme pludseligt.

I dag da jeg var på job og gik rundt på legepladsen fik jeg pludselig ondt, og måtte lige stoppe lidt op, jeg begyndte så at gå rundt og så blev det bedre. Her til aften er det dog blevet slemt igen. Det der undre mig er at det kan den ene dag være i højre side og den anden dag i venstre side. Jeg har altid døjet med min lænd, og derfor tænker jeg også lidt om det måske bare er det, men så bare med lidt slemmere smerter.

Jeg tror det er eget forskelligt fra person til person, men jeg havde det under min graviditet, og det gjorde forbandet ondt! 

Mit startede med at jeg fik ondt i lænden, og kort efter begyndte det at gøre ondt i siderne. Der tog jeg så til lægen og fik det konstrateret og blev sygemeldt. Derefter blev det et helvede, for sommetider gjorde det så ondt at når jeg lå ned, kunne jeg ikke bevæge mine ben. Jeg kunne heller ikke rejse mig op fra liggende stilling uden hjælp.

Men min svigerinde fik det også, og hun bøvlede "bare" med at det gjorde ondt i lænden. Værre blev det ikke for hende.

Håber det kan hjælpe dig 

Anmeld

8. februar 2012

l.kjoeller

samantha1986 skriver:

ved mig startede smerterne i lænden, og hvor skambenet var ømt. nu er det hele bækkenet. ville tage til lægen hvis det er... h*n vil hurtigt kunne undersøge det ved at trykke nogle bestemte stedder

Anmeld

8. februar 2012

l.kjoeller

l.kjoeller skriver:

ved mig startede smerterne i lænden, og hvor skambenet var ømt. nu er det hele bækkenet. ville tage til lægen hvis det er... h*n vil hurtigt kunne undersøge det ved at trykke nogle bestemte stedder

du kan evt trykke dig selv på skambenet og hvis det er ømt eller sådan stødder kan det være tegn på det

Anmeld

9. februar 2012

samantha1986

Tak til jer begge to. Lige nu tror jeg bare det er de problemer jeg har med min lænd som jeg før har haft. Men jeg skal til læge senere på måneden og så må jeg høre af. Dog håber jeg ikke det er bækkenløsning for er lige nu i praktik og den skal jeg gerne have gennemført før jeg går af på barsel til maj. Så må jeg bare bide smerten i mig. 

Anmeld

9. februar 2012

MissTas

samantha1986 skriver:

vil også sige at det gør forfærdelig ondt.. jeg har nogle gange tårer i øjnene af bare smerte.. mit har løsnet sig så meget efterhånden, at mine knogler i hele lysken nærmest "takker" over hvis jeg fx rejser mig forkert eller lign. og så siger det bare et kæmpe smæld.. virkelig forfærdeligt.. men ellers er det generelt smerter i hele bækken regionen ved bestemte bevægelser, for meget aktivitet eller lign.

Anmeld

9. februar 2012

DK

Bækkenløsning sidder ikke i ballerne. Det lyder mere som din iskiasnerve der driller.

Bækkenløsning gør ondt nederst på lænden, der i midten hvor det flade "knoglestykke" er, over numsen. Derudover skal det også gøre ondt i skambenet foran. Det er de to steder at knoglerne løsner sig (eller faktisk tre, da hofterne bagpå er hæftet i hver siden side af det flade knoglestykke).

Du kan mærke det f.eks. når du har sat ned længe og så rejser dig. Så vil det være svært at gå/komme igang med at stå fuldt oprejst. Til sidst ved svær bækkenløsning gør det bare ondt hele tiden.

Anmeld

9. februar 2012

samantha1986

MissTas skriver:

vil også sige at det gør forfærdelig ondt.. jeg har nogle gange tårer i øjnene af bare smerte.. mit har løsnet sig så meget efterhånden, at mine knogler i hele lysken nærmest "takker" over hvis jeg fx rejser mig forkert eller lign. og så siger det bare et kæmpe smæld.. virkelig forfærdeligt.. men ellers er det generelt smerter i hele bækken regionen ved bestemte bevægelser, for meget aktivitet eller lign.

Hmm ja okay.. jeg vil nok ikke være i tvivl så hvis det var det

Anmeld

9. februar 2012

samantha1986

DK skriver:

Bækkenløsning sidder ikke i ballerne. Det lyder mere som din iskiasnerve der driller.

Bækkenløsning gør ondt nederst på lænden, der i midten hvor det flade "knoglestykke" er, over numsen. Derudover skal det også gøre ondt i skambenet foran. Det er de to steder at knoglerne løsner sig (eller faktisk tre, da hofterne bagpå er hæftet i hver siden side af det flade knoglestykke).

Du kan mærke det f.eks. når du har sat ned længe og så rejser dig. Så vil det være svært at gå/komme igang med at stå fuldt oprejst. Til sidst ved svær bækkenløsning gør det bare ondt hele tiden.

Er nok som du nævner min iskas. men hold da op som det kan gøre ondt som en i helvede. Og det er stort set hver dag.

Men nu føler jeg at jeg bedre ved hvordan det hele skal føles. Så tusinde tak for dit svar :-)

Anmeld

9. februar 2012

Tona

samantha1986 skriver:

http://baekkenloesning.dk/?pid=1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.