Børnesange sunget af voksne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.475 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. februar 2012

Mor, Skilt,Bonusmor

Jeg har fået en cd af min mor, fordi jeg vil spille børnesagne i bilen til og fra arbejde, både for Juniors skyld, men også for at jeg kan komme op på tangenterne..

Men selv om det sikkert skulle være en af de gode gamle - den hedder vist bimbambusse - så får jeg desværre flip af den svingende kvalitet, børn der synger, og den manglende ensartethed..  Desuden har jeg fået Albertes børne sang - og den er jeg så desværre heller ikke fan af..

Jeg googlede lige Povl Kjøller, men det er jo så desværre ikke de kendte..

Såh hjælp mig lige - er der ikke en eller anden voksen, eller bare en god sanger som har indspillet en række børnesange..?? Ensartetheden er tilsyneladende mere vigtig for mig end jeg selv gik og troede..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2012

L&V

DET Poulsen skriver:

Jeg har fået en cd af min mor, fordi jeg vil spille børnesagne i bilen til og fra arbejde, både for Juniors skyld, men også for at jeg kan komme op på tangenterne..

Men selv om det sikkert skulle være en af de gode gamle - den hedder vist bimbambusse - så får jeg desværre flip af den svingende kvalitet, børn der synger, og den manglende ensartethed..  Desuden har jeg fået Albertes børne sang - og den er jeg så desværre heller ikke fan af..

Såh hjælp mig lige - er der ikke en eller anden voksen, eller bare en god sanger som har indspillet en række børnesange..?? Ensartetheden er tilsyneladende mere vigtig for mig end jeg selv gik og troede..

Søs Fenger har lavet en der hedder vuggeviser den er fantastisk også er der jo åh abe boxen

Anmeld

8. februar 2012

Pikku Myy

DET Poulsen skriver:

Har du overvejet Åh Abe-cd'erne?

Anmeld

8. februar 2012

Mor, Skilt,Bonusmor

Månsson skriver:

Søs Fenger har lavet en der hedder vuggeviser den er fantastisk også er der jo åh abe boxen

Søs Fengers - kunne klart været et hit - tak for tippet...

Åh abe - er vist lidt i stil med den cd jeg fik af min mor - det er alle de originale indspilninger - og derfor svinger det meget, om mine ører synes det er til at holde ud..

Anmeld

8. februar 2012

L&V

DET Poulsen skriver:

Søs Fengers - kunne klart været et hit - tak for tippet...

Åh abe - er vist lidt i stil med den cd jeg fik af min mor - det er alle de originale indspilninger - og derfor svinger det meget, om mine ører synes det er til at holde ud..

Ja de er ikke alle sammen lige gode og det gælder også sangene på "hej for dig og hej for mig" Mener også der blev lavet en i forbindelse med kultur kanonen hvor kim larsen og sådan nogle var med men ka ikke lige hitte på hva den hedder

Anmeld

8. februar 2012

Albsil

Da jeg var gravid med tvillingerne hørte vi søs fregners vuggeviser. Den brugte jordemoderen nemlig også til graviditetssvømning. Nu er pigerne 6 mdr og ELSKER åh abe cd-boksen som de fik i julegave:-) (vi "spoler" dog væk fra nogle af sangene:-))

Anmeld

8. februar 2012

132319

Kay Brüel har udgivet to fantastiske cder: "Jeg fandt en sang på vejen" og " Med dannebro på næsen"

Musikken er skrevet af hendes oldefar og 1950erne og teksterne er skrevet af Halfdan Rasmussen

Her er en lille video hvor min datter rocker til en af sangene 

Anmeld

8. februar 2012

132319

Ellers er jeg med på Søs Fengers vuggeviser, den er fantastisk

Og så er der Kim Larsens "Glemmebogen" og Sebastians "Bedste børnesange"

Jeg elsker børnemusik og har et mindre bibliotek herhjemme

Anmeld

8. februar 2012

Mor, Skilt,Bonusmor

Super godt - tak for alle ideerne..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.