Su over 25??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.546 visninger
12 svar
0 synes godt om
8. februar 2012

Muhmi

Hvis man er over 25, får man så højere su end dem under 25?

Kan nemlig ikke helt læse mig frem til om der er nogle regler for det inde på su-styrelsens hjemmeside...

Overvejer lidt at hoppe ind på vuc sammen med kæresten nemlig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2012

Noneother

Nej. SU er det samme uanset alder.

Anmeld

8. februar 2012

Muhmi

Noneother skriver:

Nej. SU er det samme uanset alder.

Okiedokie Tak for svar

Anmeld

8. februar 2012

Muffin_girl

Muhmi skriver:

Kan nemlig ikke helt læse mig frem til om der er nogle regler for det inde på su-styrelsens hjemmeside...

Men du får vist mere når du har et barn. specielt når begge er på SU. SÅ kan i begge vist søge om tillæg. Plus ved kommunen..

Anmeld

8. februar 2012

Muhmi

AalborgPigen skriver:

Men du får vist mere når du har et barn. specielt når begge er på SU. SÅ kan i begge vist søge om tillæg. Plus ved kommunen..

Okay... Hvad kan man få ved kommunen??

Anmeld

8. februar 2012

Dot D

Jeg er 36, har to børn og jeg får almindelig SU, tror måske der er nogle andre regler, hvis I begge læser...

Anmeld

8. februar 2012

Muffin_girl

Muhmi skriver:

Okay... Hvad kan man få ved kommunen??

Hmm boligstøtte, og nogle andre ting..Men ved det faktisk ikke. Du skal næsten søge på forsøgertillæg forældretillæg, børnetillæg osv.. Ved ikke hvad det hedder  

Anmeld

8. februar 2012

Noneother

Kommer lige med input igen.

Hvis du er forsørger og din mand osse er på su vil du kunne få dobbelt su. + mulighed for forhøjet lån. Derudover vil jeres boligsikring nok stige, og i vil kunne få hel eller delvis friplads.

Anmeld

8. februar 2012

Lunae

Noneother skriver:

Kommer lige med input igen.

Hvis du er forsørger og din mand osse er på su vil du kunne få dobbelt su. + mulighed for forhøjet lån. Derudover vil jeres boligsikring nok stige, og i vil kunne få hel eller delvis friplads.

Jeg må lige korrigere dig. Man får ikke dobbelt su så længe man bor med faren.

Til ts
Herhjemme er vi begge på su. Vi får almindelig su + forsørgertillæg på ca 2000 kr før skat. Vi betaler 500 kr for daginstitution og får boligsikring. Endvidere har vi mulighed forhøjet su lån.

Anmeld

8. februar 2012

bobbles

Muhmi skriver:

Kender ikke rigtig reglerne for su men ved at jeg skal starte på sopu uddannelsen til sep og der har jeg søgt voksenløn og det er via ens kommune. men kan man kun hvis man er over 25

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.