inde kat, ude ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

977 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. februar 2012

Princesspigen

hej alle sammen..

jeg er i den heldige situration at kæresten og jeg skal flytte sammen i hans nye hus og jeg glæder mig helt vildt..

jeg har 2 blandings katte og han har 1..

mine er normalt inde katte og har altid været det, jeg bor pt i lejlighed og derfor ingen mulighed for at de kan komme ud så så nemt er det.

men når vi flytter i hus har kæresten besluttet at hans kat der før har været ude kat nu skal være det igen..

men men men, selvfølgelig ville mine katte elske at komme ud og lege, men den bekymrede "mor" her har det virkelig svært, vi skal bo tæt på en stor vej, hvad nu hvis mine "børn" ikke kommer hjem igen ?

og hvis nu det sku gå galt mellem mig og kæresten en dag, det er jo hans hus, så ryger jeg sikkert i lejlighed igen, jeg har jo nok ikke råd til hus selv.. så skal kattene lige pludselig lære at være inde igen, der er så mange katte der ikke kan finde ud af det igen :-(

hvad stiller jeg op ?

sara - den gale kattekvinde :-P tihi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2012

Janni.

Jeg vil nok - hvis det er muligt, sørge for at de forbliver indekatte. Kender godt den følelse når "børnene" ikke kommer hjem igen

En stor vej er også skræmmende for en indekat, så nej har du/i muligheden så lad dem blive inde. De har det jo fint med det ikke?

Anmeld

8. februar 2012

Princesspigen

jeg mener jo de har det fint med det, men min kæreste har den holdning at hans kat skal ku gå og komme som den vil, og at den ikke skal have halsbånd på.. så kommer der kattelem i døren så går mine jo os :-(

og da han ikke vil have halsbånd på kan vi ikke sætte en kattelem i med chip-ting..

så jeg syndes det er lidt svært :-(

overvejer lidt sådan et chip halsbånd til mine så jeg kan gå ud og finde dem i det mindste.. men tja ved ikke..

Anmeld

8. februar 2012

Mor til Majbørn

Min kat var indekat (i lejlighed) og vi bor nu i hus ud til en storre vej. Jeg holdt katten inde de forste par uger, hvor han brugte laaaang tid paa at sidde i vinduerne og finde ud af hvor han var. Saa begyndte vi saa smaat at gaa ture udenfor i snor og til slut lukkede vi ham ud af sig selv (kattelem).

Han elsker det!!!

At der er en chance med en stor vej - tja... indtil videre er der jo ikke sket noget - og som min mor siger, da min forste kat lob vaek for nogle aar siden:
'Born falder og slaar sig, og katte lober vaek - saadan er livet bare nogle gange'.

Anmeld

8. februar 2012

UnderCover37

Det er synd at have indekatte (hvis du spørger mig og mange andre ) hvis man har mulighed for at de kan komme ud... Så jeg er på din kærestes side i det her også vedr. halsbånd da de med halsbånd har risiko for at blive kvalt hvis de hænger i noget.

Men få dine katte chippet/øretatoveret og giv dem god tid til at vende sig til huset (det gælder nu også din kærestes kat for at den ikke render hjem igen til der hvor I kommer fra) og lad dem derefter komme ud.

Ja der er desværre risiko for at miste sine dyr når de får lov til at rende frit men deres livskvalitet er virkeligt så meget højere i den tid I har dem

Alternativt kunne I snakke om at lave en voliere eller simpelthen lukke haven så de kun har den?

Anmeld

8. februar 2012

EKBJ

Princesspigen skriver:

hej alle sammen..

jeg er i den heldige situration at kæresten og jeg skal flytte sammen i hans nye hus og jeg glæder mig helt vildt..

jeg har 2 blandings katte og han har 1..

mine er normalt inde katte og har altid været det, jeg bor pt i lejlighed og derfor ingen mulighed for at de kan komme ud så så nemt er det.

men når vi flytter i hus har kæresten besluttet at hans kat der før har været ude kat nu skal være det igen..

men men men, selvfølgelig ville mine katte elske at komme ud og lege, men den bekymrede "mor" her har det virkelig svært, vi skal bo tæt på en stor vej, hvad nu hvis mine "børn" ikke kommer hjem igen ?

og hvis nu det sku gå galt mellem mig og kæresten en dag, det er jo hans hus, så ryger jeg sikkert i lejlighed igen, jeg har jo nok ikke råd til hus selv.. så skal kattene lige pludselig lære at være inde igen, der er så mange katte der ikke kan finde ud af det igen :-(

hvad stiller jeg op ?

sara - den gale kattekvinde :-P tihi

Da min familie og jeg boede på landet havde vi også mange katte.. de fik lov til at gå inde og ude som de ville.. altså komme og gå som de ville.. :-) men tror du skal lade dem være indenfor til de har vænnet sig til de nye omgivelser :-) 

Lige nu har jeg tre "inde" katte som er begyndt at komme ud de kommer og går som de vil.. det går rigtig godt!!

Anmeld

8. februar 2012

Princesspigen

jeg har selv foreslået en volire da der er et hjørne i haven der ville være perfek til det, men det vil min kæreste ikke for hans kat skal være fri..

mine katte går normalt med halsbånd også inde hvis de bliver paset fx. dog køber jeg kun halsbånd med sikkerheds låse så tager man fat i det eller de hænger fast ryger halsbåndet af med det samme, derud over så er de begge øremærket.. dog ikke chip mærket..

Anmeld

8. februar 2012

havana

Lav en kattegård.. Katte der går løs bliver kørt ned eller kom galt afsted med hunde, jægere osv.. Og så kan det jo altså ikke være rigtigt at andre ikke kattemennesker, skal trækkes med jeres katte.. Hvad hvis jeg bare lod mine schæferhunde rende rundt i naboens have? Hvorfor er katteejere mere uansvarlige? Ifølge dansk lovgivning har man pligt til at holde sine dyr, på EGEN grund..

Anmeld

8. februar 2012

Peanut

Lav en løbegård eller indhegn haven (ved ikke lige hvor stor den er)

Selvom hans kat render ude, kan dine katte sagtens acceptere at være i en løbegård 

Anmeld

8. februar 2012

Princesspigen

Peanut..

problemet er min kæreste vil have en kattelem så katten kan gå og komme som den vil, hvordan skal jeg så holde mine inde, når han ikke vil give sin halsbånd på så den er den eneste der kan gå igennem kattelemmen :-S

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.