Grrrr... det er vel ikke kun mine børn der skal opføre sig pænt !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

847 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. marts 2008

Pia.

Kort fortalt var vi en tur i Tyskland i tirsdags, bare lige over og handle lidt...
Da vi tager hjem passer det med aftensmad og vi vælger resturanten på færgen hvor vi kan få os noget mad...
Selvom mine børn ikke er så store igen (læs: 9år 5år og2år) så ser jeg gerne de sidder pænt når vi er ude... (selvfølgelig alt med måde, da jeg godt ved at børn ikke gider sidde der særlig længe)

Et par borde bag os sidder en familie på 4 - 2 voksne og 2 børn, jeg vil skyde de to drenge til at være imellem 6-10 år
imens de venter på deres forældre kommer ned med maden slås de lidt (bare for sjov) og skubber hinandens ting på gulvet m.m - da forældrene kommer ned har de fået købt det forkerte til den ældste søn som råber at hans mor er dum og han vil ikke have maden, skubber det væk og går hen til vinduet.. - her følger lillebror trop og vil heller ikke spise og går efter storebror. de to drenge kæmper nu for at få deres forældres opmærksomhed (på den negative måde) ved at skrige meget højt, smide med blade, lave en mindre slåskamp, spytte efter hinanden ja i det hele taget bare genere hele resturanten, som er pænt fyldt.... Alle er irriteret over de her to drenge og en mand beder dem på et tidspunkt om at dæmpe sig lidt - på INTET tidspunkt siger forældrene noget, på trods af de løber hen og klapper deres mor på ryggen flere gange imens hun spiser...

Jeg blev simpelthen så tosset over at de intet gjorde og at de to drenge fik lov at styre det hele - de spiste intet og ødelagde bare maden for alle andre....

Hvad mener I ? - kan I forstå at der er nogen forældre der simpelthen ikke "tør" (for det er vel det det hele handler om) at tage kampen om med deres børn...

Moren lignede en der var ved at græde flere gange og manden - ja for at sige det mildt - han åd bare...

Chokket oplevelse at nogen børn kan være sådan...

Knus fra Pia, hvis børn den dag sad meget pænt, men de var vist i chok over de 2 drenge *GGGG*

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2008

3rollinger

Hej Pia

Nej, jeg kan ihvertfald ikke forstaa det. Dvs jeg mener helt sikkert at de skulle have grebet ind. Jeg synes det er direkte pinligt at man bare lader staa til paa den maade.

Og saa alligevel. For nu om dage bliver man hurtig bedoemt i sin omgang med boernene, hvis man er for haard eller hvis man ikke er haard nok. Og folk foelger ivrigt med hvis en foraeldre proever at styrer sit uregerlige barn. Det kan godt vaere lidt svaert paa den maade. En forklaring, IKKE en undskyldning.

Jeg personligt toer godt at lade mit barn graede, men det er da irriterende. Meget federe naar vi griner og har skaeg. Isaer fordi her hvor jeg bor spoerger samtlige naboer til hvorfor mine boern graeder og saa skal jeg forklare og forklare.

Knus
Trine

Anmeld

6. marts 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg er målløs! Det er jo helt tydeligt, at de både verbalt og nonverbalt råber og skriger på opmærksomhed og grænser, som de sikkert aldrig får markeret fra forældrenes side. Èt er, at moren bare lader stå til, noget andet er at faren heller ikke griber ind :@. At de så tilmed har den alder, de har, er jo helt grotesk - en urgerlig 2-3 årig, det kan jeg forstå (har selv en knap 3 årig dreng med krudt i rumpen).

Vi har alle forskellige normer og grænser. Men jeg ville aldrig lade det komme så vidt. Vil aldrig lade mine børn tale grimt til mig eller slå mig. Hvis de ikke lærer at behandle andre med respekt hjemme, så kan de heller ikke ude. Synes, at det er forældres pligt at give deres børn nogle gode sociale kompetencer og gode manerer, det er synd for børn der ikke kan begå sig socialt, det ødelægger meget for dem, tror jeg.

:) Karoline

Anmeld

6. marts 2008

H+S Skjolgborg.

Hvis det var mig der kom ud for det.. hav jeg taget den ene og snakke med steen den anden og fået dem til at sætte sig på stolen og lytte efter.ville det ikke virke have jeg taget den en ned i bilen den den anden ja på en stol ind til de kunne oprør sig ondelig...tro den lille gjor efter den stor osv det jeg kan set på dit indlæg og forstille mig..
Så lyder det også som om den stor styr deres familie7hvis man kan kalde det or en familie*GH*...
MEGA FORKERT OG DET SKAL SKU STOPPE HURTIGT MULIGT.

Jeg har af og til set min søn på syv råbe og skrig af mig og sige dumme mor men det er da pyha det er da mdr siden nu og han hved hva også godt hva der sker.
Han komme ind på værelse og sidde og køle af også kan han komme og sig undskyld og vi tager en god snak en gang hhar han været smidt i seng pga det + han slå mig men det er ca 3 år siden..
De skal køles ned og man skal også mener jeg tag snakke med dem om det er forkert osv... tro ikke på de to dreng der lære en dyt hvis de forældre ikke gøre anden af sidde og spise osv...

bare mine ord...

Anmeld

6. marts 2008

Muffinmus

Sådan får min dreng aldrig lov til at opføre sig når han bliver ældre....
Synes sagtens børn kan opføre sig pænt og især når de er ude. Det er da en af de vigtigste opgaver som forælder, at opdrage sine børn så de kan færdes fornuftigt i samfundet.
Mine børn skal ikke styre min familie p noget tidspunkt, det er heller ikke naturligt for børn at skulle det.

Anmeld

6. marts 2008

1977

Profilbillede for 1977
Et er hvad man gør derhjemme, noget andet er når man er i "byen". De er da vist gamle nok til at vide at der skal tages hensyn til andre mennesker. Jeg havde nok taget dem med et andet sted hen. Men igen...det kan jo være at forældrene er så vant til lyden af dem slås, så de ikke høre det mere.

Kh Jeanne

Anmeld

6. marts 2008

Honningblomst

Det er jo svært at udtale sig om en situation som er taget ud af kontekst....altså ingen ved jo hvad der er sket inden de gik ind på færgen eller hvordan familien lever eller hvad børnene oplever.
Jeg tror ikke på at nogen mennesker vil sidde her og sige: "ja, Sådan må mine børn godt opføre sig" Men den anden vej rundt så tror jeg ikke på at alle vores børn og os som forældre altid handler som omverdenen eller en flok kvinder på en babyside mener "man" skal.

Knus Eva...

Anmeld

6. marts 2008

MorCamilla

Hejsa Pia..

Det var da utoligt - man skal se meget før øjnene falder ud.. :P Hvis jeg havde været der tror jeg at jeg ville be drengene skruge lidt ned (som ham du fortæller om) Jeg ved godt at Mikkel heller ikke altid sidder lige pænt - men der er da grænser.. Jeg tager gerne kampen op, også selv om vi er et offenligt sted... Han skal bare lære at det mor siger skal man følge... :$ (dumme stregne mor:$)
Muligvis var det fordi forældrene var "bange" for at tage kampen op med deres børn...(?)
Eller også opfører børnene sig sådan ofte, og forældrene har "lært" at ignorere det... (?)
Det må være trist som forældre at man skal se sine børn lave sådan et påstyr (mere eller mindre over ingenting)
Håber jeres tur ud over det, var god... :D

Knus fra Camilla.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.