Anonym skriver:
piger, jeg har fået været og fået kejsersnit og alt det der.. og min krop er bare slet ikke sig selv. hverken inde eller ude ! jeg har sådan lidt mave der godt ku ligne en gravid... Men fordi jeg lå på siden og armede min datter, kan jeg ved at trykke lidt på siden af maven mærke min tarm !! bad min kæreste mærke efter og han synes det var klamt.....
prøvede ligge mig endnu mere flad, og kan på en måde mærke det jeg har i maven ved at trykke med en finger udenpå maven... når jeg så trækker maven ind kan det også på en underlig måde ses udenpå, :s ved ik om det gravditeten der har gjort noget ??? andre der kan det ? er det noramlt, jeg har det ikke godt med det, for det er ret klamt
Hej anonym!
Jeg har læst en del om hvordan man holder sig i form og sådan under og efter graviditeten og faldt blandt andet over denne artikel. Den handler om at nogle kvinder kan opleve at deres mavemuskler trækker sig meget ud til siderne og har svært ved at komme tilbage igen..dette medfører at der er "hul" direkte ind til indvoldene!
Det er vigtigt at du bliver undersøgt og får vejledning om hvad du kan gøre! I værste fald skal du have en operation hvor de "samler" musklerne igen!
Har vedlagt et link til en hjemmeside på engelsk hvor de forklarer tilstanden + et billede af tilstanden.
Husk det kan muligvis bare trænes væk (under vejledning)
http://www.diastasisrecti.org/

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld