revselsretten genindført...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

483 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. marts 2009

charlottekri

Er jeg den eneste der har hørt at konservativ ungdom vil have retten til at slå sine børn genindført???
De mener at forældrene skal have ret til at "opdrage" deres børn som de ønsker... HVAD SKER DER FOR DEM????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2009

Bastian

Jeg kan altså ikke tage dem alvorligt. Det var de samme som ville genindføre dødsstraf... hmm mon de tror vi bor i USA?

Anmeld

18. marts 2009

Fam. Madsen

charlottekri skriver:

Er jeg den eneste der har hørt at konservativ ungdom vil have retten til at slå sine børn genindført???
De mener at forældrene skal have ret til at "opdrage" deres børn som de ønsker... HVAD SKER DER FOR DEM????

det har jeg ikke hørt om.....

jeg er chokket over at det over hovdet kan komme på tale

prøv og tænk sig alle dem som vil udnytte at de kan slå børn uden og få en straf for det.... ej det er virkelig langt ude... håbe ikke den bliver godtaget...

-sandra

Anmeld

18. marts 2009

Becks

Min kollega fortalte godt lidt om det idag...

Vi kom ud i en diskussion om det var rigtigt eller forkert, at slå sine børn...
hun mener det er rigtigt, jeg mener det er forkert... Jeg prøvede at forklarer hende, at det eneste det gør, når en forældre slår sine børn, er at de bliver bange for dem.
Hun mente at det var at give respekt og opnå respekt for sine børn, og det var jo det samme som jeg mente sagde hun...
Jeg sys så ikke at respekt og være bange for sine forældre er det samme...

Knus Beck, som IKKE håber det bliver genindført

Anmeld

18. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Gosh... Det har jeg ikke hørt Sindsygt...

Man burde hellere indføre TVUNGEN KYS OG KRAM til sine børn!!!

Anmeld

18. marts 2009

charlottekri

Zafir skriver:

Gosh... Det har jeg ikke hørt Sindsygt...

Man burde hellere indføre TVUNGEN KYS OG KRAM til sine børn!!!

ha ha ENIG

Anmeld

19. marts 2009

finkedinke

Hmm mærkelig ide i det hele taget at man skulle slå på nogen, uanset hvem det er. Hvorfor skulle man slå på børn bare fordi de er børn?! Hvorfor så ikke også gøre det lovligt at slå ægtefællen, sine forældre eller naboen De kan være mindst lige så irriterende eller uopdragne som børn kan være.

Jeg har kendt flere der mener at et enkelt smæk i rumpen ikke skader når det kun sker et par gange om året. Jeg vil ikke dømme om det skader eller ej, men jeg kan bestemt heller ikke se at det gavner nogen at slå.

Men ligefrem at genindføre retten til at slå sine børn syntes jeg er en falliterklæring for Danmark som helhed. Legaliserer man det kan nogen måske forledes til at tro at det er accepteret eller i værste fald tro at det er en del af en god opdragelse.
Forhåbentlig ville det ikke ændre noget i den almindelige opdragelse, men kun være en ridse i glansbilledet af Danmark. Jeg ville ikke begynde at slå mine børn bare fordi jeg må! Og dem jeg kendte holder heller desværre ikke op med at slå uanset hvad loven siger. .

Anmeld

19. marts 2009

LineD

Beck skriver:

Min kollega fortalte godt lidt om det idag...

Vi kom ud i en diskussion om det var rigtigt eller forkert, at slå sine børn...
hun mener det er rigtigt, jeg mener det er forkert... Jeg prøvede at forklarer hende, at det eneste det gør, når en forældre slår sine børn, er at de bliver bange for dem.
Hun mente at det var at give respekt og opnå respekt for sine børn, og det var jo det samme som jeg mente sagde hun...
Jeg sys så ikke at respekt og være bange for sine forældre er det samme...

Knus Beck, som IKKE håber det bliver genindført

Helt enig Beck...

Frygt er noget man indgyder..
Respekt gør man sig fortjent til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.