Kost og vægttab?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

382 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. februar 2012

noah3006

Må man godt gå igang med at motioner og lægge sin kost om så man får en lille smule af den slanke krop tilbage selvom man er gravid... jeg tænker ikke mange kilo, bar opstrammning mens man er gravid, men det er jo også nødvendigt at tabe sig evt 3-4 kilo. Men må jeg det når jeg er gravid? Vil bare så gerne holde kroppen ved lige, og lige nu har jeg simpelthen bare sådan en dårlig selvtillid, pga jeg ikke er tilfreds med det jeg ser i spejlet... så jeg har fundet en hjemmeside der hedder Madlog, der kan man så skrive alt ind havd man spiser i løbet af dagen og den regner så selv ud hvor mange kalorier du må indtage, dvs at jeg på den måde kan tabe mig men samtidig spise det jeg nu skal. Og så havde jeg tænkt mig at gå i motion rum og evt cykle lidt, samt ´bruge nogen af de maskiner som gør man styrke ens muskler, er det ikke iorden når det er på den måde, og ikke en direkte slankekur, men egentlig bare en under livstil?

Klem Kristina 14+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

Nattøs

noah3006 skriver:

Må man godt gå igang med at motioner og lægge sin kost om så man får en lille smule af den slanke krop tilbage selvom man er gravid... jeg tænker ikke mange kilo, bar opstrammning mens man er gravid, men det er jo også nødvendigt at tabe sig evt 3-4 kilo. Men må jeg det når jeg er gravid? Vil bare så gerne holde kroppen ved lige, og lige nu har jeg simpelthen bare sådan en dårlig selvtillid, pga jeg ikke er tilfreds med det jeg ser i spejlet... så jeg har fundet en hjemmeside der hedder Madlog, der kan man så skrive alt ind havd man spiser i løbet af dagen og den regner så selv ud hvor mange kalorier du må indtage, dvs at jeg på den måde kan tabe mig men samtidig spise det jeg nu skal. Og så havde jeg tænkt mig at gå i motion rum og evt cykle lidt, samt ´bruge nogen af de maskiner som gør man styrke ens muskler, er det ikke iorden når det er på den måde, og ikke en direkte slankekur, men egentlig bare en under livstil?

Klem Kristina 14+5

som min jordmorder har fortalt mig og læge.

Du må ikke gå på slankekur, men leve sundt må man godt masser af grøntsager er i orden.

Anmeld

7. februar 2012

Ønskebarnet12

føler dig! jeg frygter at tag får meget på, da jeg slet ikke har fået kvalme endnu, og jeg kaster overhovedet ikke op, ikke fordi jeg ønsker det.. men jeg har bare meget appetit..

Anmeld

7. februar 2012

fairlady

noah3006 skriver:

Klem Kristina 14+5

Hej.

Ja selvfølgelig må du spise sundere, og holde øje med hvad du propper i munden.

Motion er rigtig godt når du er gravid. Bare pas på med " de hårde sportsgrene".

som gravid har du brug for flere kalorier, end når du ikke er gravid. Men nogle helt enkle tips til dig, hvis du gerne vil spise sundere.

Spis fuldkorn.

D.v.s. rugbrød med min 8 % fibre og max 5 % fedt, fuldkorns pasta og ris.

Spis en stor portion salat og mindre af det du ellers plejer at spise til frokost og aftensmad.

Spis gerne de grove grønsager i din salat, som broccoli, rodfrugter og peberfrugt.

Spis ca 3 stykker frugt om dagen.

Husk drik masser af vand, hvis du vil undgå hård mave.

En stor synder til kiloene, er søde drikke. Man kan indtage MANGE kalorier, ved at drikke juice, saft, sodavand, kakao, mm.

Så igen. Drik masser af vand:-)

Pøj pøj

Anmeld

7. februar 2012

Kay

jeg var selv på madlog inden jeg blev gravid og tabte 35 kg... men man må ikke være på madlog når man er gravid... man starter helt klart igen når jeg har født...

det er vigtigt at din krop får den mængde kalorier den skal bruge når du er gravid... og madlog arbejder med at du får mindre får at du kan tabe dig... derfor er det ikke en god ide...

men tænk istedet over hvad du spiser... grønt og groft... med magert kød...

du kan sagtens dyrke motion... det skulle være rigtig godt at svømme og lave pilatis og den slags jeg går selv en masse ture og ville gerne havde mere tid til at svømme...

Anmeld

7. februar 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
noah3006 skriver:

Klem Kristina 14+5

Hej

Nej man må ikke tabe sig når man er gravid. Det er noget med at man danner nogle giftstoffer eller noget i den stil, kan ikke lige huske det.

Men som Fairlady skriver, så må man jo eller faktisk skal man jo spise sundt som gravid, og på den måde kan du jo undgå at tage for meget på. En graviditet vejer ca. 13 kio, så det må man jo nok forvente man kan tage på.

Mht motion, hvis der ikke er specielle forhold eller komplikationer i graviditeten, jamen så er det jo godt at hode sig igang og røre kroppen.

Tillykke med graviditeten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.