noah3006 skriver:
Må man godt gå igang med at motioner og lægge sin kost om så man får en lille smule af den slanke krop tilbage selvom man er gravid... jeg tænker ikke mange kilo, bar opstrammning mens man er gravid, men det er jo også nødvendigt at tabe sig evt 3-4 kilo. Men må jeg det når jeg er gravid? Vil bare så gerne holde kroppen ved lige, og lige nu har jeg simpelthen bare sådan en dårlig selvtillid, pga jeg ikke er tilfreds med det jeg ser i spejlet... så jeg har fundet en hjemmeside der hedder Madlog, der kan man så skrive alt ind havd man spiser i løbet af dagen og den regner så selv ud hvor mange kalorier du må indtage, dvs at jeg på den måde kan tabe mig men samtidig spise det jeg nu skal. Og så havde jeg tænkt mig at gå i motion rum og evt cykle lidt, samt ´bruge nogen af de maskiner som gør man styrke ens muskler, er det ikke iorden når det er på den måde, og ikke en direkte slankekur, men egentlig bare en under livstil?
Klem Kristina 14+5
Hej.
Ja selvfølgelig må du spise sundere, og holde øje med hvad du propper i munden.
Motion er rigtig godt når du er gravid. Bare pas på med " de hårde sportsgrene".
som gravid har du brug for flere kalorier, end når du ikke er gravid. Men nogle helt enkle tips til dig, hvis du gerne vil spise sundere.
Spis fuldkorn.
D.v.s. rugbrød med min 8 % fibre og max 5 % fedt, fuldkorns pasta og ris.
Spis en stor portion salat og mindre af det du ellers plejer at spise til frokost og aftensmad.
Spis gerne de grove grønsager i din salat, som broccoli, rodfrugter og peberfrugt.
Spis ca 3 stykker frugt om dagen.
Husk drik masser af vand, hvis du vil undgå hård mave.
En stor synder til kiloene, er søde drikke. Man kan indtage MANGE kalorier, ved at drikke juice, saft, sodavand, kakao, mm.
Så igen. Drik masser af vand:-)
Pøj pøj