Antidepressivt medicin.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

640 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. februar 2012

MyLittleBaby

Hej piger! 

Håber jeg har lagt indlægget det rigtige sted.

Sagen er at jeg tager noget antidepressivt, antipsykotisk og sovemedicin dagligt. Jeg har haft stort set ALLE bivirkningerne af medicinen, og er endlig sluppet af med dem. Troede jeg... For nu har jeg taget 4 kilo på  Jeg kan normalt spise chips hver eneste dag (ikke at jeg gør det) uden at der sker noget ved det, men nu begynder der altså at komme en bule på maven.

Er der andre der har taget den slags medicin, og har fået øget vægten af det? Og er det også kun i 4-6 uger man tager på, og så holder det igen? Og hvad har i gjort for at slippe væk med det igen?

-Thalita  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

kirsti

Det er meget normalt at tage på af det.

Vil tro det er individuelt hvor meget man tager på men gør man ikke noget vil vægten stige jævny

Anmeld

6. februar 2012

Mother-love

Det er helt normalt at man tager på. Og når du får forskelligt medicin så tager man somregel på. Jeg har ikke hørt at det stopper igen. Jeg har selv taget på siden jeg fik antidepressiv medicin. Det startede også med en 4 kg og så blev jeg gravid og jeg har svært ved at tabe mig hvilket heller aldrig har været et problem for mig. Jeg skulle nærmest bare kigge på en motionscykel så havde jeg tabt 3 kg. Jeg får nu både antidepressiv, 2 forskellige slags da det ene virker smertestillende også, samt så får jeg nervemedicin ogaå imod mit piskesmæld og dem skulle man vidst også have nemt tendens til at tage på. Jeg kæmper med at jeg vejer 13 kg mere end den jeg startede på det. ( har tabt 3 kg på snart 4 uger bareved kostomlægning) men jeg vil anbefale dig at tænke over hvad du spiser og hvor meget du spiser og hvor tit duspiser. For det der somregel gør at man tager på er fordi medicinen virker appetitøgende. Så du kan ikke gøre ret meget ved det.

Anmeld

6. februar 2012

MyLittleBaby

kirsti skriver:

Det er meget normalt at tage på af det.

Vil tro det er individuelt hvor meget man tager på men gør man ikke noget vil vægten stige jævny

Ja, det er det jo. Jeg tror også at det er individuelt, men det er bare møg træls 

Anmeld

6. februar 2012

MyLittleBaby

michelledam skriver:

Det er helt normalt at man tager på. Og når du får forskelligt medicin så tager man somregel på. Jeg har ikke hørt at det stopper igen. Jeg har selv taget på siden jeg fik antidepressiv medicin. Det startede også med en 4 kg og så blev jeg gravid og jeg har svært ved at tabe mig hvilket heller aldrig har været et problem for mig. Jeg skulle nærmest bare kigge på en motionscykel så havde jeg tabt 3 kg. Jeg får nu både antidepressiv, 2 forskellige slags da det ene virker smertestillende også, samt så får jeg nervemedicin ogaå imod mit piskesmæld og dem skulle man vidst også have nemt tendens til at tage på. Jeg kæmper med at jeg vejer 13 kg mere end den jeg startede på det. ( har tabt 3 kg på snart 4 uger bareved kostomlægning) men jeg vil anbefale dig at tænke over hvad du spiser og hvor meget du spiser og hvor tit duspiser. For det der somregel gør at man tager på er fordi medicinen virker appetitøgende. Så du kan ikke gøre ret meget ved det.

Okay, det kan godt være jeg skal kigge lidt mere på hvad jeg spiser. Jeg har nemlig lagt mærke til at jeg spiser mange mellemmåltider. Fast spiser jeg fire gange dagligt. Morgenmad, frokost, aftensmad og natmad, men efter jeg startede på medicinen er jeg virkelig begyndt at spise meget. Men jeg har bare ikke rigtigt tænkt på det på den måde, når nu jeg aldrig har taget på som sådan.

Tusind tak for dit svar 

Anmeld

6. februar 2012

iris-mor

Jeg har lige været igennem en hård omgang, og først nu ved at blive mig selv efter 9 måneders kamp. Jeg opdager så til min rædsel at jeg har taget 2o kg på!!!!!.

Jeg ved udemærket godt hvorfor og har nu henvendt mig til min diætist igen. - Min vægt øgninger kommer af ingen motion, og forkert - læs meget forkert spise. Levede af slik og søde sager.

god fornøjelse

Anmeld

6. februar 2012

MyLittleBaby

iris-mor skriver:

Jeg har lige været igennem en hård omgang, og først nu ved at blive mig selv efter 9 måneders kamp. Jeg opdager så til min rædsel at jeg har taget 2o kg på!!!!!.

Jeg ved udemærket godt hvorfor og har nu henvendt mig til min diætist igen. - Min vægt øgninger kommer af ingen motion, og forkert - læs meget forkert spise. Levede af slik og søde sager.

god fornøjelse

Jeg har også overvejet at snakke med en diætist omkring min kost. Også bare for at se hvor meget forkert jeg spiser, for jeg er ikke helt på den gode side  Men hvor får man fat i sådan en?

Mange tak 

Anmeld

15. februar 2012

iris-mor

Thalita skriver:

Jeg har også overvejet at snakke med en diætist omkring min kost. Også bare for at se hvor meget forkert jeg spiser, for jeg er ikke helt på den gode side  Men hvor får man fat i sådan en?

Mange tak 

Jeg bor på Lolland, og der er kun en i nærheden, så for os var det let nok.

Man kan få en henvisning fra lægen, og så er det mulivis gratis, men så er man på hold. Jeg valgte at betale det det kostede, og kører den solo.

Håber du finder svar. Ellser spørg igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.