Ansemusen skriver:
Søde du 
Jeg synes det lyder som om du er en pige/kvinde med alt for lav selvrespekt, og derfor lader andre træde på dig! Hvis tingene foregår, som du har beskrevet, så synes jeg ikke din "veninde" er værdig til dit venskab. Hun lyder utaknemmelig og grådig! Det er selvfølgelig rigtig ærgerligt for hende, hvis du dropper hende, når hun ikke har ret mange venner OG når du er så sød, som jeg synes du virker. MEN det er ikke dit ansvar - der er nok en grund til, at vennerne falder fra! Og måske er det også kun sådan hun kan lære af sine fejl... Jeg mener altid man bør tage en snak og tingene men sine venner og give dem en chance for at ændre på tingene. Men når ikke hun respekterer dine følelser og de ting du siger til hende, så synes jeg ikke rigtigt du kan gøre så meget mere. Måske kan du forsøge at fortælle hende, hvor ked du er af, at hun ikke lytter til dig, når du forsøger at snakke med hende om jeres problemer i venskabet, og at du nødigt vil have at det skal ende med at I må stoppe med at ses. Ikke sagt som en trussel, men som et sidste forsøg på at få hendes øjne op for sine egne problemer. Men det skal selvfølgelig siges på en pæn måde og med udgangspunkt i dig selv frem for "du du du".
Du skriver også at du ikke vil være til besvær, og derfor selv betaler og planlægger din polterabend. Men du er jo deres veninde, og så burde de også ønske at holde en polterabend for dig, overraske dig og betale (arrangementet behøver selvfølgelig ikke være dyrt på nogen måde, men bare det at de viser dig, at du betyder noget for dem, at de har lyst til at overraske dig og invitere dig ud!
Du er mere værd end du selv tror 
Øv tror du ramte hovedet på sømmet og ja du har ret. Vil ikke være til besvær og har nok også været lidt såret især af denne veninde, og det med gaven blev bare dråben

det sårer nok at de er så mange som vil lave en masse for manden, at de har måtte dele sig op og strække over flere weekender, glad på hans vegne, men min bedste veninde vil ikke engang deltage fordi hun skal betale selv. Helt til at starte med, snakkede hun om en heldags tur i Spa, så ud at spise på god restaurant, bowling og slutte af med fest i byen, og alle mulige ting, så snart hun fandt ud af jeg ikke betalte var hun ikke interesseret.
Så nu ser det ud til vi bliver maks 3-4 stykker som skal ud at spise, og jeg betaler selv for min del, hvilket også er ok. Havde nok bare håbet hun ville gøre bare lidt ud af gaven, ved hun ofte har brugt gavekort, så håber da hun i det mindste har fundet på et eller andet