Richards vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

575 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. februar 2012

DK

Jeg var til SP åbenthus i dag og for at få Richard målt og vejet. Stadig 83 cm, men i dag vejede han 11,4 kg. Altså et helt kilo mere end ved lægen d. 18.1?!?

SP var glad og tilfreds og synes at han var velproportioneret og fin, og fulgte hans kurve flot.

Hun mener at lægens vægt må veje lidt for lidt (nok ikke et helt kilo, men stadig for lidt), og at Richard måske bare ikke havde spist så meget den dag, lige havde fyldt bleen eller lign. der gjorde at hans vægt var så lav den dag.

Jeg tror dog også at han har taget på. Mikkel og jeg talte om det i går at vi begge synes at han har fået lidt kinder igen. Han har jo også fået hans yndlingsmad og fastelavnsboller mm. i forbindelse med fødselsdagsfejring og MASSER af smør på boller og sødmælk osv. 

Uanset hvad det var så: DEJLIGT at han igen vejer det han skal. Pyhh....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

Kit

Dejlig update Ditte. Han ligner altså heller ikke en, der bliver fornægtet noget.

Nu kan jeg på listen se, at Alberte har overtaget Richards plads som den, der har taget mindst på. Men det bekymrede ikke lægen og heller ikke mig, Så længe de er velproportionerede og udvikler som de skal, så er der intet galt. Min læge fortalte også, at de først rigtig begyndte at bruge kurverne aktivt ved 2-års alderen.

Han er mega-dejlig din flotte Richard.

Anmeld

6. februar 2012

DK

Ja. Altså... jeg glæder mig også bare over at SP synes det er fint. Jeg tænker at hun trods alt har mere "fingeren på pulsen" hvad angår 1-årige og deres vægt kontra højde.

SP sagde: jamen kiggede han ikke på ham (altså lægen på Richard).Og det vidste jeg faktisk ikke lige hvad jeg skulle svare til

Anmeld

6. februar 2012

Rødhætte

DK skriver:

Jeg var til SP åbenthus i dag og for at få Richard målt og vejet. Stadig 83 cm, men i dag vejede han 11,4 kg. Altså et helt kilo mere end ved lægen d. 18.1?!?

SP var glad og tilfreds og synes at han var velproportioneret og fin, og fulgte hans kurve flot.

Hun mener at lægens vægt må veje lidt for lidt (nok ikke et helt kilo, men stadig for lidt), og at Richard måske bare ikke havde spist så meget den dag, lige havde fyldt bleen eller lign. der gjorde at hans vægt var så lav den dag.

Jeg tror dog også at han har taget på. Mikkel og jeg talte om det i går at vi begge synes at han har fået lidt kinder igen. Han har jo også fået hans yndlingsmad og fastelavnsboller mm. i forbindelse med fødselsdagsfejring og MASSER af smør på boller og sødmælk osv. 

Uanset hvad det var så: DEJLIGT at han igen vejer det han skal. Pyhh....

Åhh den vægt! Utroligt så meget den kan fylde for en. William har heller ikke rigtig taget på her på det sidste, men som Kit skriver skal man nok ikke være bekymret når man kan se et aktiv og veltilpas barn. Og synes bestemt ikke Richard ligner en der ikke får mad

Anmeld

6. februar 2012

Sofia

Godt at høre han har taget på den lille basse, men jeg synes nu altid han har set helt perfekt ud i størrelsen. Jeg tror han bliver en høj slank fodboldspiller med masser af muskler, ikke Mikkel?

Anmeld

6. februar 2012

piadas

Det var vist godt, at du tog derhen - det må have givet lidt ro? Så du ikke skal spekulere over det hele tiden...

Jeg var også lidt bekymret for Ida, fordi hun i løbet af 4-5 mdr. slet ikke voksede. Hun blev ved med at være 70 cm. Så jeg holdt simpelthen op med at måle hende, for jeg kan jo se, at hun trives, så jeg gad ikke gøre mig selv urolig hele tiden.

Nu glæder jeg mig bare til 1-års-undersøgelsen på fredag, hvor hun skal måles og vejes af en "professionel" for første gang, siden hun var to måneder.

Anmeld

7. februar 2012

DK

Ja det er tosset som man kan bekymre sig selv om ungen ser fin, frisk og glad ud!? 

Men ikke desto mindre dejligt at få af/bekræftet det hele!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.