Brune vs hvide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2012

JeNoVa

Norman skriver:

Okay der kan jeg godt se forskellen  Syntes bare det er mærkeligt hvorfor de ikke "reklamere" med det på deres pakker så..

Jeg tror, det er fordi, det er alment kendt, at brune ris er sundere end hvide. Ligesom der heller ikke står på et fuldkornsbrød, at det er sundere end hvidt brød.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

Giraffen

Norman skriver:

Hej de damer 

Jeg har efterhånden været på kur/kostomlægnings-vognen et stykke tid og har da også tabt 12 kg ...

Nå men, så igår da vi skulle ud og handle så ville jeg jo have brune ris og pasta med hjem, min kæreste står og kigger uforstående fordi priserne er 3-4 gange dyre end på hvide ris og pasta.

Han tjekker så bagsiden ud på både de brune og de hvide, altså for at tjekke fedt osv. Og der er faktisk ingen forskel  ..

Så nu vil jeg gerne hører hvorfor at det lige er at brune ris og pasta er så meget bedre end hvide? Det eneste forskel vi kan se er det koloenorme prisforskel 

sundhed er bare ikke kun kalorier, fedt, kulhydrater osv

det er jo sunde kulhydrater og mindre sunde kulhydrater

Og jeg mener helt bestemt at brune ris har flere fibre og andre gode ting for fordøjelsen osv end hvide ris har

Det er måske lidt søgt, men man kan til nøds sammenligned det med hvidt brød og rugbrød...

så det er ikke sundere fordi det mætter mere - men det mætter mere fordi det er sundere (sundere ift indhold og ikke ift kcal)

Anmeld

7. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Giraffen skriver:

sundhed er bare ikke kun kalorier, fedt, kulhydrater osv

det er jo sunde kulhydrater og mindre sunde kulhydrater

Og jeg mener helt bestemt at brune ris har flere fibre og andre gode ting for fordøjelsen osv end hvide ris har

Det er måske lidt søgt, men man kan til nøds sammenligned det med hvidt brød og rugbrød...

så det er ikke sundere fordi det mætter mere - men det mætter mere fordi det er sundere (sundere ift indhold og ikke ift kcal)

Okay, så vil jeg sige det videre  

Men derfor syntes jeg stadig at de burde skrive det bagpå så man kan se det  

Anmeld

7. februar 2012

Lunae

Norman skriver:

Hej de damer 

Jeg har efterhånden været på kur/kostomlægnings-vognen et stykke tid og har da også tabt 12 kg ...

Nå men, så igår da vi skulle ud og handle så ville jeg jo have brune ris og pasta med hjem, min kæreste står og kigger uforstående fordi priserne er 3-4 gange dyre end på hvide ris og pasta.

Han tjekker så bagsiden ud på både de brune og de hvide, altså for at tjekke fedt osv. Og der er faktisk ingen forskel  ..

Så nu vil jeg gerne hører hvorfor at det lige er at brune ris og pasta er så meget bedre end hvide? Det eneste forskel vi kan se er det koloenorme prisforskel 

Du får flere fiber i fuldkornen. Endvidere mætter det mere, så du spiser mindre

Anmeld

7. februar 2012

dorthemus

Norman skriver:

DHej de damer 

Der er et langt større kostfiberindhold i brune ris og påstå end i i den hvide variant. Derfor mætter de mere og man behøver ikke spise så meget for at opnå den samme mæthedsfølelse herhjemme spiser vi udelukkende brune pastatyper og for det meste brune ris, med mindre vi skal have boller i karry

Anmeld

7. februar 2012

Miin'Baby'Mus

dorthemus skriver:

Der er et langt større kostfiberindhold i brune ris og påstå end i i den hvide variant. Derfor mætter de mere og man behøver ikke spise så meget for at opnå den samme mæthedsfølelse herhjemme spiser vi udelukkende brune pastatyper og for det meste brune ris, med mindre vi skal have boller i karry

Ja jeg sagde også at jeg syntes at de mættede mere, men han mente det var psykisk  hehe

Men jeg siger da videre at der er flere fibre i og at de derfor mætter mere 

Anmeld

7. februar 2012

Giraffen

Norman skriver:

Okay, så vil jeg sige det videre  

Men derfor syntes jeg stadig at de burde skrive det bagpå så man kan se det  

tjaaah... det fremgår vel også at indholdsfortegnelsen? 

Anmeld

7. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Giraffen skriver:

tjaaah... det fremgår vel også at indholdsfortegnelsen? 

Altså nu gloede vi ikke lige det med småt igennem..

Men der er jo sådan en boks bagpå med indhold, og der er der faktisk ikk rigtig nogen forskel på dem

Anmeld

7. februar 2012

Giraffen

Norman skriver:

Altså nu gloede vi ikke lige det med småt igennem..

Men der er jo sådan en boks bagpå med indhold, og der er der faktisk ikk rigtig nogen forskel på dem

nææ men det er jo det samme som at der fedt i både avocado, fisk og chokolade og flæskesteg, men man 'ved' godt  at det ikke er lige sundt fedt ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.