Boas er 7 mdr, og han er blevet puttet "ens" siden han var ca 5 mdr. Jeg vil ikke direkte kalde det ritual, for vi har ikke gjort så meget ud af det - i håb om at andre også vil kunne passe ham og få ham til at sove, uden at mangle en cd, en bog eller en godnatsang.
Vi spiser kl 18, og efterfølgende hygger vi på gulvet/får ryddet af efter mad og den slags. Nogle gange kommer han med i køkkenet, imens vi vasker op, andre gange tager den ene ud og den anden tager ham.
Han får nattøj og ren ble på legetæppet i stuen, og ikke på puslebordet, da han om aftenen snor sig som en orm og er reeeet tæt på at falde ned af puslebordet, selvom vi holder ham - så på gulvet it is
Der bliver lavet en flaske, og når den er klar går vi ind på hans værelse, hvor vi trækker rullegardinet ned og tænder en lille lampe, mens han "er med". Han kommer i sin sovepose, forældren der ikke putter siger godnat og går ud/lukker døren til, og så sætter vi os i lænestolen, hvor han får flasken. Efter flasken siger den der putter ganske kort godtnat, og nu skal du sove. Vi bruger ordet sove hver gang, for at han på sigt kan forbinde ordet med "nu skal jeg sove" (et råd fra SP).. Så lægger vi ham i sengen og går ud.. Han snakker og falder til ro/falder i søvn af sig selv. Nogle gange skal han lige have sutten, men som oftest sover han inden 5 minutter.
Vi synes det er en simpel måde at gøre det på, men det virker indviklet, når jeg skriver det ned 
Anmeld