Skal - skal ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

386 visninger
2 svar
0 synes godt om
5. februar 2012

Anonym trådstarter

Hej! Jeg prøver lige at skrive herinde i stedet.

Sagen er den, at jeg er begyndt at pletbløde udenfor min cyklus. Har haft ondt i underlivet lidt on and off i lidt over en uge, og i dag har jeg været helt hård over skambenet. Samt jeg har haft tilpas ondt til at jeg fik helt vildt kvalme. Fik en varme pude på. Det hjalp. Min cyklus er i gennemsnit 33-34 dage, og har aften ÆL omkring d. 25. januar.

Er der nogen af Jer der har prøvet at have ondt på den måde og pletbløde udenfor Jeres cyklus? Har også haft totalt tudenæb på den sidste uges tid. Stortuder bare nogle giver mig en god nyhed. Selv over Masterchef Junior Australia.  Eller bare generelt over de mest underlige ting. Forventet mens er her på tirs/onsdag. Burde jeg teste eller lyder det bare som nonsens?

Og hvad kan det betyde når man bliver hård over skambenet?

Undskyld hvis det er lidt forvirrende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2012

Moms

Anonym skriver:

Hej! Jeg prøver lige at skrive herinde i stedet.

Sagen er den, at jeg er begyndt at pletbløde udenfor min cyklus. Har haft ondt i underlivet lidt on and off i lidt over en uge, og i dag har jeg været helt hård over skambenet. Samt jeg har haft tilpas ondt til at jeg fik helt vildt kvalme. Fik en varme pude på. Det hjalp. Min cyklus er i gennemsnit 33-34 dage, og har aften ÆL omkring d. 25. januar.

Er der nogen af Jer der har prøvet at have ondt på den måde og pletbløde udenfor Jeres cyklus? Har også haft totalt tudenæb på den sidste uges tid. Stortuder bare nogle giver mig en god nyhed. Selv over Masterchef Junior Australia.  Eller bare generelt over de mest underlige ting. Forventet mens er her på tirs/onsdag. Burde jeg teste eller lyder det bare som nonsens?

Og hvad kan det betyde når man bliver hård over skambenet?

Undskyld hvis det er lidt forvirrende.

hmm

jeg har oplevet en enkelt gang at have ret så stærke smerter op til en menstruation - hvilket jeg normalt først får, når den rigtigt er kommet i gang. Der kan altså godt være lidt variationer i ens cyklus.

Andre herinde har sagt, at de normalt har smerter op til en menstruation.

Jeg kan da også godt være ekstra følsom op til og under menstruation. Men det kan også variere.

Og nogle af mine menstruationer kan "have lidt svært ved at komme i gang", så det måske kunne tolkes som pletblødning,hvis man nu ikke regner med, at man skal have mens.

Selvom du altid har haft regelmæssig mens, kan der jo godt komme lidt uregelmæssighed uden at det behøver at være noget farligt. Måske lidt stress?

Kunne det være en blærebetændelse? Har du nogle andre symptomer i den retning? Hyppig vandladning? Svien v. vandladning?

Har du dyrket sex uden beskyttelse? Er du på p-piller?

Har aldrig oplevet at være hård over skambenet. Hverken under blærebetændelse eller graviditet.

Moms

Anmeld

5. februar 2012

Anonym trådstarter

Tak for dit svar 

Ja, jeg pletbløder normalt også ved normal mens...men har aldrig haft ondt en uge op til, kun mens det står på. Har godtmok en enkelt gang haft mens på dag 27, men der havde jeg ikke ondt op til...og der var jeg heller ikke i tvivl om at det bare var mens.

Har godt nok lidt hyppigere vandladning, men det hænger nok sammen med at jeg er begyndt at drikke mere...fordi jeg skal. Men har ellers ikke nogen tegn på blærebetændelse. 

Og har ikke taget p-piller i 14 måneder. Og vi bruger ikke noget nu.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.