2 liv-2 forskellige slags kost. Kaos!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

669 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. februar 2012

Anonym trådstarter

Barn 7 år. Bor 50% ved hver forældre. Barnet får hvad barnet vil have at spise når barnet er ved moderen. Kosten består af burger,pizza,mac donalds ect.

Når barnet så er hos sin far,så  består kosten af fuldkorn,grøntsager,magert kød.

Problemet: Når barnet er ved faderen vil barnet knap nok spise. Barnet er 1-1½ time om en lille portion mad og bliver ved med at spørge hvornår vi kan få burgere..!

Jeg sidder på sidelinien og koger af irritation når barnet klynker over maden. Jeg bestemmer ikke over barnet men er glad for at min kæreste ikke har bøjet sig og bestilt takeout endnu. 

Barnet er som sagt 7 men passer str 104/110.

Vi tror på at den rette kost vil kunne rette op på barnet,og ved hver slutning i de uger barnet er her,der går det bedre mht maden. Men så kommer barnet hjem til moderen igen og så starter møllen forfra  

Hvad ville i stille op? Min kæreste er helt på herrens mark for vi ved at de uger vi har barnet er en kamp om maden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2012

UngFar

<>[Besked slettet af Baby.dk]

Anmeld

5. februar 2012

B&J

UngFar skriver:

Det nemmeste vil være at moren og faren tog en snak om det og fandt en løsning

Men et barn skal ikke side i 1-1,5 time for at spise(efter min mening).

Han/hun kan spise det der er ellers må de gå sulten i seng og det gør de kun et par gange så er det slut.

Men som sagt min egen personlige mening

Jeg giver helt klart dig ret i det første i skal snakke sammen som voksende mennesker selv om det kan være svært ind i mellem...

og gå sulten i seng er ikke min vej da jeg selv har en dreng der stort set hader mad han ville gerne gå sulten i seng men det går jo ikke så ville han dø af sult.... vores aftensmad kan også sagten vare 1time men vi sidder og snakker og hygger så tager vi det stille og roligt men mad kommer der ind..

og klart barnet heller vil have alt det usunde men det er bare ikke godt som du selv skriver håber virkelig i finder en løsning

Anmeld

5. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Barn 7 år. Bor 50% ved hver forældre. Barnet får hvad barnet vil have at spise når barnet er ved moderen. Kosten består af burger,pizza,mac donalds ect.

Når barnet så er hos sin far,så  består kosten af fuldkorn,grøntsager,magert kød.

Problemet: Når barnet er ved faderen vil barnet knap nok spise. Barnet er 1-1½ time om en lille portion mad og bliver ved med at spørge hvornår vi kan få burgere..!

Jeg sidder på sidelinien og koger af irritation når barnet klynker over maden. Jeg bestemmer ikke over barnet men er glad for at min kæreste ikke har bøjet sig og bestilt takeout endnu. 

Barnet er som sagt 7 men passer str 104/110.

Vi tror på at den rette kost vil kunne rette op på barnet,og ved hver slutning i de uger barnet er her,der går det bedre mht maden. Men så kommer barnet hjem til moderen igen og så starter møllen forfra  

Hvad ville i stille op? Min kæreste er helt på herrens mark for vi ved at de uger vi har barnet er en kamp om maden 

faren og moren skal tage sig en snak og prøve at samarbejde lidt omkring maden.

Jeg ville heller ikke sidde i 1 1/2 time. Hvis barnet er sulten nok, skal han nok spise.

Men det er ikke alle der synes om denne metode. Men i hvertfald få noget samarbejde op at køre med moren

Anmeld

5. februar 2012

raca

jeg forstår godt barnet ikke spiser ved jer...

du sidder og er sur over barnet vrængen af maden.. og selvom du forsøger at skjule det så mærker barnet det..

i tvinger barnet til og spise ved og lade det sidde så længe ved bordet.. 1.5 time

så sådan som jeg ser det er spise sitiotioen ved jer noget anstrængt og præget af muggen ved barnet, og tvang ved jer...

ved moren får barnet burger de hygger vel og barnet spiser,,

jeg tror ikke det er fast food barnet eftersprøg men hygge ro og mangel på tvang..

kan i ikke indrage barnet i madlavningen.. ikke se hans tellerken bare lade ham selv vælge og selv øse om..

eller hvad med selv og lave burger.

når i andre er færdige med at spise så spørg ham om han er mæt.. og hvis ja.. så fjern alle tellerkner resten af dagen er der så bare rugbrød, eller rester fra aftensmaden.. der er kolde..

men let stemningen over maden og bland jer udenom hvor maget han spiser ved jer...

Anmeld

5. februar 2012

Anonym trådstarter

Hvis barnet ikke er færdigt 10-15 min efter os så rejser vi os selvfølgelig. Det er standard at barnet spiser så langsomt MEDMINDRE barnet får sin vilje og det får barnet ikke.

Til at starte med troede vi at barnet havde en spiseforstyrrelse da barnet ikke spiste. Så vi forsøgte at spørge indtil hvad barnet havde lyst til og fik det til at deltage i maden. Interessen er der udelukkende kun ved takeout eller junk. 

Det her mad-problem ophøre som regl ved ugens afslutning så vi ved at barnet bare skal tilvende sig kosten!

Når forældrene ikke kan tale sammen hvad gør man så?

Anmeld

6. februar 2012

raca

Anonym skriver:

Hvis barnet ikke er færdigt 10-15 min efter os så rejser vi os selvfølgelig. Det er standard at barnet spiser så langsomt MEDMINDRE barnet får sin vilje og det får barnet ikke.

Til at starte med troede vi at barnet havde en spiseforstyrrelse da barnet ikke spiste. Så vi forsøgte at spørge indtil hvad barnet havde lyst til og fik det til at deltage i maden. Interessen er der udelukkende kun ved takeout eller junk. 

Det her mad-problem ophøre som regl ved ugens afslutning så vi ved at barnet bare skal tilvende sig kosten!

Når forældrene ikke kan tale sammen hvad gør man så?

jammen så fjern maden.. efter 20 min

og fjern en hver form for lokken og bressen..

og hvad kan i som samlet familie gøre for at gøre måltiderne rare..

flyg focus fra barnet og lad vær og ligge ene skylden ved ham..

Anmeld

6. februar 2012

Troldemommi

Puhhaaa stakkels barn, tænk at blive kastet rundt på den måde og skiftevis leve så forskelligt, Det ville da gøre enhver forvirre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.