LOUISEHOBRO skriver:
Hvornår er I gået fra 1 til 2 grød måltider? Og hvad giver I og på hvilke tidspunkter?
Marius min lille guldklump er godt nok først 4 mdr i næste uge, men vi er alligevel startet op med grød. Det gjorde vi for 1 uge siden da Marius har sovet elendigt om natten og overhovedet ikke har villet nøjes med sutten. Det skal siges at jeg stoppede med at amme Marius da han var 3 mdr da jeg overhovedet IKKE kunne mætte ham samt finde nogen rytme. Vi startede med at prøve risgrød med lidt frugtmos over og i løbet af et par dage havde Marius fuldstændig luret den proces at spise det og begyndte langsomt at få mere og mere. Dog besluttede jeg mig for at han hurtigst muligt også skulle introduceres til kartoffel/gulerodsmos og det har han så fået det sidste dage om aftenen ca kl. 19.30 inden sengetid. Det har betydet at han nu sover væsentlig bedre. Skønt
Men nu er jeg nysgerrig for at vide hvornår jeg kan begynde at give ham grødmåltid nr 2 i døgnet, når det nu er sådan en succes med det ene
Her hjemme har vi slet ikke tænkt så meget over det!
Vi har bare følt efter på ham og hans mave. Så ret hurtigt gik han fra smagsprøver, til at få 3 faste måltider (det svinger dog lidt med morgenmad, da han er sååå sulten, når han vågner, at jeg ofte ammer ham først)
Vi giver ham så meget forskelligt, som muligt, så han bliver vant til en masse forskellige smage - men selvfølgelig ikke det hele på en gang
Vi har givet noget i en uges tid + - og så introduceret noget nyt.
Jeg ville bare gå i gang, når du nu føler at det går godt 
Anmeld