Hvilken flyverdragt til baby med lang overkrop?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.745 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. februar 2012

Nea85

Hej med jer!
Jeg havde omkring oktober købt en brugt Mikk-line (gammel model) flyverdragt i str. 74 til min datter. Den har passet hende fint indtil nu - og det er jo typisk, lige når kulden kommer. Den strammer bag på omkring numsen, og selvom det virker til at der er lidt "plads" ved skuldrene, kan jeg ikke trække det ned, så den ikke strammer..
Jeg har så lånt en Mikk-line flyverdragt i størrelsen større (købt i oktober 2011, så det er en ny model), men den er kun 2-4 cm længere målt fra nakke til skridt, så den er jo ikke meget bedre..

Kan I anbefale mig en flyverdragt, som passer til et barn med en lang overkrop?

Hun blev målt til 70 cm den 20. januar og er 9 måneder gammel. Normalt bruger hun str. 74 i tøj, natdragter dog str. 80, da de ellers er for korte i kroppen..

Mange hilsner
Linnea

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2012

Albsil

Nea85 skriver:

Hej med jer!
Jeg havde omkring oktober købt en brugt Mikk-line (gammel model) flyverdragt i str. 74 til min datter. Den har passet hende fint indtil nu - og det er jo typisk, lige når kulden kommer. Den strammer bag på omkring numsen, og selvom det virker til at der er lidt "plads" ved skuldrene, kan jeg ikke trække det ned, så den ikke strammer..
Jeg har så lånt en Mikk-line flyverdragt i størrelsen større (købt i oktober 2011, så det er en ny model), men den er kun 2-4 cm længere målt fra nakke til skridt, så den er jo ikke meget bedre..

Hun blev målt til 70 cm den 20. januar og er 9 måneder gammel. Normalt bruger hun str. 74 i tøj, natdragter dog str. 80, da de ellers er for korte i kroppen..

Mange hilsner
Linnea

Nu ved jeg ikke om flyverdragterne er ligesådanne. Men molos fleecedragte er gode lange i benene. Mine er ihvertfald nået at gro ud af dragten andre steder før den overhovedet nærmede sig at blive kort på benene. Måske det er det samme for deres flyverdragte. Er det "kun" til at køre sove i kan jeg ihvertfald anbefale deres fleecedragte:-)

Anmeld

5. februar 2012

Albsil

Albsil skriver:

Nu ved jeg ikke om flyverdragterne er ligesådanne. Men molos fleecedragte er gode lange i benene. Mine er ihvertfald nået at gro ud af dragten andre steder før den overhovedet nærmede sig at blive kort på benene. Måske det er det samme for deres flyverdragte. Er det "kun" til at køre sove i kan jeg ihvertfald anbefale deres fleecedragte:-)

Nu læste jeg lige dit indlæg igen om at det var overkroppen:-) jeg kan måle for dig hvis det er:-)

Anmeld

5. februar 2012

Nea85

Albsil skriver:

Nu læste jeg lige dit indlæg igen om at det var overkroppen:-) jeg kan måle for dig hvis det er:-)

Ja, det er lige præcis overkroppen, der er problemet.. Hun har en molo fleecedragt i str. 80, og den passer hende fint. Der er ikke viiiildt meget at give af i kroppen, men den passer

Anmeld

5. februar 2012

Albsil

Nea85 skriver:

Ja, det er lige præcis overkroppen, der er problemet.. Hun har en molo fleecedragt i str. 80, og den passer hende fint. Der er ikke viiiildt meget at give af i kroppen, men den passer

Ok. Kender nemlig ikke til om det er det samme med flyverdragterne:-)

Anmeld

5. februar 2012

Nea85

Nea85 skriver:

Jeg tror desværre ikke, at fleecedragten er varm nok når hun bare sidder i barnevognen, selvom hun er omsluttet af dunposen. Den tager jo ikke rigtig vinden.. Men vi er rigtig glade for den hun har

Anmeld

5. februar 2012

Nea85

Albsil skriver:

Ok. Kender nemlig ikke til om det er det samme med flyverdragterne:-)

Nej, jeg må nok ud at måle flyverdragter.. Men hvor mon jeg kan se dem "live" nu, de fleste butikker har vel udsolgt i forbindelse med januarudsalget

Anmeld

5. februar 2012

th

Nea85 skriver:

SHej med jer!

Mange hilsner
Linnea

Riema kan findes brugt og de holder godt.

Anmeld

5. februar 2012

Nea85

th skriver:

Riema kan findes brugt og de holder godt.

Tak! Vil prøve at kigge lidt og bede folk om at måle

Anmeld

5. februar 2012

MortilCilas

Jeg har selv en mikk-line ny model til min søn, og han har også en lang overkrop, trods sine kun 76 cm bruger han 86 i tøj, og hans flyverdragt er størrelse 92 da damen i butikken mente at den anden(størrelse 86) var for kort når han kravled, og skulle den passe ham vinteren over. Han er perfekt størrelse når han kravler, men nu går han, så er den lidt stor, men den skal bestemt ikke være mindre nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.