snart 9 mdr og en kæmp til at sove.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

623 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. februar 2012

Nolle

Min søn er snart 9 mdr. hver aften er en kæmp til at få ham til at sove. Vi pejler give en flaske og så sover han, nu er det en kæmp. Men skrig og græde i laang tid! Der er bare igenting vi kan gøre som er godt nok, bliver helt ked a det når der ikke noget jeg kan gøre. Så efter lang tid skal vi give ham endnu en flaske og så sover han, MÅSKE !

Er der nogen der har nogen ideér til hvad vi kan gøre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2012

KM78

Det lyder som tigerspring i mine ører. Mange nye ting han oplever, skal bebrejdes og det gøres de i drømme. Det giver urolig søvn.

Er han mere tryghedssøgende end ellers?

Anmeld

5. februar 2012

Ryberg

Kunne ikke gå forbi dit indlæg uden at svare...

Vi havde også en kamp med Lasse da han var omkring 8½ måned gammel, og jeg kan huske det som var det igår...

Jeg kan kun videregive hvad vi gjorde, og det var SussieThyssen herinde fra som gav mig de "instrukser"...

Vi skulle køre en fast rytme hver aften, som bestod af:

17.30 aftensmad
ca.kl.18 : I bad
kl.18.30/19.00 i seng...

Evt. en flaske lige inden han skal i seng...

Lad ham "brokke" sig 5 min, gå op og sig godnat og fortsæt...
Det tog ca. 5 dage hos os, så havde vi ikke problemer mere... og før det havde vi en søn der nemt var vågen med brok, skrig osv. til kl. 22....

Hvis du vil væk fra at give flaske efter han er kommet i seng/nat (kender ikke lige til jeres rytme), så tilbyd vand af kop når han vågner... ikke noget pusse nusse, tilbyd vand og sig derefter godnat...

Det var de råd jeg brugte i den overgang, og det er jeg SÅ glad for at jeg fik at vide.. det virkede virkelig !!

Anmeld

5. februar 2012

Ryberg

schonert skriver:

Min søn er snart 9 mdr. hver aften er en kæmp til at få ham til at sove. Vi pejler give en flaske og så sover han, nu er det en kæmp. Men skrig og græde i laang tid! Der er bare igenting vi kan gøre som er godt nok, bliver helt ked a det når der ikke noget jeg kan gøre. Så efter lang tid skal vi give ham endnu en flaske og så sover han, MÅSKE !

det kan selvfølgelig også være et tigerspring

Anmeld

5. februar 2012

fif

schonert skriver:

Hejsa

Hmm, tror han har fundet ud af, at det gider han bare ikke, og han forstår jo ik at det I kun vil gøre det bedste for ham og at han har brug for søvnen...

Vores pige har osse været sådan, tror det startede da hn var omkring de 5-6 måneder, som du siger de skriger løs og virker helt hunderæd for at ligge der!! Han har ik ondt i ørerne eller noget?? Idag er vores pige 14 måneder, og hun skaber sig stadig, men slet ik på samme måde, som den gang...

Anmeld

5. februar 2012

Nolle

KittyGirl skriver:

Kunne ikke gå forbi dit indlæg uden at svare...

Vi havde også en kamp med Lasse da han var omkring 8½ måned gammel, og jeg kan huske det som var det igår...

Jeg kan kun videregive hvad vi gjorde, og det var SussieThyssen herinde fra som gav mig de "instrukser"...

Vi skulle køre en fast rytme hver aften, som bestod af:

17.30 aftensmad
ca.kl.18 : I bad
kl.18.30/19.00 i seng...

Evt. en flaske lige inden han skal i seng...

Lad ham "brokke" sig 5 min, gå op og sig godnat og fortsæt...
Det tog ca. 5 dage hos os, så havde vi ikke problemer mere... og før det havde vi en søn der nemt var vågen med brok, skrig osv. til kl. 22....

Hvis du vil væk fra at give flaske efter han er kommet i seng/nat (kender ikke lige til jeres rytme), så tilbyd vand af kop når han vågner... ikke noget pusse nusse, tilbyd vand og sig derefter godnat...

Det var de råd jeg brugte i den overgang, og det er jeg SÅ glad for at jeg fik at vide.. det virkede virkelig !!

Det må prøves mange tak. 
Man jeg har fået afvide de ikke må komme i bad hver dag, eller er det bare noget de siger? 

Anmeld

5. februar 2012

Nolle

KM78 skriver:

Det lyder som tigerspring i mine ører. Mange nye ting han oplever, skal bebrejdes og det gøres de i drømme. Det giver urolig søvn.

Er han mere tryghedssøgende end ellers?

Han er blevet MEGET  tryghedssøgende han ville hele tiden op til os, og vi må ikke gå nogen vejen. 

Der ikke sket noget i vores hverdag som ikke der ikke pejler, så ved det ikke helt.

Anmeld

5. februar 2012

Ryberg

schonert skriver:

Det må prøves mange tak. 
Man jeg har fået afvide de ikke må komme i bad hver dag, eller er det bare noget de siger? 

Altså i den indkøringsperiode vi lavede der, puttede vi ham i bad hver dag... og da så rytmen var indkørt, blev det til hver anden dag...

de bliver så dejlig trætte af at være i bad nemlig

Anmeld

5. februar 2012

KM78

Det ER tigerspring, så han skal have masser af tryghed, kram og kys mere end sædvanlig. Så skal han nok komme over det.

Enhver forælders mantra... Det er bare en fase, det er bare en fase, det er bare en fase...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.