Markant ændring af babyaktivitet i maven.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

355 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. februar 2012

LykkeB

Er det normalt at mærke mindre aktivitet i maven fra baby, jo længere man kommer hen i graviditeten? Synes jeg mærker meget mindre end før. Jeg er 35+5 i dag. Jeg mærker ham en lille smule, men det er godt nok ikke meget. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2012

Eliza

jep.. pladsen bliver jo mindre derinde.. her er han mindre livlig nu og hans bevægelser er også meget anderledes.. før spjættede han bare rundt, nu sidder han jo fast med fjæset i kanalen  så det er mest hans ben han prøver at stikke ud gennem siden på mig. hans bevægelser virker nu mere velovervejet og ikke helt tilfældige..

Anmeld

5. februar 2012

Eliza

du kan jo altid lige kontakte FG hvis du er itvivl..

Anmeld

5. februar 2012

Fanny Holbech

Det er meget normalt at den lille bliver mindre aktiv i takt med at pladsen i maven bliver mere trang, men du skal kunne mærke den hver dag og den skal reagere på hvis du fx skubber/prikker lidt til maven, så den forsøger at flytte på sig. Det kan også sætte liv i den hvis du drikker et glas iskoldt vand hurtigt.

Hvis du er i tvivl, så skal du til enhver tid kontakte den vagthavende jordmoder på sygehuset.

Måske har de et godt råd og måske beder de Jer om at komme ind til en kontrolscanning og måing af hjertelyd, så de kan være helt sikre på at alt er som det skal være. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.