Alenemor til 2 unger under 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.667 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. februar 2012

LenaJohansen

Nu står jeg i den situation at jeg er enlig og skal føde i slutningen af april. Jeg har i forvejen en datter som på det tidspunkt vil være omkring 17 mdr.

Det jeg er bange for er at hvis min ældste datter sku gå hen og føle sig overset, hvilket jeg vil prøve at gøre ALT i min magt for ikke skal ske... 

Det jeg har tænkt på at jeg vil gøre er f.eks at når den ene skal bades, så skal den anden os, så jeg skal ha anskaffet mig et ekstra badekar. Og når den lille skal skiftes, ku den ældste eventuelt "være med", altså være til stede... Og når der skal ammes, ku jeg indføre hyggestunder med tegnefilm... 

Er der nogle der har erfaringer med dette... For vil helst ikke ha min datter skal føle sig tilsidesat.. Det er jo slet ikke min mening...

Råd og erfaringer modtages med kyshånd

På forhånd mange tak...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2012

Leneur

LenaJohansen skriver:

Nu står jeg i den situation at jeg er enlig og skal føde i slutningen af april. Jeg har i forvejen en datter som på det tidspunkt vil være omkring 17 mdr.

Det jeg er bange for er at hvis min ældste datter sku gå hen og føle sig overset, hvilket jeg vil prøve at gøre ALT i min magt for ikke skal ske... 

Det jeg har tænkt på at jeg vil gøre er f.eks at når den ene skal bades, så skal den anden os, så jeg skal ha anskaffet mig et ekstra badekar. Og når den lille skal skiftes, ku den ældste eventuelt "være med", altså være til stede... Og når der skal ammes, ku jeg indføre hyggestunder med tegnefilm... 

Er der nogle der har erfaringer med dette... For vil helst ikke ha min datter skal føle sig tilsidesat.. Det er jo slet ikke min mening...

Råd og erfaringer modtages med kyshånd

På forhånd mange tak...

Atså jeg ved at min mor sørgede for at der altid var en lille snack til mig når hun skulle amme mine søstre, for der er også 17 mdr mellem mig og dem. Og når de fik deres lure sørgede hun for at jeg fik hendes fulde opmærksomhed og gjorde det jeg ville og vi hyggede helt på mine præmisser. Jeg fik også masser af ros for at jeg var så god ved dem og det gjorde jo nok at jeg ikke synes de var nogle frygtelige skrigeballoner og at jeg heller blev jaloux.

Anmeld

5. februar 2012

LilleLene

Nu er det ikke helt det samme

Men min søster var meget jaloux og morsyg, men min mor tog hende med i alt hvad hun lavede med mig

når jeg skulle skiftes "hjælp" hun, og når jeg skulle bades
Og så var hun jo lige pludselig "den store ansvarlige storesøster" Og det hjalp utroligt meget på hende 

Anmeld

5. februar 2012

LR85

Sørg for a få alt den hjælp du kan. Både til a få hvilet og til a der er en der går tur med fx den store, eller omvendt den lille så du kan have alenetid med den store. 

Anmeld

5. februar 2012

LenaJohansen

Leneur skriver:

Atså jeg ved at min mor sørgede for at der altid var en lille snack til mig når hun skulle amme mine søstre, for der er også 17 mdr mellem mig og dem. Og når de fik deres lure sørgede hun for at jeg fik hendes fulde opmærksomhed og gjorde det jeg ville og vi hyggede helt på mine præmisser. Jeg fik også masser af ros for at jeg var så god ved dem og det gjorde jo nok at jeg ikke synes de var nogle frygtelige skrigeballoner og at jeg heller blev jaloux.

Det var en go ide, den må jeg hellere få benyttet

Anmeld

5. februar 2012

LenaJohansen

LilleLene skriver:

Nu er det ikke helt det samme

Men min søster var meget jaloux og morsyg, men min mor tog hende med i alt hvad hun lavede med mig

når jeg skulle skiftes "hjælp" hun, og når jeg skulle bades
Og så var hun jo lige pludselig "den store ansvarlige storesøster" Og det hjalp utroligt meget på hende 

Det er os det jeg havde forestillet mig at jeg skulle gøre 

Anmeld

5. februar 2012

LenaJohansen

louiseandersen85 skriver:

Sørg for a få alt den hjælp du kan. Både til a få hvilet og til a der er en der går tur med fx den store, eller omvendt den lille så du kan have alenetid med den store. 

Det havde jeg faktisk slet ikke tænkt på...For den store er jo i dagpleje, så ku det os være dejligt at være alene med hende ind i mellem Tusind tak

Anmeld

5. februar 2012

LilleLene

LenaJohansen skriver:

Det er os det jeg havde forestillet mig at jeg skulle gøre 

Jeg tror det hjælper meget på at få din datter til at føle sig som storesøster istedet for det "gamle" barn

Anmeld

5. februar 2012

LenaJohansen

LilleLene skriver:

Jeg tror det hjælper meget på at få din datter til at føle sig som storesøster istedet for det "gamle" barn

præcis  Håber det kommer til at gå godt...

Anmeld

5. februar 2012

LilleLene

LenaJohansen skriver:

præcis  Håber det kommer til at gå godt...

håber jeg også for dig

Og hvorfor skulle det ikke det, nu du allerede er opmærksom på det  Det skal du nok klare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.