Anonym skriver:
Hej Tøser...
Vi er ved at være klar til nr 2, men desværre er jeg stadig på dagpenge.
Kunne I mærke meget mere økonomisk ved nr 2 (udover at der er en inst. mere at betale til)
Vi har en på 4½ og en på knap 2. Og nej, synes ikke vi kunne mærke det synderligt - udover institutionen, da det blev tid til det, og selv med den blev det "kun" ca, 750 kr/md. dyrere end før, da den store startede i børnehave, og der var søskenderabat.
Jeg har ammet begge unger fuldt til de var ½ år, så det var jo gratis. Da han skulle til at køres over på vores kost, synes jeg heller ikke, at det var meget dyrere. Lavede al grød og mos selv, og frøs ned, og så er det faktisk ret billigt. I dag hvor han er knap 2, synes jeg heller ikke, at vi bruger meget mere - vi laver samme mægde kød hver dag som inden, så tror bare vi smider det mindre ud.
Den store smed bleen 3-4 mdr. før den lille kom, så det vi brugte på bleer med hende gik jo bare videre til ham, og derfor kostede det ikke mere.
Vi fik en pige og derefter en dreng, så det var begrænset, hvad vi kunne genbruge af tøj, men fik farvet det meste af den stores bodyer og andet basistøj. Og så kom der en hel masse i barsels- og dåbsgaver, og resten købte jeg på udsalg og i outlets på nettet.
Jeg synes, at første gang det rigtig kunne mærkes, at der var to, var i foråret, da de begge skulle have forårs- og sommersko - og i særdeleshed her i efteråret, da vi skulle ud og have to omgange af alt vintertøj. Men vi gemmer børnepengene til bl.a. de udgifter, og dem kommer der jo så også ekstra af.
Jeg var (er
) også på dagpenge under graviditet og barsel, og synes ikke vi manglede noget. Har en mand med en rimelig indtægt, så det hjælper jo på det.
Så held og lykke med projektet