Zafir; Lagkager :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.175 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. marts 2009

JulieE

Hej Zafir!

Er det ikke noget med du er lidt en haj til lagkager?? mangler lidt inspiration til Jacobs fødselsdags lagekage.... Og der er gået, sådan lidt for sjov, gået konkurrence i fødselsdags lagkager i familien, så der jeg hænger lidt på den nu *GG*

Knus fra
Julie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
JulieE skriver:

Hej Zafir!

Er det ikke noget med du er lidt en haj til lagkager?? mangler lidt inspiration til Jacobs fødselsdags lagekage.... Og der er gået, sådan lidt for sjov, gået konkurrence i fødselsdags lagkager i familien, så der jeg hænger lidt på den nu *GG*

Knus fra
Julie

Lagkager lagkager...

Jeg ved ikke om jeg er mester i lagkagekunst, men jeg elsker at lave gode lagkager... Hvis vi skal ud i pyntens kunst, så må vi bøje os i støvet for Rikke

Men altså...

De to 'almindelige' lagkager, vi laver her hjemme hvis vi kun laver 2 er:

'MIN' lagkage:
Lyse bunde
Chokomouse/lagkagecreme
Bananer
evt. ananasmos
HVIS lagkagecreme, så chokoskum øverst.
Herpå betræk af udrullet marcipan (tip!! Så i godmorgendanmark engang, at man bruger maizena mel til at rulle marcipanen tynd, det virker super godt! Jeg ruller den ud på bagepapir og ruller den om en køkkenrulle, så er den nem at ligge på lagkagen)

Det hele samles i lag.

'Toms' lagkage:
Lyse bunde
Lagkagecreme
Hjemmelavet jordbærsyltetøj
en eller anden anden frugt ex. pærer
'gele-låg'...:
Ca 3 dl saft (gerne hjemmelavet), som koges op med 5 blade husblas. Hældes på en stor tallerken med kant, betrukket med witawrap og pyntes med frugter.
Det er ikke spor svært, men det er mega svært at få den på, så den ikke går i stykker. Har desværre ikke noget fif, der lykkes hvergang. Den skal stå i køleskabet natten over.

Derudover har jeg mange forskellige slags fyld, til når jeg skal lave andre forskellige lagkager:
Jordbærskum (blendede jordbær, vaniliesukker og flødeskum vendt sammen)
Hindbærskum (blendede hindbær, flormelis, vanilie, flødeskum)
(alle mulige andre slags bær-skum)
Chokoskum: Fløde og MØRK choko koges op og piskes til skum, når det er afkølet.

Ananas mos: Drænet ananas, der blændes.

Citron fromage (gerne fra brev )

og alle muuuuuuuulige slags frugter og den slags, som kan henkoges let, er gode

mmm Håber du blev lidt klogere. Men fx da jeg havde 30 års og lavede alle de dersens lagkager. Så lavede jeg 8-9 forskellige slags fyld og blandede på kryds og tværs og havde forskellige toppe og alt det

Begge kan selvfølgelig pyntes med flødeskum. Jeg er bare ikke så god til flødeskum uden smag

Jeg vil gerne ping-ponge med dig, hvis der er noget der inspirerer dig

Anmeld

17. marts 2009

JulieE

Sidder da her og bliver helt lagekage sulten Der var helt sikker noget jeg kunne bruge. Tror måske det kunne hittet med noget med chokoskum!! Jacob er meget til bananer fortiden, så måske kunne man lave noget med de to ting. Må lige i tænkebox. Forslag modtaes gerne

Anmeld

17. marts 2009

Moderator

Apropos kager. hehe... Så er jeg kommet i kageudvalget på arbejdet... Vi er 3 piger der skal lave hemmeligt kagebord til næste personalemøde og arbejdet betaler ingredienser, så der skal bare FRÅSES!!!

Anmeld

17. marts 2009

JulieE

Der lyder slet ikke lækkert.... overhovedet ikke!!!! Jeg lavede sønderjysk kaffebord til min 30 års fødselsdag. det var altså et hit

Anmeld

17. marts 2009

Moderator

Vi havde jo MEGA kagebord til vores bryllup Havde ønsket os kager af gæsterne, så det var ca 4 meter langt, bare med kager. Totalt vildt!!

Anmeld

17. marts 2009

JulieE

Sejt... Elsker kage!!! Da Lars søster Blev gift havde havde min tossede mand stillet som betingelse for at komme at der var min. 1 kvm kage, så det havde søster da sørget. Er du klar over hvor meget kage det er???? Sindsygt meget og så der var der konditor bryllupskage ved siden af...

Anmeld

17. marts 2009

Moderator

JulieE skriver:

Sejt... Elsker kage!!! Da Lars søster Blev gift havde havde min tossede mand stillet som betingelse for at komme at der var min. 1 kvm kage, så det havde søster da sørget. Er du klar over hvor meget kage det er???? Sindsygt meget og så der var der konditor bryllupskage ved siden af...

LOOOL hvor vildt det gad jeg godt se!! gad vide hvordan de har bagt den?! Var den måske bagt i flere stykker og bygget sammen? hmmm

Anmeld

18. marts 2009

JulieE

Jeg ved faktisk ikke om den var bagt af flere omgange, men stor var den. Lars søster er gidt med en kok og det var en kondotor han kendte der lavede den. Hun var på statens museum for Kunst, så hun lavede den derinde, sammen med bryllupskagen..
Jeg finder lige et billede senere og scanner ind...

Knus fra
Julie - Hjemme med en syg Line-pige

Anmeld

18. marts 2009

Moderator

ORV ja Det må du gerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.