en ligeglad far.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.367 visninger
2 svar
0 synes godt om
4. februar 2012

Anonym trådstarter

i juli 2009 blev min store søster mor til sit andet barn en lille pige. 3 måneder før fødslen går hende og kæresten fra hinanden fordi han har været hende utro. (på daværende tidspunkt er hun 23 og han er 19 år. ) hun føder og for ham til, at skrive under so far uden nogen problmer. men da de skal aftale samkvem mener han at han skal have pigen på fuld tid. efter møder i stats forvaltningen får min søster fuld forældre myndighed fordi de mener han ikke er moden nok til, at tage det fule ansvar. han bliver meget sur og vælger, at droppe kontakten til hende og datteren. men min søster bliver ved og invitere ham med til barnedåben . men han dukker aldrig op. efter en masse skænderier i et års tid tager han kontakt til dem igen og de forsøget at komme i et forhold for pigens skyld, men det varer kuni et par uger så mener han det er for hverdags agtigt til ham. min søster finder sammen med en anden fyr nogen måneder senere, som vælger, at tage datteren indtil sig som om han var faren til hende. de har nu været sammen i ca to og pigen kalder ham for far og tror det er hendes rigtige far.

jeg har haft lange samtaler med min søster de sidste par uger fordi spørgsmålende hoper sig op hos hende.

hvornår skal jeg fortælle hende om sin far?

hvordan vil hun reagere?

hvad skla jeg svare når hun spørger hvorfor han så ikke er der`?

det er spørgsmål hun har stillet mange gange og jeg ved sku ikke hvad jeg ska svare for jeg har intet kendskab til det.

for en uge siden modtager hun en sms fra ham hvor han skriver, at han ikke har råd til, at beale børne penge så hendes nye kæreste må gerne adopetere barnet så han slipper for, at betale. jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre for, at hjælpe min søster og niece.

håber nogen kan hjælpe mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

Angelspot

i juli 2009 blev min store søster mor til sit andet barn en lille pige. 3 måneder før fødslen går hende og kæresten fra hinanden fordi han har været hende utro. (på daværende tidspunkt er hun 23 og han er 19 år. ) hun føder og for ham til, at skrive under so far uden nogen problmer. men da de skal aftale samkvem mener han at han skal have pigen på fuld tid. efter møder i stats forvaltningen får min søster fuld forældre myndighed fordi de mener han ikke er moden nok til, at tage det fule ansvar. han bliver meget sur og vælger, at droppe kontakten til hende og datteren. men min søster bliver ved og invitere ham med til barnedåben . men han dukker aldrig op. efter en masse skænderier i et års tid tager han kontakt til dem igen og de forsøget at komme i et forhold for pigens skyld, men det varer kuni et par uger så mener han det er for hverdags agtigt til ham. min søster finder sammen med en anden fyr nogen måneder senere, som vælger, at tage datteren indtil sig som om han var faren til hende. de har nu været sammen i ca to og pigen kalder ham for far og tror det er hendes rigtige far.

jeg har haft lange samtaler med min søster de sidste par uger fordi spørgsmålende hoper sig op hos hende.

hvornår skal jeg fortælle hende om sin far?

hvordan vil hun reagere?

hvad skla jeg svare når hun spørger hvorfor han så ikke er der`?

det er spørgsmål hun har stillet mange gange og jeg ved sku ikke hvad jeg ska svare for jeg har intet kendskab til det.

for en uge siden modtager hun en sms fra ham hvor han skriver, at han ikke har råd til, at beale børne penge så hendes nye kæreste må gerne adopetere barnet så han slipper for, at betale. jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre for, at hjælpe min søster og niece.

håber nogen kan hjælpe mig.

Ud fra det du skriver, så lyder han rigtig umoden og tror han selv har rådighed over hvornår det lige passer ham at være i hendes liv. 

Når det så er sagt, så er der ikke rigtig så meget at gøre ved det, men man kan sige det er en fordel at din søster har fuld forældremyndighed, så skal hun ikke gå og bekymre sig over hvad han evt. kan finde på. Og børnepenge slipper han ikke for og synes aldeles ikke han skal, med den holdning. At søsterens nye kæreste vælger at adoptere, må jo skulle komme af en anden grund hvis det skal være  

Der er for mig at se et par muligheder i hendes situation. Enten skal hun med det samme begynde at vænne pigen til at hun har en anden bio far end ham hun kalder far. Langsomt få det gjort til en del af hverdagen, altså uden at snakke om det hver dag. Men vise hende billeder af hendes bio far og snakke om ham, så hun ser hvem han er og så kommer spørgsmålene helt af sig selv når pigen bliver stor nok til at forstå det rigtigt. Hun er ikke så gammel endnu at hun ved hvad forskellen er, så synes det er et fint tidspunkt at begynde nu, end at vente til hun feks. er 6. 

Der er også den mulighed af din søster slet ikke fortæller noget og vælger at køre løgnen videre, hvilket nok vil skabe endnu flere spørgsmål senere i livet, som hun jo så skal være klar til at svare på. 

Jeg selv er tilhænger af at spille med åbne kort. Der er ingen mening i at holde noget hemmeligt for din niece, hun fortjener at vide hvem hun er og beslutninger omkring det, skal aldrig blive for din søsters nemhed for det bliver på hendes datters bekostning.

Hvis datteren spørger hvor han er og hvorfor han ikke er hos hende, er det nemmere at fortælle hende at han bor i sit eget hus og har et arbejde som han skal passe osv. Børn i den alder hun er i, tager det meget let og viser det måske ikke den store interesse. Men det ligger i dem og hun skal nok selv snakke videre om det hvis ikke hun helt forstår hvordan det hønger sammen. Og så er det op til søsteren at tænke over hvordan hun vil have at datteren skal 'se' sin far.

Håber det kunne bruges til lidt

Anmeld

3. april 2012

H+S Skjolgborg.

Han lyder mega udmoden og var jeg din søster tog jeg en langsamtale med kæresten om dettte og var han med på af underskriv papiren så var det 100 % gjort. Datteren har jo altid en anden far om det er på papri eller ej men som du selv skriver har datteren kendt den anden mand din søster kæreste i 2 år og er de alvolige omkring de to skal være samme i mange år i nu måske for altid så kan jeg ikke se hvorfor ikke han skal have lov til af stå som far til din søsters datter hvis de begge to ønsker dette og han skal da ikke betale din søster børnepenge hvis han / de bor sammen 2 år så bor de måske allerede nu sammen. Det enste er jo så bare af din søster ikke ville få de 1228 kr for datters bio far men et sted er det jo små penge for mange af os forældre det rækker jo indgang til til ½ vuggestueplads f.eks.

Jeg syntes du skal sige til din søster hvad du tænker og føler på en god måde rolig måde og hvis du også selv syntes det er bedre for barne af din søster eks kommer ud af datters liv pt når hun så blever f.eks 12 år kan hun jo få tingen stille og rolig afvide og af det blev gjort på den og den måde pga det og det og ikke før der kan hun/datter jo heller ikke gør op med sig selv om hun så ville se ham eller ej.

En god far er ikke en der køber en eller der kommer når han har tid og lyst og  en mand gør ikke en til far bare pga han har lagt sæden oppe i en og man er bleve gravid ikke. En far er en der er der når man har brug for ham og trøster en,kysse,krammer og lytter til en osv i mine øjne....

Håber i finder ud af det alle sammen.

For datters skyld.

Mvh Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.