S.U. med børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.145 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. februar 2012

maimik

kan i skønne tøser hjælpe mig..

jeg overvejer at sige mit job op er sosu-hjælper har været det i 11 år og nu har jeg fået nok.

så nu går jeg og leger med tanken om at begynde på pædagog udd. men hvordan ser det ud med S.U/løn osv.

håber i kan komme med gode råd.

knus fra Maimik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
maimik skriver:

jeg overvejer at sige mit job op er sosu-hjælper har været det i 11 år og nu har jeg fået nok.

så nu går jeg og leger med tanken om at begynde på pædagog udd. men hvordan ser det ud med S.U/løn osv.

knus fra Maimik

det kommer an på om man er enlig forsørger eller ej. Der er lidt forskel.

Anmeld

3. februar 2012

ESV

maimik skriver:

knus fra Maimik

Hvad er det du gerne vil vide??

Anmeld

3. februar 2012

MissTas

maimik skriver:

knus fra Maimik

du får alm SU under hele uddannelsen, dog elevløn når du er ude i praktik.. SU'en hver måned er omkring 4800 når der er betalt skat.. men er du så enlig forsørger kan du søge om forsørgertillæg og så kan du søge om SU lån også ..

Anmeld

3. februar 2012

maimik

Jeg er gift.. og over 25 år.. hold da ferie 4800 kr er da ikke til at leve for. wow.

Anmeld

3. februar 2012

ESV

Du må også tjene mere ved siden af end folk uden børn. Men nej su bliver man ikke rig af.. Men du virker lidt overrasket oversat den er på omkring 5000, må jeg spørge hvad du havde regnet med?

Anmeld

3. februar 2012

DitteFisk

maimik skriver:

Jeg er gift.. og over 25 år.. hold da ferie 4800 kr er da ikke til at leve for. wow.

Tror fatisk - for at det ikke skal være løgn - at du måske ikke engang kan få de knap 5000 hvis du er gift. Så er det noget med at din mand er din forsørger og så skal i leve af hans indtægt, hvis den er over et bestemt beløb  

Men jeg tænker, hvis du har arbejdet i 11 år, så kan du få merit på flere uddannelses-steder (alt efter hvad du vælger). Jeg er pædagogstud. og ved at hvis man her har over 5 års erhvervs-erfaring, så kan du få merit og derved skåret af uddannelses-tiden. Desuden, hvis du har en arbejdsplads kan de også sørge for at du bliver videreudd. - så er det noget med at man laver en aft. hvor du bliver betalt løn selvom du studerer. Men det kommer self an på hvor du bliver/er ansat og hvad du vil. 

Held og lykke. Håber du kan få en uddannelse du brænder for

Anmeld

3. februar 2012

maimik

jeg havde da slet ikke troet at den var så lav su'en.. men kan da ikke leve for 5000 kr. .havde da nok regnet med at mere ikke alverden men ikke så lav troede jeg ikke den var..

måske skulle man bare bide i det sure dårlige æble. og blive i sit job. og drømme videre.

Anmeld

3. februar 2012

ESV

maimik skriver:

jeg havde da slet ikke troet at den var så lav su'en.. men kan da ikke leve for 5000 kr. .havde da nok regnet med at mere ikke alverden men ikke så lav troede jeg ikke den var..

måske skulle man bare bide i det sure dårlige æble. og blive i sit job. og drømme videre.

Men det er jo nok derfor man kan tage studielån og arbejde ved siden af. Jeg er selv på su og på en udd hvor der ikke er nogen praktik perioder med løn så jeg har et job hver anden weekend.. Ikke fordi jeg syntes det er sjovt men for at få det til at løbe rundt.. Vi har så valgt at spare hvor vi kan så der ikke er behov for studielån man hænger på mange år efter endt udd.

Anmeld

3. februar 2012

132319

Gigl skriver:

Tror fatisk - for at det ikke skal være løgn - at du måske ikke engang kan få de knap 5000 hvis du er gift. Så er det noget med at din mand er din forsørger og så skal i leve af hans indtægt, hvis den er over et bestemt beløb  

Men jeg tænker, hvis du har arbejdet i 11 år, så kan du få merit på flere uddannelses-steder (alt efter hvad du vælger). Jeg er pædagogstud. og ved at hvis man her har over 5 års erhvervs-erfaring, så kan du få merit og derved skåret af uddannelses-tiden. Desuden, hvis du har en arbejdsplads kan de også sørge for at du bliver videreudd. - så er det noget med at man laver en aft. hvor du bliver betalt løn selvom du studerer. Men det kommer self an på hvor du bliver/er ansat og hvad du vil. 

Held og lykke. Håber du kan få en uddannelse du brænder for

Sådan er det ikke med SU. Om så manden var mange millionær, vil man stadig kunne modtage støtte til at tage en SUberettet uddannelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.