Stikpille????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

870 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. februar 2012

Regitze&Anders

Bliver sat igang imorgen med en stikpille?

Kan simpelthen ikke finde noget om det nogen som helst steder!? Er det en pille de propper op i en Hvis ja hvordan? Eller er det noget med en nål? Vil bare gerne vide helt præcist hvad de gør og om det gør ondt ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2012

K&S

Kan simpelthen ikke finde noget om det nogen som helst steder!? Er det en pille de propper op i en Hvis ja hvordan? Eller er det noget med en nål? Vil bare gerne vide helt præcist hvad de gør og om det gør ondt ...

Hmm, jeg retter lige mit svar, efter at have tænkt mig om ifht. graviditet  

Jeg mener bestemt, stikpillen føres op i skeden

Jeg fandt lige dette ved at google:¨

Hvornår skal man have en stikpille Hvis jordemoderen ved undersøgelse gennem skeden har mærket, at din livmodermund er lukket eller kun lidt åben, og livmoderhalsen ikke er afkortet væsentligt, vil du få lagt en stikpille op i skeden.

Metode En stikpille, der indeholder hormonet prostaglandin, lægges op i skeden, helt oppe ved livmoderhalsen. Prostaglandin virker især blødgørende på livmoderhalsen, men kan også få livmoderen til at lave veer. Du ligger ned en halv til en time efter stikpillen er lagt op, så den ikke glider ud. Før og efter oplægningen vil jordemoderen kontrollere, at dit barn har det godt ved hjælp af CTG registrering.

Anmeld

2. februar 2012

morethanperfect

K&S skriver:

En stikpille bliver (så vidt jeg ved) altid opført i endetarmen...

Ikke da jeg engang fik abort .. Der skulle den ik i endetarmen , men ved selvf. ikk hvis man skal sættes igang .. 

Anmeld

2. februar 2012

TrineMine86

Regitze&Anders skriver:

jeg blev sat igang med stikpiller, og nej de skal ikke op i endetarmen, men i skeden, det er jo der din livmoderhals er og den er den som bliver modnet ved stikpiller, de putter den op med deres finger og det gør ikke ondt, man kan ikke mærke det

god fødsel til dig

Anmeld

2. februar 2012

K&S

morethanperfect skriver:

Ikke da jeg engang fik abort .. Der skulle den ik i endetarmen , men ved selvf. ikk hvis man skal sættes igang .. 

Jeg har også lige rettet mit svar - jeg tænkte mig ikke om...!

Anmeld

2. februar 2012

morethanperfect

K&S skriver:

Jeg har også lige rettet mit svar - jeg tænkte mig ikke om...!

Heheh ..  

Anmeld

2. februar 2012

M (:

Se evt. nedenstående pjece udarbejdet af Gynækologisk-obstretisk afd. på sygehus Sønderjylland. Den beskriver meget godt, hvad der skal ske, i hvilken rækkefølge, og hvorfor. 

Information til gravide - igangsættelse af fødsel

Anmeld

2. februar 2012

AnneBJ

De bliver lagt op i skeden, "bag" livmoderhalsen. Det gør ikke ondt, og der bruges ikke nål - ikke engang indføringshylster (ved mig i hvert fald) JDM tog bare pillen mellem to fingre, og lagde den op, og det var det

God fødsel!

Anmeld

2. februar 2012

Regitze&Anders

Tusind tak for jeres svar!

Anmeld

2. februar 2012

Madam Blå

Regitze&Anders skriver:

Hvor skal du føde henne? Jeg blev selv sat igang på Skejby, og der bruger de ikke stikpiller længere. Men bare almindelig piller, som skal i munden

Men der står stadig i deres pjece, at man får stikpiller. De havde i hvert fald ikke ændret det for tre måneder siden

Rigtig god fødsel!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.