Er vores tæve ved at komme i løbetid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.313 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. februar 2012

M&N

Jer hundekendere derude 

Jeg har en lille hunhund på 7 snart 8 måneder, som er racen, Papillon.

Hun har den sidste uges tid vist STOR interesse for at humpe min arm? Og nå jeg fjerner armen og siger nej, så kradser hun på min arm for at "få fat" så hun kan trække den til sig og humpe den, og det er ikke lige så lækkert  I starten anede jeg ikke tæver humpede, men det gør de så åbenbart, og det kan jo også være "puberteten eller hormonerne" men hun bliver helt vild og overgeaeret, det er helt vildt... 

Er der optakt til løbetid, eller er det bare hormonerne der bare kører rundt?? Har hørt at "dominans" skulle være en skrøne, men skal ikke gøre mig klog på det.. 

Håber nogle gider tage sig tiden til at svarer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2012

Lone Jakobsen

har hørt at mange små hunde humper alt de kan komme i nærheden af så ved ikke om det er løbetid (er det ikke for tidligt for hende?)

Anmeld

2. februar 2012

come2

BabyWish2012 <3 skriver:

Jer hundekendere derude 

Hun har den sidste uges tid vist STOR interesse for at humpe min arm? Og nå jeg fjerner armen og siger nej, så kradser hun på min arm for at "få fat" så hun kan trække den til sig og humpe den, og det er ikke lige så lækkert  I starten anede jeg ikke tæver humpede, men det gør de så åbenbart, og det kan jo også være "puberteten eller hormonerne" men hun bliver helt vild og overgeaeret, det er helt vildt... 

Er der optakt til løbetid, eller er det bare hormonerne der bare kører rundt?? Har hørt at "dominans" skulle være en skrøne, men skal ikke gøre mig klog på det.. 

De første tegn på løbetid er at de hæver bagtil, de slikker sig mere.

Men hun har alderen til snart at skulle i løbetid, så måske det er op over

Anmeld

2. februar 2012

twinny

BabyWish2012 <3 skriver:

Jer hundekendere derude 

Det tror jeg ikk det er en skøne...

Vores hunhunde har aldrig humpet, når de er på vej til løbetid..

men deres kønsdele hæver og brystvorter vokser også... Samt de lugter anderledes når de kommer i løbetid.

Men det er passer meget godt med alderen..

Anmeld

2. februar 2012

Annana89

"Humpning" forekommer også tit hos tæver! Faktisk er det ikke som sådan et tegn på sexuel lyst men en måde hun dominere dig på! Det er derfor hunde tit gør det på hinanden om de passet køsmæssigt samme. Eller ej! Det er en måde og vise "jeg er den dominerende af os to"!

At hun gør det nu kan godt hænge sammen med at hun er ved at blive købsmoden og begynder at prøve grænser af! 

Du må ikke lade hende gøre det, det er nu du skal tá kampen! Sig meget bestemt "nej", "føj" eller hvilket ord du nu bruger og skub hende væk! Sørg for hun ikke får chancen får at gøre det! Og så bare vær konsekvens med det hvis du gerne vil ha en hund der respektere dig som leder og ikke hende som øverst i flokken!

Anmeld

2. februar 2012

M&N

Tak for svar alle sammen  Tænkte nok at det ikke var en skrøne, det er bare det jeg fik af vide  ..

Men jeg tænkte nok det bare er at hun prøver grænser og bliver meget ophidset, og vil dominere. Hver gang hun prøver siger jeg også kontant nej og så stopper hun. 

tænkte bare om det kunne være optakt til løbetid, da det er første gang jeg har en tæve Min han hund humper nemlig ikke, kun da vi lige havde fået ham.  Men det fik vi også stoppet..

Anmeld

2. februar 2012

Annana89

BabyWish2012 <3 skriver:

Tak for svar alle sammen  Tænkte nok at det ikke var en skrøne, det er bare det jeg fik af vide  ..

Men jeg tænkte nok det bare er at hun prøver grænser og bliver meget ophidset, og vil dominere. Hver gang hun prøver siger jeg også kontant nej og så stopper hun. 

tænkte bare om det kunne være optakt til løbetid, da det er første gang jeg har en tæve Min han hund humper nemlig ikke, kun da vi lige havde fået ham.  Men det fik vi også stoppet..

Tæver kan faktisk os være mere dominerende end hanner! Det er heller ikek uanmindeligt at det vilel være en tæve der ville være "lederhunden" i en flok! Hunkøn er bare et "stærkt" køn

Ja det er os den rigtige måde at løse det på! MEd toldmodighed kommer du langt!

På en måde kn men vel os godt kalde det optakt til løbetiden/kønsmodenheden! Men det er på ingen måde fordi hun har lyst til at blive parret eller er i tvivl om sit køn! Hun er bare en "Lille pige" der er ved a blive en voksen dame der prøver dig af for at se hvor hun skal placere sig i "flokken!"

Held og lykke med din lille darling

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.