Utaknemmelighed??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2012

foto på lærred

Jeg ville ikke sige noget, måske din mor også er lidt "overtroisk" et eller andet sted og ikke har lyst til at købe noget før baby er kommet hjem og har det godt og er klar til at indtage værelse. Måske er det også fordi hun tænker, at hvis hun køber sengen nu, når hun så kommer på barselsbesøg kommer hun tomhændet og så føler sig en smule forpligtet til igen at skulle købe noget med.

Håber tiden til maj går hurtigt og du får en god, nem fødsel og en sund og rask lille guldklump.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

indbydelser, collager, lærreder, wallsticksers

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2012

Sofia

Jeg ville helt klart vente og få den i gave efter jeg havde født, baby sover jo sikkert i sin lift den første tid.

Anmeld

2. februar 2012

Sakris

Jeg forstår dig slet ikke! Som du selv skriver skal barnet ligge i en vugge de første måneder (vores lå i 6 måneder) så hvorfor overhovedet have en tremmeseng stående inden du overhovedet har født? Jeg synes det er lidt for ekstremt redebygning efter min smag. 

Det er da en helt fantastisk og fin barselsgave. Kan ikke lade være med at tænke, at hvis du selv køber den af utålmodighed, så kan du bare helt lade være med at få en gave! Tænker at det godt kunne skabe en fuldstændig unødvendig konflikt! Men det er selvfølgelig dit eget valg. Jeg synes du skal være taknemmelig for den helt fantastiske gave de vil give!

Anmeld

2. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
steph0804 skriver:

Jeg må indrømme at jeg synes det er lidt pjattet af dig. Hvorfor ikke bare stille vuggen ind til i får sengen?

enig.

Anmeld

2. februar 2012

Levi&LilysMor

Jeg er i et lillebitte dilemma - om en tremmeseng til vores kommende søn.

For flere måneder siden viste jeg min mor den tremmeseng, vi har bestemt os for til den bette i maven, og hun siger glad at den vil hende og hendes mand gerne give os. Lækkert Jeg bliver jo super glad...

I går spørger jeg hende så hvornår det er planen at vi skal gøre noget ved den seng? Det skal lige siges at jeg først har termin 8. maj, men at vi så småt er begyndt at indrette børneværelset. Vi har endda en madras liggende klar til selvsamme tremmeseng. Hun siger så at det bliver en barselsgave når han er kommet til verden.

Sagen er bare den at vi rigtig gerne vil have værelset klar inden da. Jeg ved godt at han kommer til at bruge vuggen de første måneder, men sengen er bare ligesom det, der gør det til et babyværelse

Kan jeg tillade mig at sige til hende at vi helst selv vil købe sengen, men har mange andre fine barsels ønsker? Hader utaknemmelighed, og føler mig så led ved at "tage det fra hende".

Hjælp, piger...

kan godt forstå du vil være helt klar, men hvis bebs nu alligevel skal sove i vugge ved siden af dig , så synes jeg du bare skal vente til du får den i barselsgave, så kan i indrette efter hvor sengen skal stå og den er jo nem bare lige at putte ind senere...

Måske du bare glæder dig helt ekstremt og fordi det er den første i skal have, at du bare må have tingene fordi det er så dejligt at se på ?

jeg var nemlig sådan selv  

Anmeld

3. februar 2012

dpb

NNL skriver:

Jeg er i et lillebitte dilemma - om en tremmeseng til vores kommende søn.

For flere måneder siden viste jeg min mor den tremmeseng, vi har bestemt os for til den bette i maven, og hun siger glad at den vil hende og hendes mand gerne give os. Lækkert Jeg bliver jo super glad...

I går spørger jeg hende så hvornår det er planen at vi skal gøre noget ved den seng? Det skal lige siges at jeg først har termin 8. maj, men at vi så småt er begyndt at indrette børneværelset. Vi har endda en madras liggende klar til selvsamme tremmeseng. Hun siger så at det bliver en barselsgave når han er kommet til verden.

Sagen er bare den at vi rigtig gerne vil have værelset klar inden da. Jeg ved godt at han kommer til at bruge vuggen de første måneder, men sengen er bare ligesom det, der gør det til et babyværelse

Kan jeg tillade mig at sige til hende at vi helst selv vil købe sengen, men har mange andre fine barsels ønsker? Hader utaknemmelighed, og føler mig så led ved at "tage det fra hende".

Hjælp, piger...

Altså jeg syntes det virker en smule utaknemligt. Kunne måske forstå det hvis i ikke havde købt/køber vugge til jeres barn, men det skriver du jo i gør/har. Hvorfor så ikke stille vuggen klar istedet?? Det syntes jeg da også gør det mere til et babyvær.

Som en anden skriver kan der jo også være flere årsager til at dn mor handler som hun gør evt. overtro

Syntes bare du skal være glad for de tilbyder at købe den på den måde Det er jo ikke alle der er lige så heldige

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.