Grød, mos og holdbarhed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.655 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. februar 2012

Ka+Ma=Be

Hej piger! 

Er der nogle af jer der ved, hvor længe hjemmelavet grød og mos må være i køleskabet?

MME må kun stå i 24 timer, så gælder det også for mos lavet med mme? Og hvad med frugtmos? Det er vel ikke så lækkert efter for lang tid i køleskabet?! 

De fleste ting kan jo være i køleskabet i 5 døgn, men de er jo som regel også konserveret, så tænkte at det måske er 2 døgn maks?!

Nogle der er kloge på alle de spørgsmål? hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2012

SaNiNa

Vil tro det kan holde sig en 5-6 dag på køl.

Men fælg din næse det gør jeg.

Alt vi har kommer jeg i vores pålægs bøtter grød dog i større bøtte og så lugter jeg til det. i stedet for at følge en dato

Anmeld

3. februar 2012

Ka+Ma=Be

SaNiNa skriver:

Vil tro det kan holde sig en 5-6 dag på køl.

Men fælg din næse det gør jeg.

Alt vi har kommer jeg i vores pålægs bøtter grød dog i større bøtte og så lugter jeg til det. i stedet for at følge en dato

Tak for svaret! Ja det har du selvfølgelig ret i. Jeg synes bare det er lidt svært at vide, hvordan tingene skal lugte, når de er lavet på mme hehe

Men med frugtmosen kan man selvfølgelig også kigge på farven - og så smager jeg lige på det.

Anmeld

4. februar 2012

SaNiNa

Katte87 skriver:

Tak for svaret! Ja det har du selvfølgelig ret i. Jeg synes bare det er lidt svært at vide, hvordan tingene skal lugte, når de er lavet på mme hehe

Men med frugtmosen kan man selvfølgelig også kigge på farven - og så smager jeg lige på det.

Hvis du har kommet mme i må du kun  opbevare det 1 døgn på køl jeg laver altid en kæmpe potion grød kommer det på køl og varmer det op igen når jeg skal bruge det og så kommer jeg mme i.

Hvis du kommer mme i og det så bliver varmer end 40 grader så er der ikke lige så meget næring i

Anmeld

4. februar 2012

Ka+Ma=Be

SaNiNa skriver:

Hvis du har kommet mme i må du kun  opbevare det 1 døgn på køl jeg laver altid en kæmpe potion grød kommer det på køl og varmer det op igen når jeg skal bruge det og så kommer jeg mme i.

Hvis du kommer mme i og det så bliver varmer end 40 grader så er der ikke lige så meget næring i

Smart! Jeg er ikke så ferm til det med erstatning hehe. Så jeg proppede det bare i som opskriften sagde! Men det andet lyder mere logisk 

Jeg har lige lavet en stor omgang og har ladet 2 glas stå i køleskabet og resten er frosset ned.

Anmeld

6. februar 2012

SaNiNa

Katte87 skriver:

Smart! Jeg er ikke så ferm til det med erstatning hehe. Så jeg proppede det bare i som opskriften sagde! Men det andet lyder mere logisk 

Jeg har lige lavet en stor omgang og har ladet 2 glas stå i køleskabet og resten er frosset ned.

jeg fandt også kun ud af det med Nicklas fordi jeg læse det med småt på mme til Nicklas i sin tid og der står også at man ikke må komme mme i vand over 40 grader.

Det samme når man laver en flaske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.