Astrid Lindgrens Verden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.004 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. marts 2009

holbøll

Er der nogle af Jer der har været der på ferie? Vi overvejer lidt at tage derop sidst på sommeren. Sverige er jo et billigt land at holde ferie i.
Og jeg ved jo ikke hvor længe jeg har arbejde da mit barsel vikariat slutter 1.
juni, men jeg skal forsætte som sommerferie afløser. Det har jeg ikke prøvet de sidste 12-13 år, så det bliver nok sjovt.
Men altså er der nogen som har erfaringer derfra vil jeg gerne høre om dem.
Også overnatningsmulighederne.

Knus Carina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2009

Tina72

Hej Carina

Jeg ved ikke om du så mit sommerferie indlæg ? - nå men jeg tumler også rundt med hvad vi skal i ferien. En veninde snakkede så om http://www.olandsdjurpark.com/ og Astrid Lindgrens Verden. Jeg synes det lyder kanon at bo sammen med dyrene. Så det er bestem også en mulighed for os. Jeg har en gammel kollega som talte varmt om Astrid Lindgrens Verden, men at man bare skulle huske at gøre ungerne opmærksom på at det hele jo foregik på svensk, så de ikke blev skuffet over de ikke kunne forstå det hele.

Men måske vi ses i Svensker-land hehe

Tina

Anmeld

17. marts 2009

JulieE

Jeg har været i Astrid Lindgrens verden.... For maaaange år siden Tror jeg var 11-12 år. Men, som jeg husker det, var det rigtig fedt. Super mange fede ting og masser af aktiviteter for de lidt mindre børn, skuespil og.... kan ikke huske det hele og der er sikkert kommet mange ting til.
Vi har også snakket om at lægge vejen forbi til sommer, hvor mine forældre har inviteret os en uge til en ødegård i småland Tror helt sikkert ungerne vil elske det!!!

Knus fra
Julie

Anmeld

18. marts 2009

tumle81

Victoria vare afsted sidste år sammen med min bror og hans familie.
Det havde været et mega hit, hun snakker stadig om det og slet ikke om at hun ikke forstod alt hvad de sagde.
Hun fik en cd med hjem og selvom de synger på svensk er hun pjattet med cd'en.
Jeg tror helt klart det er et besøg værd. Jeg overvejer ihvertfald om vi skal tage derop til sommer, ville gerne selv se det, især da jeg altid har været stor fan af Astrid lindgren og hendes fantastiske bøger :-)
Knus Kathrina

Anmeld

18. marts 2009

HelleBelle

Vi var der sidste år og det var rigtig hyggeligt!!!! Bare sådan et børnene i centrum sted. hvor de kan bruge masser af tid på de små huse feks.
Boede på en super dejlig og billig bogb ikke langt derfra!
Kan klart anbefale det og hele området, vi er vilde med Sverige, og Malte husker det vist for noget godt for han vil gerne flytte til Sverige

Anmeld

18. marts 2009

holbøll

Hej HelleBelle

Kan du huske navnet hvor i boede, eller var det hytterne som er tilknyttet Astrid Lingrens Verden? Så også man kan bo på Pippis Sommerhotel, det ser altså også vildt hyggeligt ud.
Jeg synes jeg har hørt meget positivt nu, så det bliver da der ferien går hen i år.
Knus

Anmeld

19. marts 2009

HelleBelle

Hejsa Carina.
Der hvor vi boede var ca 30km fra "Astrid Lindgrens verden" (pippiland:0) Det ligger i Målilla og hedder "Karlløsa"
Så det var ikke vildt tæt på, men en lille køretur væk. Da vi boede der var alle de andre også børnefamilier der skullle i ALV. Det er dejligt billigt og rigtigt hyggeligt. Om aftenen kan ungerne puttes og så kan de voksne bare lade dørene stå på klem og hygge sig i stuen. Der er også grill plads og køkken hvor man kan lave sin mad selv. vi valgte det fordi det er billigt og blev glædeligt overrasket over stemningen og alle legekammeraterne til Malte :0) Han legede fra han stod op til han gik i seng!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.