forår skriver:
Hej damer
Jeg bruger gerne neglelak( det hjælper mig til at lade være med at bide negle)...MEN......jeg synes alle dem jeg har og dem jeg køber holder vildt dårligt!.
Jeg har lige købt en ny en idag og efter blot 3 timer er der røget vildt meget af, ude ved neglespidsen(hedder det det?
)
Så mit spørgsmål til jer lyder:
Hvilket neglelak mærke er det bedste I har? som bare holder lidt...
KH
Kan det ikke have noget med at gøre, at dine negle ikke er helt tørre, når du putter neglelak på?
Jeg fandt lige disse råd:
1) Sørg for at dine negle er helt rene og fedtfri, inden du lægger lakken på. Vask gerne neglene i fx opvaskemiddel lige inden pålægning.
2) Brug en god underlak, inden du lægger neglelakken på i minimum to lag. Sørg for at lagene er overfladetørre, inden du lægger næste lag på. Det mærker du ved forsigtigt at lægge to lakerede negle mod hinanden. Det sætter ikke aftryk, og når de slipper let, kan du lægge næste lag på. Følg op til sidst med en god overlak.
3) Når neglene er tørre, kan du komme dem ind under den kolde hane. Det styrker og hærder, og lægger du neglelak, inden du skal i seng, så slipper du også for ‘dynemærker’.
4) Og ellers er det blot at væbne sig med tålmodighed. Uanset hvad mærkerne lover, så tager det i gennemsnit 3-4 timer for en lak at hærde, og 24 timer at blive gennemtør.
5) Følg op med et tyndt lag overlak hver aften. Det får også lakken til at holde længere.