Sosu, pau, praktik og barsel..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.441 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. februar 2012

Savannah

Hej smukke kvinder

Jeg planlægger at tage den Pædagogiske assistent uddannelse og jeg tænker at der kan snige sig en graviditet ind i midten eller slutningen.. Er der nogle af jer der har erfaringer med denne eller SOSU uddannelsen og barsel? Hvordan forløb det? Hvor meget manglede I da I gik på barsel, hvad havde I fuldført (tænker skole og praktikperioder) og hvornår kom I tilbage og færdiggjorde resten - Sprang I på et hold der var nået så langt som jer eller noget helt 3?

Håber der er nogle der har lyst til at dele ud af deres oplevelser

Med venlig hilsen
Caroline.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2012

jeanett1988

Sally-Slingshot skriver:

Hej smukke kvinder

Jeg planlægger at tage den Pædagogiske assistent uddannelse og jeg tænker at der kan snige sig en graviditet ind i midten eller slutningen.. Er der nogle af jer der har erfaringer med denne eller SOSU uddannelsen og barsel? Hvordan forløb det? Hvor meget manglede I da I gik på barsel, hvad havde I fuldført (tænker skole og praktikperioder) og hvornår kom I tilbage og færdiggjorde resten - Sprang I på et hold der var nået så langt som jer eller noget helt 3?

Håber der er nogle der har lyst til at dele ud af deres oplevelser

Med venlig hilsen
Caroline.

Jeg er godt nok ikke på de 2 studier, men læser til pædagog og er pt på barsel. Jeg gik fra midt i 5. semester, så mangler lidt over et år af min uddannelse. (et halvt års praktik og lidt over 6 mdr. skole)

Jeg holder et års barsel (Fordi jeg kan) og starter så op igen til oktober hvor jeg så bare falder ind i en ny klasse og færdiggør mit studie. Synes det har været en god løsning for mig, da jeg får lidt pause væk fra skolen, samtidig med at jeg har nået at få et barn i en relativ ung alder (23)

Synes du skal lytte til hvad du selv brænder mest for at gøre, men husk på at ingen kan sige hvor lang tid det tager før man er gravid

- Min graviditet var ikke planlagt, men fortryder på ingen måde at det skulle ske midt under mit studie. Er kun glad for det kom under studie, da der jo alligevel ikke rigtig er til at få arbejde for tiden, så har jeg lige et år længere at løbe på

Anmeld

1. februar 2012

Savannah

jeanett1988 skriver:

Jeg er godt nok ikke på de 2 studier, men læser til pædagog og er pt på barsel. Jeg gik fra midt i 5. semester, så mangler lidt over et år af min uddannelse. (et halvt års praktik og lidt over 6 mdr. skole)

Jeg holder et års barsel (Fordi jeg kan) og starter så op igen til oktober hvor jeg så bare falder ind i en ny klasse og færdiggør mit studie. Synes det har været en god løsning for mig, da jeg får lidt pause væk fra skolen, samtidig med at jeg har nået at få et barn i en relativ ung alder (23)

Synes du skal lytte til hvad du selv brænder mest for at gøre, men husk på at ingen kan sige hvor lang tid det tager før man er gravid

- Min graviditet var ikke planlagt, men fortryder på ingen måde at det skulle ske midt under mit studie. Er kun glad for det kom under studie, da der jo alligevel ikke rigtig er til at få arbejde for tiden, så har jeg lige et år længere at løbe på

Tusind tak for dit svar!

Håber på naturen vil som vi vil Hvis ikke, må det gå som det gør, hehe.

Det lyder som et drømmescenarie. Hvor gammel er din datter når du starter igen?
Er du på kontrakt med praktikstedet?

Mvh

Anmeld

1. februar 2012

jeanett1988

Sally-Slingshot skriver:

Tusind tak for dit svar!

Håber på naturen vil som vi vil Hvis ikke, må det gå som det gør, hehe.

Det lyder som et drømmescenarie. Hvor gammel er din datter når du starter igen?
Er du på kontrakt med praktikstedet?

Mvh

Min datter er 10 mdr. når jeg starter. Havde eller planlagt at gå fra til barsel så det passede med 11 mdr, men gik over tid, så derfor kun 10 mdr. Men har relativt korte dage i skolen (oftest kun fra 8.15 - 11.45) Så det går nok

Nej jeg er ikke på kontrakt. Skolen finder praktikpladser til os, som vi så kan vælge imellem klasserne indbyrdes. Vi må nemlig ikke have det samme praktiksted i vores praktikperioder. Ved selvfølgelig ikke om der er andre forhold hvis man er på kontrakt med et praktiksted.

Ja naturen går nu sin gang som den vil, men sender dig da held og lykke når i engang når til at ville forsøge jer

Anmeld

1. februar 2012

Savannah

jeanett1988 skriver:

Min datter er 10 mdr. når jeg starter. Havde eller planlagt at gå fra til barsel så det passede med 11 mdr, men gik over tid, så derfor kun 10 mdr. Men har relativt korte dage i skolen (oftest kun fra 8.15 - 11.45) Så det går nok

Nej jeg er ikke på kontrakt. Skolen finder praktikpladser til os, som vi så kan vælge imellem klasserne indbyrdes. Vi må nemlig ikke have det samme praktiksted i vores praktikperioder. Ved selvfølgelig ikke om der er andre forhold hvis man er på kontrakt med et praktiksted.

Ja naturen går nu sin gang som den vil, men sender dig da held og lykke når i engang når til at ville forsøge jer

10 måneder er fint, men kan godt følge dig i lysten om de 11.. Naturen endnu engang Håber også på 11 måneder..

Altså SOSU finder også praktikpladser men så vidt jeg ved er det på kontrakt, altså en ansættelse.. Der tænker jeg at kontrakten næsten må udløbe før man kommer tilbage fra barsel. Hmm! Værd at have med i overvejelserne..

Tak for lykønskningen

Mvh

Caroline

Anmeld

1. februar 2012

jeanett1988

Sally-Slingshot skriver:

10 måneder er fint, men kan godt følge dig i lysten om de 11.. Naturen endnu engang Håber også på 11 måneder..

Altså SOSU finder også praktikpladser men så vidt jeg ved er det på kontrakt, altså en ansættelse.. Der tænker jeg at kontrakten næsten må udløbe før man kommer tilbage fra barsel. Hmm! Værd at have med i overvejelserne..

Tak for lykønskningen

Mvh

Caroline

Du kan jo altid forsøge at kontakte skolens studievejleder eller praktikvejleder. De må vel kunne fortælle dig lidt nærmere om hvordan det hele foregår med hensyn til barsel og praktik

Anmeld

7. februar 2012

juli2012

jeanett1988 skriver:

Håber det er ok, jeg spørger i denne tråd.
Men jeg er også gravid og er lige startet på 4. semester på pæd. semi. går fra til sommer.
Men har hørt man både kan gå fra på barsel/orlov hvor orlov er SU finansieret.
Er i tvivl om jeg overhovedet ville kunne få barseldagpenge, når jeg ikke går på barsel direkte fra praktik.
Hvad gjorde du?

Anmeld

7. februar 2012

jeanett1988

juli2012 skriver:

Håber det er ok, jeg spørger i denne tråd.
Men jeg er også gravid og er lige startet på 4. semester på pæd. semi. går fra til sommer.
Men har hørt man både kan gå fra på barsel/orlov hvor orlov er SU finansieret.
Er i tvivl om jeg overhovedet ville kunne få barseldagpenge, når jeg ikke går på barsel direkte fra praktik.
Hvad gjorde du?

Tillykke med graviditeten Jeg gik på orlov midt i 5. semester og er kun SU finansieret. Jeg fik at vide at jeg ikke kunne få barselsdagpenge, men har lige fundet ud af at der gælder særlige regler hvis uddannelsen har praktikperioder, så føler mig godt snydt lige nu

• Er elev i lønnet praktik i en uddannelse, der er reguleret ved eller i henhold til lov. For eksempel vil pædagogstuderende være omfattet af loven og dermed være fritaget for at opfylde det almindelige krav om 13 ugers tilknytning til arbejdsmarkedet for at kunne modtage barselsdagpenge.

Håber det hjælper dig lidt

Anmeld

7. februar 2012

juli2012

Mange tak
Det har jeg nemlig godt læst lidt om.
Synes bare det hele var så kringlet at jeg ikke lige kunne finde ud af at få det forstået.
Men synes Det giver mere mening som du siger det.
Mange tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.