Er det sådan, at hvis du holder vejret, så gør det ikke ondt, men lige så snart du begynder at trække vejret igen så er der kraftig smerte -altså ved bevægelse?
Jeg har i perioder noget lignende. Det er temmelig generende, men ikke farligt.
Jeg ved faktisk ikke præcis hvad det er, men det kan være myoser i musklerne mellem ribbenene og det kan muligvis også være selve lungen, der på en eller anden måde kommer til at folde eller noget - jeg synes, det hjælper at få fyldt lungen helt op med luft - altså få strukket godt ud i brystkassen - men det kan jo også hjælpe på evt. muskelspædinger. Jeg ved at det gør ret så ondt at have en sammenklappet lunge, så der må sidde nogle smertereceptorer i lungehinderne eller lungevævet.
I forlængelse af myoser kan nævnes triggerpunkter. Det er små "knuder" i muskulaturen, som kan give stærke henførte smerter. Prøv at massere musklerne imellem ribbenene eller spørg dig selv om du har muskelspændiger andre steder, som kan give smerter ned til ribbenene.
Lav øvelser hvor du trækker vejret dybt ind - så dybt du kan og så puster langsomt ud igen. Flere gange om dagen.
Var det noget, der lyder, som det du har?
Moms
Anmeld