ondt i den ene side....? Ved lungen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.158 visninger
2 svar
0 synes godt om
1. februar 2012

Mor til Majbørn

Hej Alle,

Jeg har i flere mdr'er efterhaanden haft sindssygt ondt i den ene side (hojre), oppe under brystet - altsaa der hvor lungen sidder. Nogle gange kan jeg faa fornemmelsen af, at der er et lille omraade der sover.

Fornemmelsen kommer, naar jeg har sidder ned laenge (sidder paa kontor) eller kort bil i mere end 20 minutter.

Det er ikke min bh der er for stram, men det bliver bare rigtigt omt og lidt som en stikkende fornemmelse. Jeg har haft det saadan on/off de sidste 2-3 mdr....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2012

Moms

Er det sådan, at hvis du holder vejret, så gør det ikke ondt, men lige så snart du begynder at trække vejret igen så er der kraftig smerte -altså ved bevægelse?

Jeg har i perioder noget lignende. Det er temmelig generende, men ikke farligt.

Jeg ved faktisk ikke præcis hvad det er, men det kan være myoser i musklerne mellem ribbenene og det kan muligvis også være selve lungen, der på en eller anden måde kommer til at folde eller noget - jeg synes, det hjælper at få fyldt lungen helt op med luft - altså få strukket godt ud i brystkassen - men det kan jo også hjælpe på evt. muskelspædinger. Jeg ved at det gør ret så ondt at have en sammenklappet lunge, så der må sidde nogle smertereceptorer i lungehinderne eller lungevævet.

I forlængelse af myoser kan nævnes triggerpunkter. Det er små "knuder" i muskulaturen, som kan give stærke henførte smerter. Prøv at massere musklerne imellem ribbenene eller spørg dig selv om du har muskelspændiger andre steder, som kan give smerter ned til ribbenene.

Lav øvelser hvor du trækker vejret dybt ind - så dybt du kan og så puster langsomt ud igen. Flere gange om dagen.

Var det noget, der lyder, som det du har?

Moms

Anmeld

2. februar 2012

Mor til Majbørn

Nej - det er mere naar jeg sidder stille foran computeren og saa efter et par timer begyndt det at stramme helt vildt i den ene side.

Det stoppe ikke, hvis jeg holder vejret - eller hvis jeg tager min bh af - det hjaelper faktisk kun, hvis jeg ligger mig ned. Men hvis jeg hoster/nyser/griner saa gor det ondt, selvom jeg ligger ned.

Jeg var i et trafikuheld sidste aar og lurer paa, om jeg mon har et let bojet ribben, og nu hvor det hele udvider sig, saa kommer der noget press paa.

Smerteomraadet er nemlig ret afgraenset og ikke noget der brede sig til resten af den nervebane, der ellers sidder i det omraade.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.