hvad severer i hvis i skal ha spisegæster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.135 visninger
11 svar
0 synes godt om
1. februar 2012

Josephinesmor

har i nogle gode opskrifter i vil dele, behøver ik være dansk mad...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2012

Nea85

Josephinesmor skriver:

Uha, det er meget forskelligt, det kommer meget an på, hvem det er, og om jeg føler at det er "tilladt" at bruge meget tid i køkkenet fremfor hos gæsterne.
Forleden serverede vi lasagne, hvor jeg havde lavet kødsaucen aftenen før og bygget lasagnen om formiddagen. Havde skåret salat og gjort flutes klar, inden de kom. På den måde havde jeg tid til at være sammen med gæsterne, da maden jo bare passede sig selv..

Af grøntsager plejer jeg at putte flåede tomater, revne gulerødder, hakket bladselleri, hakket løg, hvidløg og revet hvidkål i. Derudover selvfølgelig hakket oksekød, krydderier og en bouillonterning

Anmeld

1. februar 2012

Josephinesmor

tak for svar lyder lækkert tænkte på noget hvor man kan sidde sammen og lave maden ved bordet.. ik fondy men noget andett..??

Anmeld

1. februar 2012

Noahmor

Josephinesmor skriver:

tak for svar lyder lækkert tænkte på noget hvor man kan sidde sammen og lave maden ved bordet.. ik fondy men noget andett..??

Du kan servere Tapas. 

Der kan man sidde med mange småretter og så selv tage det, man gerne vil have. Og det sidder man gerne lidt længere med. 

Anmeld

1. februar 2012

BellaCiinea

Josephinesmor skriver:

Indiske frikadeller (opskriften ligger herinde et eller andet sted, bare søg efter det )

Glaseret hamburgerryg m. flødekartofler.

Raclette ( SÅÅÅ hyggeligt! )

Svinemørbrad m. pikantost og bacon inden i, m. græske kartofler til.

Wok mad m. væske / "suppe" ved alle sagerne. m. ris til.. mm

Der bruger jeg kinakål, svinemørbrad, gulerødder, champignon, bønnespirer, peberfrugt, babymajs, og porrer. alt sammen skåret i stykker og svitset i wokken først. så dækket til med vand og så en grøntsagsbouillon i, og så skal det ellers stå og hygge sig =)

Og så ris i en skål og så wok-blandingen henover med væske og det hele.. det er MUMS!

Der var lige et par småting =)

Anmeld

1. februar 2012

Foehns

JEg får gæster på mandag og de skal igennem 4 retter.

En lille antipasta, men små italiensk antipasta'er som tomatsalat, bruschetta

Til mellemret skal de have hjemmelavet raviloi med ost.

Til hovderet laver jeg osso buco med safranris.

Og til slut tiramisu.

Så temaet er Italiensk den aften..

Anmeld

1. februar 2012

Josephinesmor

tak for svar..

Anmeld

1. februar 2012

dpb

Josephinesmor skriver:

Altså af ting i den stil kan jeg kun lige komme på tacos / tortilla wraps eller raclette

tacos/ tortilla wraps: så plejer vi at have skåle med fyld stående. eks. på fyld: marinerede kyllingestykker, alm.hk oksekød med det der taco krydderi i, salat, tomat, agurk, majs, ananas, revet ost og så self. tacosauce

Raclette: der laver vi som regel en æggemasse og har så feks, tomat, skinke i strimler, bacon, revet os som man kan putte i /på æggemassen. Derudover forskelligt kød og cocktailpølser til at lave ovenpå

Sidstnævnte er dog meget tidskrævende ved bordet syntes jeg

Hvad vi servere for gæster variere meget alt efter hvad vi har lyst til, eller om der er noget nyt vi syntes de også skal smage

Qnuz

Anmeld

1. februar 2012

Kristinasdk

Har vi gæster til spisning er det som regel familien  Er det min familie der kommer laver jeg gerne noget italiensk. Feks. lasagne, bolognese, risotto eller melanzane alla parmigiana. Er det svigerfamilien (italienere) laver jeg som regel stege. De elsker når jeg laver gammeldags oksesteg, andesteg og flæskesteg med chokoladesauce som de kalder det (brun sauce)

Anmeld

2. februar 2012

Fanny Holbech

Forleden da vi holdt fødselsdag for den lille serverede jeg

Chili con carne med nachos, creme fraiche og lækkert brød til

Det er super nemt når man er mange. Jeg lavede en stor portion i min store stegegryde og havde hakket løg, hvidløg, chili og peberfrugter på forhånd, så det tog ikke meget mere end en halv time at lave mad til 12 personer.

Til 4 personer:

500 g hakket oksekød

1 løg ()hakket

2 fed hvidløg (fint hakket)

1 chili (fint hakket)

1 dåse hakkede flåede tomater

Krydderier (1 tsk spidskommen, 1 tsk cayennepeber, 1 tsk paprika, ½ tsk allehånde + salt)

1 dåse kidney bønner (i chilisauce)

1 dåse majs

2 røde peberfrugter (skåret i tern)

Svits kødet så det er brunt. Tilsæt løg, hvidløg, chili og krydderier og svits ca. 5 min. Tilsæt hakkede flåede tomaterog lad det småsimre 10 min. Tilsæt Kidney bønner, majs og peberfrugter og varm det godt igennem ca. 10 min (lad det ikke stå for længe så bønnerne koger ud)

Smag til med ekstra chili/cayennepeber og salt

Server med creme fraiche og lækkert brød + evt. nachos

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.