du smiler ikke nok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

956 visninger
13 svar
0 synes godt om
16. marts 2009

Anonym trådstarter

sådan fik jeg afvide idag efter at have været til samtale på dagplejekontoret..

de mangler dagplejere i kommunen og jeg har lyst til at prøve, vi har hus og have i orden og jeg har en faglig uddannelse, som burde være godt if. dagplejemor.

jeg har så været til to samtaler sådan ret intense samtaler med mange spørgsmål som jeg syntes jeg svarede åbent og ærligt på og jhvor jeg på mange måder indbød til hvor vigtig dialog er. jeg synes selv jeg er et socialt og åbent og positivt menneske,derfor kom det også meget bag på mig at få svaret.

du smilte kun 2 gange under samtalen og sådan en kan vi ikke have til at møde vores forældre.

så er mit spørgsmål så til jer piger, ville i tage det som en personlig kritik at jeres personlighed. det gør jeg nemlig... hvad siger i.

er lige anonym denne gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2009

Pia.

Anonym skriver:

de mangler dagplejere i kommunen og jeg har lyst til at prøve, vi har hus og have i orden og jeg har en faglig uddannelse, som burde være godt if. dagplejemor.

jeg har så været til to samtaler sådan ret intense samtaler med mange spørgsmål som jeg syntes jeg svarede åbent og ærligt på og jhvor jeg på mange måder indbød til hvor vigtig dialog er. jeg synes selv jeg er et socialt og åbent og positivt menneske,derfor kom det også meget bag på mig at få svaret.

du smilte kun 2 gange under samtalen og sådan en kan vi ikke have til at møde vores forældre.

så er mit spørgsmål så til jer piger, ville i tage det som en personlig kritik at jeres personlighed. det gør jeg nemlig... hvad siger i.

Hmmm.... jeg smiler selv enormt meget - også selvom jeg ikke altid har lyst til at smile og har faktisk som dagplejer fået ros for at være imødekommende med smil... så ja det er vigtigt... men om jeg smilede særligt meget til samtalen ved jeg da ikke.... der er man da lidt spændt og prøver sit bedste...

Men jeg ved det er super svært at blive dagplejer .... - kender 3 der har søgt som dagplejer og har fået afslag pga. de sjoveste ting....

om jeg ville tage det personligt ville jeg nok... - det er jo din person som ikke udstråler det de ønsker - men jeg ville ikke tage mig af det, ville bare bruge det til en næste samtale...

held og lykke... Knus Pia.

Anmeld

16. marts 2009

Fines mor

Nu må de da styre sig lidt...
Jeg kan godt forstå man ikke sidder og skrald griner til en jobsamtale, det er jo der man gerne vil give en god profil af sin faglige kunnen.
Så jeg syntes da det er et underligt svar... Jeg ville nok spørge dem, om hvordan de så har bedømt dine faglig kvalifikationer i denne her sag.

Anmeld

16. marts 2009

Lusi

Hvis dine faglige kvalifikationer er i top, er det sgu for langt ude og afslå pga, du ik lige smiler til samtalen.
Som de andre der har svaret dig, skriver, så koncentrere man sig da om at svare på spørgsmålene.
Ved da heller ik lige selv om jeg ville sidde og smile konstant, selvom jeg da synes jeg smiler en del ,men ville ihvertfald ik sidde og tænke over det.
Men kan da godt forstå der mangler dagplejemødre, hvis de skrotter én, af dé årsager..

Selvfølgelig ville jeg ikke ha min datter passet af en indelukket gnavpot, men kan de jo heller ik dømme dig til at være, under et møde, synes jeg

Anmeld

16. marts 2009

Doktor Doolittle

Anonym skriver:

Jeg ville tage det personligt, det er vel også sådan det er ment.
Og... så ville jeg overveje mit "look" udadtil, især i en efterfølgende jobsamtale.

Anmeld

16. marts 2009

Doktor Doolittle

Lykke86 skriver:

Hvis dine faglige kvalifikationer er i top, er det sgu for langt ude og afslå pga, du ik lige smiler til samtalen.
Som de andre der har svaret dig, skriver, så koncentrere man sig da om at svare på spørgsmålene.
Ved da heller ik lige selv om jeg ville sidde og smile konstant, selvom jeg da synes jeg smiler en del ,men ville ihvertfald ik sidde og tænke over det.
Men kan da godt forstå der mangler dagplejemødre, hvis de skrotter én, af dé årsager..

Selvfølgelig ville jeg ikke ha min datter passet af en indelukket gnavpot, men kan de jo heller ik dømme dig til at være, under et møde, synes jeg

Det er jo bare især under pres, man viser sin sande personlighed. Det er jo nemt nok at smile når det går ned ad bakke, solen skinner og der er medvind på cykelstien. Det er vel når der kræves lidt mere, man skal vise sine sande kvalifikationer. Jeg har selv ingen forstand på at være pædagog men kunne forestille mig det kan være rimeligt stressende, hvis man ikke formår at cope med det og stikke verden et smil... på trods.

Anmeld

16. marts 2009

Honningblomst

De må vel have en masse at vælge og vrage mellem....hmm...men altså, jeg tænker at der er en del dp som har siddet i faget i mange år som nok ville ryge ret hurtigt hvis de skulle igennem de sorteringskrav. Når det er sagt så er det vel da for pokker ikke vigtigst at dække forældrenes behov...det handler vel om hvordan man er med de små pus.
Knus til dig...
Eva

Anmeld

16. marts 2009

Lusi

Doktor Doolittle skriver:

Det er jo bare især under pres, man viser sin sande personlighed. Det er jo nemt nok at smile når det går ned ad bakke, solen skinner og der er medvind på cykelstien. Det er vel når der kræves lidt mere, man skal vise sine sande kvalifikationer. Jeg har selv ingen forstand på at være pædagog men kunne forestille mig det kan være rimeligt stressende, hvis man ikke formår at cope med det og stikke verden et smil... på trods.

Ja men helt ærlig så synes jeg altså også der er forskel på om man er en sur gnavpot eller bare ik lige smiler 24- 7

Ville da helt ærligt, personligt ikke tro jeg ville blive vraget, fordi jeg ik lige sad og lignede et smiley face...

Hvordan i alverden kan de kvinder med burka så blive dagplegemødre?
Der kan børnene jo overhoved ik se, deres ansigter.. Og kan jo dermed heller ik lære, hvis de gør noget forkert eller godt..Bare min mening..

Anmeld

16. marts 2009

Kvindemin

Min dagpleje mor behøver ikke have nogle faglige kvalifikationer der er i top. Bare hun er god til børn, sød og smilende.
Nu har jeg selv jordens dummeste dp mor

Men det er rigtig ærgeligt for dig, helt sikkert. Men jeg vil nok bare tænke over det til næste gang. Og så held og lykke

Anmeld

16. marts 2009

Honningblomst

Lykke86 skriver:

Ja men helt ærlig så synes jeg altså også der er forskel på om man er en sur gnavpot eller bare ik lige smiler 24- 7

Ville da helt ærligt, personligt ikke tro jeg ville blive vraget, fordi jeg ik lige sad og lignede et smiley face...

Hvordan i alverden kan de kvinder med burka så blive dagplegemødre?
Der kan børnene jo overhoved ik se, deres ansigter.. Og kan jo dermed heller ik lære, hvis de gør noget forkert eller godt..Bare min mening..

Det burde kvinder i burkaer altså heller ikke kunne blive, hvis du spørger mig!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.