Vores weekend... pyhh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

669 visninger
7 svar
0 synes godt om
31. januar 2012

DK

Sikke vi har haft fest denne weekend. Pyhh er helt udmattet (og stadig mæt??). 

Torsdag var vi jo på Bones i forbindelse med Richards fødselsdag. Der var flag og balloner og ungerne var glade. Richard nåede ikke at spise pommes han fandt på gulvet () tilgengæld spiste han så mange pmmes at jeg ikke troede det var muligt. Han proppede ind så jeg ikke har kendt mage. Måske det er det vi vægt-wise gør forkert? Flere pommes med whiskey sauce! Det var en hyggelig aften, Mikkel og jeg fik faktisk spise i ok ro og mag, Richard tullede omkring og kiggede på de andre gæster og gik ind i det der legerum, hvor Kirstine allerede sad og så film. Derhjemme fik ungerne lidt is inden vi klargjorde/ryddede stuen til disco næste dag. Så sengetid.

Fredag var der disco med klassen. stuen var ryddet og discokuglerne hængt op, playlisten sat til og vi var klar (en forræderisk kontaktforældre medbragte alligevel gulerødder og agurker og Kirstine "åd" den, so to speak). Ungerne kom festklædte og i super højt humør og der blev danset og danset til den lyse morgen (det er kl. 20 når man går i 1. klasse). Det var en stor succes og ingen kom op og slås eller skændtes. Kun få piger græd på skift, så alt i alt en bragende god fest.  

Lørdag forberedte vi os til søndags fødselsdag. Vi fik de våde og kolde havemøbler ind og tørret, dækket bord og forberedt til stor kage-bage dag søndag morgen, og jeg lavede fin lagkage til Richard med sugarpaste pynt udenpå og hj.lavede chokoladekagebunde med hindbær/chokolademousse indeni. Derudover kom Mikkels søstre og far lige forbi til eftermiddag og aftensmad. (se billede af Ole-vildmand/farfar og Richard).

Søndag stod vi tiiidligt op og bagte 1 mia. boller, fastelavnsboller, muffins, og fik sat alt frem, varmet kakao ( efter at vi opdagede at vi havde glemt kassen med kakao i fakta, og var nede og hente den, de havde så solgt dem igen/og var ellers udsolgt, så vi fik pengene retur og måtte købe de 10 liter til dobbelt pris hos bageren ved siden af), sat flag frem og ryddet indkørslen for alt den sne der var faldet om natten. Kl.11 var vi klar da de første gæster kom. Min søster medbragte på bestilling utrolig lækker brunsviger kagekone fra Fyn (de er KUN rigtige på Fyn). 26 gæster var vi ialt og det forløb stille og roligt og hyggeligt. Ungerne fik tonsvis af gaver, alt sammen noget der kan bruges. Kirstine var mest glad for biografbilletter til 3D film med en veninde, hummel trøjer og penge (1200 kr!?!) som hun vil købe en nintendo IS for (den nye der kan tage billeder?) Richard var mest glad for Duplo, playmobil 123 og et "bil-tårn". Derudover var der tid til at gå i haven og kælke og kaste med snebolde.

Halvedelen af gæsterne tog hjem inden håndboldkampen, og den sidste halvdel blev til kartoffel/gulerodssuppe med fløde og kylling og kamp og hygge. Richard blomsterede op da der tyndede ud i forsamlingen og lavede masser af fis og løb rundt og grinede og havde en fest, inden han totalt crashede og kom udmattet i seng kl. 19.

Moderen faldt i søvn på sofaen til Wolverine (nooo... gik glip af hot hottere hottest Hugh Jackman) og var igår mandag stadig... udmattet. Så sov til kl. 12 Men nu er jeg igen specialeflittig (altså når jeg ikke lige er her, ikke?).

Og... billeder of cause!

Btw: opdager nu at vi alle har haft det samme tøj på hele weekenden?!?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2012

Sofia

Jeg hoppede i med begge ben og sprang herind straks du skrev. Må jo følge med

Først og fremmest, HAR DU SELV LAVET DEN KAGE????? Er du så prof? EJJ den er MEGA MEGA flot!!! (Håber ikke jeg lyder alt for meget som om jeg ikke troede du havde de evner) Men er helt blæst væk over så flot den er!

Husker brunsviger kagen fra Kirstines fødselsdag, ihh den var god! Rigtig fedtet og lækker! Mums!

Det ser så hyggeligt ud det hele. Bones, mmmm, fik du den fantastiske salatbar? Synes den er så fin den "nye" Bones, pæne lokaler, meget bedre end Jensens!

Synes det er fedt du sådan har holdt disko fest. Det må virkelig have været sejt for Kirstine at være vært til sådan en fest

Tillykke igen med begge unger, som er smukke som altid!

Anmeld

31. januar 2012

DK

Sofia skriver:

Jeg hoppede i med begge ben og sprang herind straks du skrev. Må jo følge med

Først og fremmest, HAR DU SELV LAVET DEN KAGE????? Er du så prof? EJJ den er MEGA MEGA flot!!! (Håber ikke jeg lyder alt for meget som om jeg ikke troede du havde de evner) Men er helt blæst væk over så flot den er!

Husker brunsviger kagen fra Kirstines fødselsdag, ihh den var god! Rigtig fedtet og lækker! Mums!

Det ser så hyggeligt ud det hele. Bones, mmmm, fik du den fantastiske salatbar? Synes den er så fin den "nye" Bones, pæne lokaler, meget bedre end Jensens!

Synes det er fedt du sådan har holdt disko fest. Det må virkelig have været sejt for Kirstine at være vært til sådan en fest

Tillykke igen med begge unger, som er smukke som altid!

Jep! Har selv lavet kagen!! (prøver her ikke at lyde stolt, men hey, det er jeg! Den blev bare vellykket). Har været på kagekursus engang, og kan derfor godt. Gider bare ikke så tit, det er tager virkelig lang tid.

Kirstine var glad over festen og stolt over at den var holdt her. Hun fik mange point fra de andre unger, og det er okay tænker jeg. Men altså, jeg tænker at der må være nogen fordele ved at have en ung mor, som heller ikke endnu er etableret med dyre designer møbler der ikke tåler disco! Når jeg nu ellers også tit er piiinlig (kan du ikke bare gøre og sige som de andre, Mor???...)

Anmeld

31. januar 2012

Rødhætte

Stort tillykke med dine skønne unger.. Ser ud til at I har haft en super dejlig weekend, med masser af festhumør - skønt! Men kan nu godt forstå hvis I er helt trætte efter sådan en omgang.. Tak fordi du deler og ikke mindst at vi må se de gode billeder

Anmeld

31. januar 2012

AnneBJ

Fååårk mand, er helt træt på Jeres vegne. Sikke en weekend! Det må eddermame have været tidligt I var oppe søndag.. 

Endnu engang tillykke emd begge unger, og god speciale"lyst"... eller hvad siger mand!

Anmeld

31. januar 2012

Lilje82

Slaaaaaaaaaaaap af jeg blir helt træt af at læse det, fyyyy kan godt forstå du var træt da, og MEGA flot kage, kan vidst godt pakke mine begynder kager væk

Og skønne billeder som altid og det ser ud til at weekenden var rigtig vellykket

Anmeld

31. januar 2012

piadas

Wow, sikke en weekend...pyha, jeg kan godt forstå, du sov længe - det var vist fortjent!

Sej kage!Hvor er du god! Jeg går stadig og overvejer, om jeg skal lave en til Idas fødselsdag, men vores ovn virker ikke (og har ikke gjort det siden vi flyttede ind), så det bliver lidt svært at bage bundene! Der kommer en elektriker på torsdag, så satser jeg på, at jeg kan komme til at bage igen!

Fedt med sådan en disko-fest! Vi har også haft alle tøserne fra Zilans klasse hjemme til bio-aften med popcorn og cola - det var også et megahit! Og det er jo bare dejligt at se sine børn glade!

Tillykke med begge børn og dejlige billeder af begge unger som sædvanligt!

Anmeld

1. februar 2012

DK

Tak for jeres søde kommentarer!

Kagen blev fin. Til Pia: Du kan bare bruge chokolade-købe-lagkagebunde. Så er der ingen undskyldning Chokolade og hindbærmoussen skal jo ikke bages.

Richard har været lidt gnaven de sidste to dage. Men igår aftes hvor han så igen sad og var sur, så sang vi fødselsdagssang for ham igen og straks livede han op og trallede og blev glad igen Jeg er bange for at han meget hurtigt har vænnet sig til, og nu kræver som sin ret, at være fødselsdagsbarn hver dag

Nå. Det speciale. Videre med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.