Fødte d. 28/1 kl.8:15

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

772 visninger
8 svar
0 synes godt om
31. januar 2012

olander87

Vandet gik i fredags (d.27/1) ca. Kl.14.... Ca kl.15:30 ankom vi på Herning sygehus, jeg havde ingen veer, så de kørte en strimmel, for at tjekke hvordan han havde det inde i mig.. Alt var fint 

Så kl.17:15 fik jeg en veestimulerende pille, og så sku jeg tage en igen kl.21:15, hvis ikk mine veer var startet.. Så vi tog hjem...

Ca. Kl. 00:00 fik jeg veer, vi stod op og kontaktede fødegangen, og kørte derind.. Vi var der ca. Kl.02:15.... Jeg var kun åbnet 1 cm, så jeg gik under bruseren, for at det gerne skulle lindre mine smerter, men efter 10 min der, kun jeg ikk stå der mere,så jeg lagde mig ind på fødesengen...

Jordemoderen tjekkede efter lidt tid, hvor meget jeg nu havde åbnet mig, ca.3-4cm... Så jeg fik at vide at somregel for en førstegangsfødende ville det nu tage ca. 8 timer at åbne mig til de 10cm, puha, det ville sige at klokken ville blive middag inden jeg måtte begynde at presse...(dvs. At klokken nu var ca.04:00)

Men pludselig var jeg 9cm åben, og hun kunne nu mærke hovedet derinde.. SKØNT!

Hun gav mig nu lov at presse, da hun mente mine veer var gode og at jeg virkede til at have mange kræfter...

Kl.8:15 fik jeg vores søn op på maven.... HELT FANTASTISK... 

Han vejde 3010g. Og målte 50 cm.... 

Han havde været en smugle stresset, så der blev lavet en del glükosebelastninger, det første døgn, da det var for lavt.. Det steg pænt... Han havde også slugt fostervand, så det bøvlede han også med at der ville ud, de første 2 døgn...

Vi kom hjem igår, d.30/1 og alt går godt, han spiser og sover godt, og registrer nemt når vi snakker til ham, og hvor vi er....

Er en super stolt mor.... <3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2012

KittyMaMa

olander87 skriver:

Vandet gik i fredags (d.27/1) ca. Kl.14.... Ca kl.15:30 ankom vi på Herning sygehus, jeg havde ingen veer, så de kørte en strimmel, for at tjekke hvordan han havde det inde i mig.. Alt var fint 

Så kl.17:15 fik jeg en veestimulerende pille, og så sku jeg tage en igen kl.21:15, hvis ikk mine veer var startet.. Så vi tog hjem...

Ca. Kl. 00:00 fik jeg veer, vi stod op og kontaktede fødegangen, og kørte derind.. Vi var der ca. Kl.02:15.... Jeg var kun åbnet 1 cm, så jeg gik under bruseren, for at det gerne skulle lindre mine smerter, men efter 10 min der, kun jeg ikk stå der mere,så jeg lagde mig ind på fødesengen...

Jordemoderen tjekkede efter lidt tid, hvor meget jeg nu havde åbnet mig, ca.3-4cm... Så jeg fik at vide at somregel for en førstegangsfødende ville det nu tage ca. 8 timer at åbne mig til de 10cm, puha, det ville sige at klokken ville blive middag inden jeg måtte begynde at presse...(dvs. At klokken nu var ca.04:00)

Hun gav mig nu lov at presse, da hun mente mine veer var gode og at jeg virkede til at have mange kræfter...

Han havde været en smugle stresset, så der blev lavet en del glükosebelastninger, det første døgn, da det var for lavt.. Det steg pænt... Han havde også slugt fostervand, så det bøvlede han også med at der ville ud, de første 2 døgn...

Vi kom hjem igår, d.30/1 og alt går godt, han spiser og sover godt, og registrer nemt når vi snakker til ham, og hvor vi er....

Stort tillykke med din jeres dreng! 

/Katja

Anmeld

31. januar 2012

Mussen2

Nøj, så kom der endelig hul på februargruppen. Stort tillykke med jeres dreng. Det lyder som en fin fødsel.

Anmeld

31. januar 2012

Trunte<3

Tillykke

Jeg har nu 14 dage tilbage, til jeg har min søn i armene... glæder mig viiiildt

Anmeld

31. januar 2012

LilyMarleen

Stort tillykke med din lille søn

Anmeld

1. februar 2012

Nille-pigen

olander87 skriver:

Hjertelig tillykke med din lille søn  

Dejligt at fødslen gik godt og at du som den første fra februargruppen nu har "åbnet ballet"

Så stort tillykke  

Anmeld

1. februar 2012

TaAsJu

Ihhh stort tillykke....

Anmeld

3. februar 2012

olander87

1000 tak alle sammen...

Meeen vi er blevet indlagt igår, på Herning sygehus, pga. han's gulsot er blusset op... Han startede med at blive lagt med 2 lamper på sig, men allerede igår aftes blev den øverste lampe fjernet igen, så vi kunne få ham med på stuen til os... Og vi kan idag se at der er kommet en del mere liv i ham, da vi tog herind med ham, sov han konstant og spiste faktisk ikke... Her til morgen har han taget ca. 40 ml ved mit bryst, dejligt vi kan se at det går den rigtige vej...

Mor og far elsker dig Xander 

Anmeld

3. februar 2012

Mussen2

Stort tillykke. Håber snart i er hjemme igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.