Pixi-pigen skriver:
Min mand og jeg er ved at "afvænne" vores søn (7mdr.) fra at blive ammet om natten... Dette sker på opfordring fra vores SP. Han sluger over 200ml kl 23.00 og vågner(efter vane) kl 3, og vil ammes eller have flaske. Men han sutter 3 gange, og så falder han i søvn. Så det handler ikke om sult, men om tryghed. Når han vågner kl 3 stor tuder han. Vi tager ham op, krammer ham, sysser på ham og ligger ham ned. Det tager 1-2 timerm føvilan falder i søvn. Jeg er græde færdig...det er så hårdt, men dernede os om at være vedholdende. Så skal han nok komme ind i en rigtig rytme... Hvor lang tid skal man regne med at det tager? Og er der andre med nogle gode råd? Hilsen en desperat mor
Vi ventede med at stoppe med at gi ham mad om natten da han var 10 eller 11 mdr.
Hvis han vil ha tryghed skal han ha det , og for min skyld må han få mad så længe han vil om natten ..
Dog begyndte vi at skære ned på ml. så han nøjedes med at få 60 ml. og så var det sødmælk .. Til sidst gad han bare ikke mere , og begyndte og sove igennem af sig selv..
Han vågner dog stadig om natten til tider , f.eks. nu hvor han hoster meget , så vil han gerne ha noget lunt mælk , og selvf. får han det 
Sådan er det , og det tager jeg med 
Anmeld