Vidste du at...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

847 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. januar 2012

Fenja09

Faldt lige over disse facts og tænkte at jeg ville dele dem med jer

- Astma er den hyppigste kroniske sygdom hos børn.

- Ny undersøgelse viser, at hver tiende 3-årige er overvægtig.

- Hvert tredje danske barn får hvidt brød til morgenmad, viser en ny undersøgelse.

- Der lever mere end 6,2 milliarder mennesker i verden. Af dem er 2,2 milliarder børn under 18 år. 1,9 milliarder af børnene bor i udviklingslande, og én milliard lever i fattigdom. Det er halvdelen af alle verdens børn.

- Magnetisk legetøj kan være livsfarligt for børn?

- Børns risiko for at udvikle allergier mindskes med 36 procent, hvis moderen spiser økologiske mælkeprodukter under graviditet og amning, viser forskning.

- Børn, der sover mindre end ni timer i døgnet, har tre gange så stor risiko for at udvikle fedme end andre børn.

- at to glas sodavand eller saftevand indeholder en hel dagsration af sukker for et børnehavebarn?

Kilde: Børneliv.dk

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2012

JeNoVa

Ved du noget om, hvorfor magnetisk legetøj kan være livsfarligt for børn?

Anmeld

31. januar 2012

Chris86

JeNoVa skriver:

Samme spørgsmål har jeg...
Vores pige har lige fået to bondegårds-bøger med magnetiske dyr til, af svigermor... (som hun dog først kan bruge om et par år)...

Anmeld

31. januar 2012

Rosa

Det med magneterne handler vel om at hvis de sluger dem så er det voldsomt farligt?

Anmeld

31. januar 2012

Sara.

JeNoVa skriver:

Mener at have læst at bl.a. geomag kan sluges og ødelægge tarmen? og det er fordi det er magnet... så mener det er hvis det bliver "spist"

Anmeld

31. januar 2012

Fenja09

JeNoVa skriver:

Nej det ved jeg faktisk ikke, det tror jeg ikke at der stod noget om inde på siden...men kan også se nu, at det ikke er helt opdateret fakta, da vi jo har rundet de 7 milliarder mennesker på jorden

Anmeld

31. januar 2012

Fenja09

Chris86 skriver:

Vores pige har lige fået to bondegårds-bøger med magnetiske dyr til, af svigermor... (som hun dog først kan bruge om et par år)...

Jeg aner ikke, hvorfor det kan være livsfarligt, har kun kopieret det og sat ind, men prøv evt at søge på google kan være du kan finde noget om det

Anmeld

31. januar 2012

Fenja09

JeNoVa skriver:

Prøv at læs her :

http://www.borneliv.dk/default.aspx?pageid=301

Anmeld

31. januar 2012

Fenja09

Chris86 skriver:

Prøv at læs her:

http://www.borneliv.dk/default.aspx?pageid=301

Anmeld

31. januar 2012

stud mor

JeNoVa skriver:

jeg læste en artikel engang, om det et flere børn var blevet alvorlig syge, og var i lavsfare, fordi de havde slugt der der byg altmuligt magneter (kan ikke huske hvad det hedder)

det der sker er at barnet sluger en og hvis det så sluger en til, efter nogle tid, vil de to magneter forsøge at møde hinanden og så borer de sig vej gennem tarme og mavesæk og laver farlige hulder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.