hjemmelavede mad eller færdiglavede mad til Baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

487 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. januar 2012

Hanunii

Hej Piger..

Nu er min datter snart 4Mdr Hvor tiden dog går hurtigt.

Som overskriften siger Laver i selv maden til jeres babyer eller køber i det??

Og hvad syntes I om det færdiglavede mad på glas?

Jeg ved ikke om jeg ska købe mad til hende eller selv lave det?

og hvad må en 4 mdr spise? Og hvor mange måltider giver I jeres Barn?

I må meget gerne skrive nogle opskrifter til mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

Mor Til Oktober Børn

Jeg lavede selv ALT slags mos til Mille,. Én gang har jeg købt, men det var fordi vi var ude og havde selvfølgelig glemt både det ene og andet ..

Anmeld

30. januar 2012

M&M's Mor

Da mine var små lavede jeg det hele selv både af den ene og den anden slags mos og grød...fx frugtmos kan jo fryses ned så det bare skal tages op og varmes... vi har kun brugt det færdige et par enkle gange = i et nødstilfælde

Da mine startede på grød/mos var det kun 1 gang pr dag så deres maver kunne vænne sig til det men om der er kommet nye anbefalinger ved jeg ikke...er jo et stykke tid siden

Anmeld

30. januar 2012

vitapigen

Hanunii skriver:

Hej Piger..

Nu er min datter snart 4Mdr Hvor tiden dog går hurtigt.

Som overskriften siger Laver i selv maden til jeres babyer eller køber i det??

Og hvad syntes I om det færdiglavede mad på glas?

Jeg ved ikke om jeg ska købe mad til hende eller selv lave det?

og hvad må en 4 mdr spise? Og hvor mange måltider giver I jeres Barn?

I må meget gerne skrive nogle opskrifter til mig 

Hejsa

Da min datter blev 5 mdr. startede jeg på grød til hende. Og det var færdiglavet (pakker med pulver i, man kun skal tilsætte vand). Og det gjorde jeg bevidst da jeg har hørt fra MANGE andre at deres børn ikke kunne lide det de lavede selv, og så spiser de jo næsten ingenting til at starte med.

Og jeg er egentlig glad for det, for hold op, hvor tog det lang tid før hun fik smag for grød Men da hun så endelig kunne lide det satte jeg det op til 2 port og det det gik godt blev hendes aftensmåltid til kartoffelmos blendet enten med gulerødder, brocolli eller blomkål. Og der gik også lang tid før hun kunne lide det.

Men når hun skal have Hirse- eller risgrød (det var det jeg startede med) køber jeg færdiglavet. Men ellers laver jeg kartoffelmos med grønsager selv

Har ikke prøvet det færdiglavet mad på glas. Kun frugtmos/sveskemos som jeg er kommet i grøden hvis jeg synes hun havde lidt hård mave. Og det kunne hun godt lide hvis det kom i grøden

Men start med et måltid og når det går godt, og hun spiser en god portion, sætter du et måltid mere på osv...

Held og lykke med det

Anmeld

30. januar 2012

A&F

Hej søde. Ja det går utrolig stærkt, desværre .Har du talt med din sundhedsplejerske ang opstart af mad? Jeg laver selv grød og  forskellige slags mos til min datter . Du kan også downloade pjecen om mad til babyer på sst.dk(sundhedsstyrelsens hjemmeside). Da min datter var 4 mdr, fik hun et måltid grød/mos om dagen, og jeg startede med at introducere en slags grød/mos i starten , så hun kunne vænne sig til en ting af gangen. Da hun var 5 mdr fik hun grød til morgen og mos til aften. Fra 6 mdr. Øgede jeg det med 3 måltider om dagen. Du kan lave mos af kartofler med gulerødder, blomkål osv, og hirsegrød, risgrød mm. Og evt. et klat smør ovenpå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.