Hanunii skriver:
Hej Piger..
Nu er min datter snart 4Mdr
Hvor tiden dog går hurtigt.
Som overskriften siger Laver i selv maden til jeres babyer eller køber i det??
Og hvad syntes I om det færdiglavede mad på glas?
Jeg ved ikke om jeg ska købe mad til hende eller selv lave det?
og hvad må en 4 mdr spise? Og hvor mange måltider giver I jeres Barn?
I må meget gerne skrive nogle opskrifter til mig 
Hejsa

Da min datter blev 5 mdr. startede jeg på grød til hende. Og det var færdiglavet (pakker med pulver i, man kun skal tilsætte vand). Og det gjorde jeg bevidst da jeg har hørt fra MANGE andre at deres børn ikke kunne lide det de lavede selv, og så spiser de jo næsten ingenting til at starte med.
Og jeg er egentlig glad for det, for hold op, hvor tog det lang tid før hun fik smag for grød

Men da hun så endelig kunne lide det satte jeg det op til 2 port og det det gik godt blev hendes aftensmåltid til kartoffelmos blendet enten med gulerødder, brocolli eller blomkål. Og der gik også lang tid før hun kunne lide det.
Men når hun skal have Hirse- eller risgrød (det var det jeg startede med) køber jeg færdiglavet. Men ellers laver jeg kartoffelmos med grønsager selv

Har ikke prøvet det færdiglavet mad på glas. Kun frugtmos/sveskemos som jeg er kommet i grøden hvis jeg synes hun havde lidt hård mave. Og det kunne hun godt lide hvis det kom i grøden

Men start med et måltid og når det går godt, og hun spiser en god portion, sætter du et måltid mere på osv...

Held og lykke med det
Anmeld