lærlingeløn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.784 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. marts 2009

Anonym trådstarter

Hej alle

Tænker kraftigt på at droppe mit job og søge ind og læse til et eller andet håndværker fag- maler-

Men er der nogen som véd hvad man får i løn når man er 25+ altså voksen lærling?
Er der nogen her som er maler og som kan anbefale dette job? Hvad er lønnen ca i timen når man er uddannet?

kh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2009

Lusi

Hej

Kan ikke lige svare på hvad du vil få i voksenlærlingeløn og hvad timelønnen ligge på når du er færdig uddannet, for vil jo være meget forskelligt fra firma til firma og hvor i landet det er.

Men kan svare dig på at det er en fedt job.
Er selv 8 måneder fra at være udlært maler, men måtte desværre stoppe, da jeg hoppede ned af en stige og fik en knæskade. Gik og arbejdede med det i 8 måneder, men kunne faktisk slet ik gå til sidst og måtte jo så indse at det var slut

Det firma jeg var i, var vi 2 lærlinge, 5 svende, en kontormand og selvfølgelig mester.
Så altså et lille firma, men var så super fedt, vi var som en lille familie

Så hvis du kan lide at ha selvstændige arbejdsopgaver, arbejde indendørs/udendørs, ikke er bange for højder, bruge kroppen hårdt fysisk og bare kan lide at male, jamen så er jobbet lige dig

Anmeld

16. marts 2009

Lusi

Og forresten lige en sidste ting..

Man skal ikke være sart, for går man på en byggeplads med alverdens tømre, mure og elektrikere, skal man kunne tåle, at høre lidt fra deres side, når man er hunkøn, for man er jo altså i undertal, sådan et sted..

Vi gik tit sammen med de samme håndværkere på pladserne og lærte dem jo hurtigt at "kende", så vidste hurtigt hvem man skulle svare igen og hvem man bare skulle ignorere..
Men var nu meget sjovt, hvis de gik og flirtede med én og man så pludselig bare gjorde det samme.. Tog godt nok røven på de herre, et PAR gange

Anmeld

16. marts 2009

Mamamischa

min svigerinde er udd og jeg ska igang med udd,d et kommer meget an på firma hva du får når du udd men min svigerinde får 250kr i timen så det da en pæn slat .. lærlingeløn ved jeg ikke præcis men vil godt finde noget til dig

Anmeld

16. marts 2009

Mamamischa

http://www.maler.dk/default.asp?id=31&mod=bog

så der lige et link med lidt info

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.