RikkeRasmussen skriver:
Hej..
Hvilke smerter er det du føler? Fordi lige pt. Har jeg super ondt i højre side, og har det akruat på samme måde, med at ligge ned, hvis jeg ikke har en varmpude på siden, er jeg ved at gå fuldstændig ned, pga smerter, så kan ikke lade være med at tænke om jeg har det der du snakker om!
Sidder faktisk pt ved min læge fordi jeg har så ondt 
Tjae... jeg er super dårlig til at beskrive smerter, det var nok derfor det tog så lang tid at få en diagnose sidste gang.
Men jeg skal prøve... Når jeg har ligget ned i i kort tid, så begynder det så småt at gøre ondt lige under ribbenene, og hvis jeg ikke straks rejser mig op, så bliver det værre og værre. Det føles som om nogen har rammet en kæp ind i siden og så gør det bare helvedes ondt. Når jeg så rejser mig op, så gør det lidt mere ondt i et lille øjeblik, for så at aftage igen. Denne smerte gør det umuligt at sove. Eneste forskel fra sidst (da jeg ikke var gravid) er, at da gjorde det ondt lige meget om jeg stod op eller lå ned. Nu er det sjældent at det gør ondt når jeg står op. Ellers husker jeg også at det hjalp meget med en varmepude - sådan en har bare ikki i huset lige nu 
Ellers har jeg læst at 90% af alle gravide lider af hydronefrose, men det er kun hos ca 2-3% at det giver symptomer. Og det er næsten altid i højre side, da livmoderen åbenbart drejer i den retning. Så det er slet ikke umuligt at det er det du lider af. Det er ellers super nemt at diagnosticere, de laver bare en ultralydsscanning, og så kan de straks se om dit nyrebækken er udvidet
Anmeld