Bedre sent end aldrig..
Så kan jeg lige få taget mig sammen til at skrive FB om Patrick´s vej til denne verden.
Vil starte med at sige, at jeg havde termin torsdag den 5. januar.
Denne dag skulle jeg til jordemoderen. Vi snakkede om hvordan og hvorleden jeg havde det fysisk & psykisk. Var fuldtids sygemeldt fra den 29. august.. Så det har været en lang og træls tid med mange bækkenprolemer.
Jeg fortalte så jordemoderen, at jeg ikke sov om natten, og kun lå i min seng hver dag. (Ofte med mange tårer i øjnene)
Hun spurgte mig så, om jeg kunne holde det ud mere, og hvor længe´jeg evt kunne holde det ud.
Til det svarede at jeg blot ønskede at det gik igang asap, da jeg ikke ønskede at det skulle gå ind og påvirk mig mere psykisk end det allerede havde gjort, pga. de bækkensmerter.
Hun to med det samme telefonen og ringede ind på FG, for at høre om de en af dagene hurtigst muligt, med henblik på at blive sat igang.
1 min efter, imens jeg stadig er hos JM, ringer de fra FG og beder mig om at komme dagen efter kl 13, og det takker jeg selvfølgelig ja til. Selv om det kun er til en undersøgelse.
Efter afsluttet samtale med FG, beder jordemoderen mig om at hoppe op på briksen, så ville hun lige undersøge mig.
(Skal lige siges at jeg var på FG den 17. december med veer, men de gik i sig selv efter en omgang søvn på en sovepille som de gav mig derinde. Her var jeg 1 cm åben og havde 1 cm livmoderhals tilbage)
Da JM hun så undersøger mig med henblik på at lløsne fosterhinden, i håb om at det kunne sætte skub i veerne. Så træder hun lige et skridt tilbage og sir´,- Jamen du har jo slet ikke mere livmoderhals tilbage, og du er åben for to fingre... Det er kun vandet der skal gå nu, og det kan tages med lethed.
Der blev jeg da lidt overrasket.
Nå men JM ville lige ringe ind på FG og sige dette.
Fredag d. 6. januar, tager kæresten og jeg så ud på Aalborg Sygehus Nord, hvpor vi så får lov at sidde i deres lille venteværelse på deres skodstole..
Da kl ca er 14.15 kommer vi så endelig ind i undersøgelsesrummet til en JM eller hvad hun nu var.
Hun undersøger mig så, som min egen jordemoder gør. Og spørger igen om jeg er opmærksom på at hvis de tager mit vand, at jeg godt kan risikere at blive sendt hjem igen. & at det kan vare flere dage.
Jeg sir´så at det er det jeg vil.. Bare det at man ved at der sker noget, det hjalp allerede meget.
Hun ringer så op på FG og spørger om der er en ledig stue snarest, dagen efter eller lign.
De har heldigvis "tid", så vi bliver sendt op på FG.
Vi bliver så budt velkommen, og får at vide at der er blevet indkaldt en JM, så hun vil være der efter en lille halv time.
Da klokken så er omkring 16, så kommer JM Tina, og vi får en lille snak.
Da kl. er 16.20 tager hun så vandet.- Let og smertefrit. 
Der går så kun 2-3 minutter, Så kan jeg da ellers lige love for at veerne kom... Meget overraskende at de begyndte så hurtigt.
Ja veerbne bliver kraftigere og kraftigere.. & at ligge der på den hårde briks me så stærke bækkensmerter, så er det bare no funn, og Morten må nærmest løfte mig fra den ene side til den anden hvert 10 min for at holde bækkensmerterne ud, udover veerne.
Da kl. ca. er 18.40, bliver Morten nærmest beordret ned for at få sig noget aftensmad. - Ja det syntes jeg sku ikke var sjovt.
JM hun var jo så overbevist om, at "alle" 1. gangs fødende, ja at her tager det alt fra et døgn til flere døgn, så der gar masser af tid.
Nå jamen han tager så afsted, imod hans egen vilje også.. Jeg sagde intet, for jeg "prøvede" at være lidt hård eller stærk.
Han kommer så tilbage efter en halv time max, og mine veer er bare blevet endnu stærkere.
Jeg beder så om at få noget smertelindrende. Her får jeg sådan nogle diode dimsr på lænden. Som ikke virkede en fis. Så jeg bad om en epidural.
JM Tina hun tager det stiiille og roligt (for roligt hvis i spurgte mig) Hun står ofte ved computeren og skriver med ryggen til eller er ude at rende, da der var en anden der skulle bruge hendes hjælp.
Jeg prøver så på at fortælle hende at jeg føler trang til at presse, men hun sir bare, arrhh jamen vi prøver lige at se hvor meget du er åben om en lille time.
MEN efter 15 min. kan hun godt høre på mig, at der altså er gang i presse veer. Så hun undersøger understellet, for at se hvor meget jeg havde åbnet mig. En time inden var jeg 3 cm. åben.
Her inden undersøgelsen får hun lagt en drop, så det er klart tl epiduralen.
Hun undersøger, og udbryder nærmest "jamen jamen du er jo 9 cm åben, & jeg har ikke engang fået skiftet tøj endnu"
Hun blev noget overrasket over at det går så hurtigt. (Jeg er ikke selv så overrasket, da de i min familie max har brugt 1 ½ time fra at vandet er gået til at de har født)
Dette havde jeg selvfølgelig sagt til hende, men var jo langt fra sikkert at dette kunne være gældende for mig.
Men JM Tina hun sagde så... Nu tror jeg på at de føder hurtigt i din familie.. Det griner vi lidt af. - Men at jeg så ikke ville kunne nå at få noget smertelindrende. Så den nål fik hun lagt forgæves i min hånd.
Klokken 21.23 ligge jeg så med vores dejlige dreng i armene
Det mest fantastiske øjeblik.
& Morten kunne ikke have været mere fantastisk end han var.
Jeg havde ikke i min vildeste fantasi regnet med at han ville tage det hele, også det "mindre fantastiske" så godt som han gjorde.
Det eneste mindre odt ved fødslen var at jeg fik 6 sting.. Det var den smerte jeg havde da jeg skulle presse ham ud der var skod, fordi det sved så meget. (4 af stingene var lige under klitten
)
Men han er det hele værd.
& så at gå fra at have inden veer, til at føde på 5 timer.-
Det er sku´da fantastisk. 
Tak fordi du læste med