Ammeindlæg: uld/silke eller ren uld?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.817 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. marts 2009

Cris

Har I erfaring med dem? Er der nogle der ved, hvorfor er der to slags? Hvad synes I? Tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2009

Lusi

Altså jeg købte nogle i ønskebørn, som ik var billige, af ren uld og de var virkelig intet værd. Jeg kunne have dem på i 4-5 min og så var jeg gennemblødt.
Det gik bare direkte igennem. Brugte så bare nogle billige engangs i stedet for, måtte godt nok bruge to til hvert bryst, for havde virkelig meget mælk, men det fungerede fint..

Er vidst bare noget med man har større tendens til at få brystbetændelse, hvis man bruger de der engangsindlæg, men jeg brugte så bare dem af uld, når jeg var hjemme og jeg har ik haft brystbetændelse..

Anmeld

23. marts 2009

tina.e

Jeg brugte engangsindlæg første gang jeg ammede, og de fungerede fint. Denne gang har jeg købt nogle bomulds nogen, og her løber mælken igennem gang på gang, så dem bruger jeg kun herhjemme, hvor jeg kan skifte tøj hvis uheldet er ude.
Jeg har hørt fra i i min mødregruppe at de ammeindlæg med silke godt kan "hænge fast" i brystvorterne, hvilket ikke er rart i starten når man ammer, da vorterne er meget ømme og meget sansynligt er revnede.
Håber du finder nogle ammeindlæg der passer dig.
Det skal lige siges at engangs også godt kan "hænge fast", men de der fra Avent hang vist nok mindre fast (havde ikke så mange problemer anden gang med ømme brystvorter).

Anmeld

18. oktober 2010

fruea

Hejsa,,

Vedr. Ammeindlæg - vil jeg til en hver tid anbefale ammeindlæg i silke / uld - naturligvis nogen af dem uden kemi og andre dårlige ting.

F.eks. dem fra naturebaby.dk - ammeindlæg silke. Jeg synes det er vigtigt at holde brystet varmt - tørt og fri for kemi. af egen erfaring ved jeg at disse der er lavet af silke og uld opfylder alle de ønsker .. og man mærker faktisk ikke at man har dem på.

For mig er det også vigtigt at de nemt kan holdes rene og vaskes - og det kan disse ammeindlæg fra Naturebaby. (man kan sikkert også købe dem andre steder)

Bare lige mit besyv ...

/Fruea

Anmeld

18. oktober 2010

6800

Jeg fik afvide af min jordemoder at man bare skulle købe de billigste....de fungere fint, og man får ikke så ofte brystbetændelse med dem, da der kommer mere luft igennem

Anmeld

18. oktober 2010

klmf

Dem med silke på indersiden er for dem, der ikke kan lide uldmod huden. Jeg havde nogle rene uld-indlæg og de var bare gode! Tror Lars købte dem i Matas eller apoteket. De holdt brysterne varme og tørre, jeg havde slet ikke nogen mælkeknuder...

Så jeg kan godt anbefale dem, ville helst have haft dem med silke mod huden, men blev positivt overrasket.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.