Hjælp til madvaner og retter jeg kan spise under gravilitete

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

899 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. januar 2012

MissBee

Jeg har lidt et spiseproblem der det eneste jeg har lyst til og ikke får kvalme af er usunde ting.

Alt slags kød jeg skal se blive tilberedt kan jeg ikke få ned da jeg virkelig synes det lugter og smager grimt..

Jeg kan godt spise fastfood af en eller andn mærkelig årsag.. (det gjorde jeg ik før jeg blev gravid) måske fordi jeg ikke skal se det blive lavet...

Lige nu lever jg af havregrød, råkost, appelsiner, æbler, fuldkornsboller med rejeost el mørk pålægschokolade, musli og det er jo IKKE sund eller holdbart!!! jeg har virkelig ingen ideer til kostændring... Jeg craver alt fisk især sushi

Hjælp modtages meget gerne!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

Mor til Majbørn

Sushi er der vel ikke noget galt i, saa laenge det ikke er rovfisk og fisken ellers har vaeret frossen (som de jo som regel har vaeret).

I starten af min graviditet kunne jeg heller ikke faa noget ned, udover hvidt brod (som jeg ellers ALDRIG spiser) - men det gik over efter de forste 3 mdr.

Men i den periode spiste jeg meget smaa portioner mad - kun lidt gulerodssalat paa min tallerken, og rugbrod skaaret ud i helt smaa stykker - det hjalp mig igennem.

Anmeld

30. januar 2012

MissBee

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Sushi er der vel ikke noget galt i, saa laenge det ikke er rovfisk og fisken ellers har vaeret frossen (som de jo som regel har vaeret).

I starten af min graviditet kunne jeg heller ikke faa noget ned, udover hvidt brod (som jeg ellers ALDRIG spiser) - men det gik over efter de forste 3 mdr.

Men i den periode spiste jeg meget smaa portioner mad - kun lidt gulerodssalat paa min tallerken, og rugbrod skaaret ud i helt smaa stykker - det hjalp mig igennem.

Hihi jeg ville gerne leve af sushi men spiser det ikke i min gravilitet for en sikkerhedsskyld... og fordi jeg ike har råd til at leve at det

Men jeg er bare over de 4 måneder og jeg har ikke lidt af kvalme ellers.. kun i forbindelse med at lave mad....

Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal komme igennem uden at spise sundt 1. det er ikke godgt for de små 2. jeg bliver jo FED af det

Nogen forslag til madretter jeg kunne lave??

Anmeld

30. januar 2012

Moms

Hvordan mon du har det med æg - det er jo protein og fedtstoffer ligesom kød.

Kold skinke?

Du behøver  jo ikke så mege kød, hvis det er det, du ikke kan klare. Det er jo kun toppen af pyramiden.

En masse brød og grønt.

Youghurt?

Hvordan har du det med tilberedt fisk så?

Fiskegratin m. pasta smager fantastisk -synes jeg.

Dampet torsk på gulerødder og porrer m. karry...ris til.

Husk at spise jerntabletter, hvis du ikke får rødt kød. Eller spis godt med mørke grøntsager.

Moms

Anmeld

31. januar 2012

Mor til Majbørn

MissBee skriver:

Hihi jeg ville gerne leve af sushi men spiser det ikke i min gravilitet for en sikkerhedsskyld... og fordi jeg ike har råd til at leve at det

Men jeg er bare over de 4 måneder og jeg har ikke lidt af kvalme ellers.. kun i forbindelse med at lave mad....

Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal komme igennem uden at spise sundt 1. det er ikke godgt for de små 2. jeg bliver jo FED af det

Nogen forslag til madretter jeg kunne lave??

Altsaa nu kunne jeg ikke overskue at lave mad - overhovedet. For allerede der blev jeg maet. Men jeg fungerede okay paa folgende:

1. Paere skaaret ud i smaa stykker

2. rugbrod med paalaeg skaaret ud i smaa stykker

3. 2 spsk. gulerodssalat.

Og de 3 ting spiser jeg til frokost. Alternativt spiser jeg en sandwich skaaret ud i kvarte med aeg.

Morgenmad var tit bare det halve af, hvad jeg normalt spiste (ymer) - fordi det glider okay let ned - og maa tilstaa at jeg korer paent meget tomatsuppe ned i ojeblikket.

Det skal der nemlig ikke tygges saa meget paa, og saa glider det lidt nemmere

Men jeg har saa naesten ikke spist kod siden juleaften - saa jeg er maaske ikke den bedste at faaa raad af.

Anmeld

1. februar 2012

MissBee

Moms skriver:

Hvordan mon du har det med æg - det er jo protein og fedtstoffer ligesom kød.

Kold skinke?

Du behøver  jo ikke så mege kød, hvis det er det, du ikke kan klare. Det er jo kun toppen af pyramiden.

En masse brød og grønt.

Youghurt?

Hvordan har du det med tilberedt fisk så?

Fiskegratin m. pasta smager fantastisk -synes jeg.

Dampet torsk på gulerødder og porrer m. karry...ris til.

Husk at spise jerntabletter, hvis du ikke får rødt kød. Eller spis godt med mørke grøntsager.

Moms

Jeg drikker en shake med BCAA hver dag det er vigtige aminosyre som jeg ellers ville få fra kød. spiser jern og prøver at finde mindre stykker af kød jeg kan leve med..

i fields fandt jeg pølsehorn hvilket jeg godt kan spise

Min kæreste er sundhedfreak så youghurt ha vi ikke da det indeholder så meget sukker og han forbinder det med slik... en diskution jeg ik orker!

De eneste fisk jeg kan li er ovnbagt laks og fiskefilet og tunmousse. stenbidderrogn på blenis total luksus fisk hihi

Har prøvet at spise grønne bønner og brocolli men det er altså utrolig kedelig alene..

Anmeld

1. februar 2012

MissBee

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Altsaa nu kunne jeg ikke overskue at lave mad - overhovedet. For allerede der blev jeg maet. Men jeg fungerede okay paa folgende:

1. Paere skaaret ud i smaa stykker

2. rugbrod med paalaeg skaaret ud i smaa stykker

3. 2 spsk. gulerodssalat.

Og de 3 ting spiser jeg til frokost. Alternativt spiser jeg en sandwich skaaret ud i kvarte med aeg.

Morgenmad var tit bare det halve af, hvad jeg normalt spiste (ymer) - fordi det glider okay let ned - og maa tilstaa at jeg korer paent meget tomatsuppe ned i ojeblikket.

Det skal der nemlig ikke tygges saa meget paa, og saa glider det lidt nemmere

Men jeg har saa naesten ikke spist kod siden juleaften - saa jeg er maaske ikke den bedste at faaa raad af.

spejlæg lavede jeg en del i mit første trimester... det burde jeg gøre igen da det var ok at spise..

måske æggesalat kunne være lækkert?

Anmeld

1. februar 2012

Lunae

MissBee skriver:

Jeg har lidt et spiseproblem der det eneste jeg har lyst til og ikke får kvalme af er usunde ting.

Alt slags kød jeg skal se blive tilberedt kan jeg ikke få ned da jeg virkelig synes det lugter og smager grimt..

Jeg kan godt spise fastfood af en eller andn mærkelig årsag.. (det gjorde jeg ik før jeg blev gravid) måske fordi jeg ikke skal se det blive lavet...

Lige nu lever jg af havregrød, råkost, appelsiner, æbler, fuldkornsboller med rejeost el mørk pålægschokolade, musli og det er jo IKKE sund eller holdbart!!! jeg har virkelig ingen ideer til kostændring... Jeg craver alt fisk især sushi

Hjælp modtages meget gerne!!!

Jeg spiste en masse vindruer, appelsiner, cherry tomater og suppe. Jeg var heller ikke særlig fan af kød.

Prøv med friske ting - det hjalp for mig

Anmeld

1. februar 2012

MissBee

Lunae skriver:

Jeg spiste en masse vindruer, appelsiner, cherry tomater og suppe. Jeg var heller ikke særlig fan af kød.

Prøv med friske ting - det hjalp for mig

ja det er sandt, det smager af en eller anden grund bedre??

Anmeld

1. februar 2012

Michalala

Iflg. min læge kan man sagtens spise sushi. Det eneste du skal holde dig fra er rå tun (vidst noget med for mange tungmetaller).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.