Statsamt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.083 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. marts 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg skal i statsamtet i morgen, da vi skal have snakket om samvær.

Har ikke de bedste erfaringer derindefra, synes ikke altid man bliver hørt. Derfor vil jeg gerne have en ledsager med... men må jeg det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2009

Balderson

Ja, du må gerne have en ledsager med... Hvis du ikke synes du altid bliver hørt, så ville jeg bestemt vælge en med, som kender dig godt og som nok kan hjælpe dig med at formulere dig, når du går i stå (hvis du forstår hvad jeg mener)

Anmeld

16. marts 2009

Frederikke80

Balderson skriver:

Ja, du må gerne have en ledsager med... Hvis du ikke synes du altid bliver hørt, så ville jeg bestemt vælge en med, som kender dig godt og som nok kan hjælpe dig med at formulere dig, når du går i stå (hvis du forstår hvad jeg mener)

Det lyder super, tak for svar

Anmeld

16. marts 2009

tasha33

hej
først vil jeg sige held og lykke, håber at det går godt og der bliver fundet en fornuftig løsning.
ja du må gerne have ledsager med, de gange hvor jeg har været i statamtet har jeg haft min far med, da han er den som kunne hjælpe mest.
natasha

Anmeld

16. marts 2009

Frederikke80

tasha33 skriver:

hej
først vil jeg sige held og lykke, håber at det går godt og der bliver fundet en fornuftig løsning.
ja du må gerne have ledsager med, de gange hvor jeg har været i statamtet har jeg haft min far med, da han er den som kunne hjælpe mest.
natasha

Okay, det lyder godt

Tænkte på, det er vel ikke sådan at man skal ringe derind i forvejen og give besked om at man tager en med?

Anmeld

16. marts 2009

Christine

Rikke skriver:

Okay, det lyder godt

Tænkte på, det er vel ikke sådan at man skal ringe derind i forvejen og give besked om at man tager en med?

Hej jeg blander mig lige - du har ret til at have en med og jeg er ret sikker på i bare skal dukke op, altså at du ikke behøver give besked. Held og lykke! Jeg håber du bliver hørt

Anmeld

16. marts 2009

Mimic

jeg dukkede op, og havde en ledsager med, men det måtte jeg ikke for det skulle accepteres og godkendes af faderen, det ville han ikke så måtte klare det selv, det var i sydjylland, så ved ikke hvordan reglerne er ved dig... men tag og ring for en sikkerheds skyld

Linda

Anmeld

16. marts 2009

DK

Okay, det lyder godt

Hej

Jeg har arbejdet i RegionSyd i Statsforvaltningen. Det var så i afdelingen for værgesager. Altså ikke familie-afd. Men der måtte alle dem der skulle under værgemål i alt fald gerne have en ledsager med, medmindre, der var tale om meget personfølsomme oplysninger om andre (som altså er fortrolige). Det kan være derfor at manden skal acceptere ledsageren.

Efter at have været i statsforvaltningen og talt med de fleste af de ansatte, så siger min erfaring mig, at de altså er helt almindelige mennesker som er ansat der, og de er rent faktisk kun er interesserede i at finde den bedste løsning for alle parter. Jeg var faktisk ret positivt overrasket over at de var så åbne og neutrale over for alle de borgere der kom i huset. Altså man hører jo så meget/ og har fordomme over for de off. ansatte der laver den slags ting.

Så hvis du ikke synes du bliver hørt, så sig det mange gange. Du skal ikke føle dig dum, det er MEGET bedre og vigtigt at man får sagt alt det man vil!!! Sig højt at "nu vil jeg gerne lige sige noget", eller "Det er vigtigt for mig at i hører det her".

Jeg ved at de ligger rigtig meget vægt på det parterne siger, så derfor skriv evt. nogle vigtige punkter ned, som du skal huske at sige. Det er dumt hvis du sidder med "gode kort" på hånden, som du ikke får sagt/får ud. Altså hvis du sidder ikke og siger noget, så kan de i alt fald ikke ligge nogle af dine holdninger/meninger til vægt for deres afgørelse.

Jeg ved det er svært, men husk den i skal forhandle med også bare er en mor, der har en familie og børn og følelser. De er ikke bedrevidende eller "overmennesker". Det var de i alt fald ikke i Region Syd.

Rigtig god fornøjelse!!

Knus

Anmeld

16. marts 2009

Frederikke80

Tak for alle jeres svar

Men min søn er blevet syg, har her til aften dårlig mave og feber. Og da jeg desværre ikke har mulighed for at få ham passet nogen steder, så bliver jeg vist nødt til at aflyse i morgen... ØV

Anmeld

16. marts 2009

Frederikke80

DK skriver:

Hej

Jeg har arbejdet i RegionSyd i Statsforvaltningen. Det var så i afdelingen for værgesager. Altså ikke familie-afd. Men der måtte alle dem der skulle under værgemål i alt fald gerne have en ledsager med, medmindre, der var tale om meget personfølsomme oplysninger om andre (som altså er fortrolige). Det kan være derfor at manden skal acceptere ledsageren.

Efter at have været i statsforvaltningen og talt med de fleste af de ansatte, så siger min erfaring mig, at de altså er helt almindelige mennesker som er ansat der, og de er rent faktisk kun er interesserede i at finde den bedste løsning for alle parter. Jeg var faktisk ret positivt overrasket over at de var så åbne og neutrale over for alle de borgere der kom i huset. Altså man hører jo så meget/ og har fordomme over for de off. ansatte der laver den slags ting.

Så hvis du ikke synes du bliver hørt, så sig det mange gange. Du skal ikke føle dig dum, det er MEGET bedre og vigtigt at man får sagt alt det man vil!!! Sig højt at "nu vil jeg gerne lige sige noget", eller "Det er vigtigt for mig at i hører det her".

Jeg ved at de ligger rigtig meget vægt på det parterne siger, så derfor skriv evt. nogle vigtige punkter ned, som du skal huske at sige. Det er dumt hvis du sidder med "gode kort" på hånden, som du ikke får sagt/får ud. Altså hvis du sidder ikke og siger noget, så kan de i alt fald ikke ligge nogle af dine holdninger/meninger til vægt for deres afgørelse.

Jeg ved det er svært, men husk den i skal forhandle med også bare er en mor, der har en familie og børn og følelser. De er ikke bedrevidende eller "overmennesker". Det var de i alt fald ikke i Region Syd.

Rigtig god fornøjelse!!

Knus

Rigtig god ide med at skrive ned, det tror jeg jeg vil gøre til næste gang. For det kan jo godt være svært at huske det hele nær man sidder derinde.

Det jeg mener med at jeg ikke har følt mig hørt, har været fordi jeg synes de har taget farens parti sidst vi var derinde, på trods af at jeg ville mene det var tydeligt for enhver at han var meget uansvarlig.
Eksempel: Jeg fortæller at jeg ikke er tryg ved ham, da han blandt andet har truet med at slå mig ihjel mens vores datter hørte på det, og vi har også været nødt til at flytte på krisecenter på grundaf vold fra hans side. Min ex indrømmer, men siger det var fordi jeg havde truet med at flytte til Odense (hele min familie kommer fra Fyn, så har leget med tanken om at flytte hjem igen, da jeg ingen hjælp eller støtte har fra min ex). I stedet for at prøve at snakke med min ex om at det er meget ødelæggende for et barn at høre sådanne ting, så fokuserer de på at det også var synd at jeg truede med at flytte!!!
Jeg havde i hvert fald opfattelsen af at de var træt af alle de mødre der slæbte de stakkels fædre i statsamtet for at jorde dem.
Men kan jo godt være jeg bare var uheldig den dag, håber da det kommer til at gå bedre næste gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.