Okay, det lyder godt
Tænkte på, det er vel ikke sådan at man skal ringe derind i forvejen og give besked om at man tager en med?
Hej
Jeg har arbejdet i RegionSyd i Statsforvaltningen. Det var så i afdelingen for værgesager. Altså ikke familie-afd. Men der måtte alle dem der skulle under værgemål i alt fald gerne have en ledsager med, medmindre, der var tale om meget personfølsomme oplysninger om andre (som altså er fortrolige). Det kan være derfor at manden skal acceptere ledsageren.
Efter at have været i statsforvaltningen og talt med de fleste af de ansatte, så siger min erfaring mig, at de altså er helt almindelige mennesker som er ansat der, og de er rent faktisk kun er interesserede i at finde den bedste løsning for alle parter. Jeg var faktisk ret positivt overrasket over at de var så åbne og neutrale over for alle de borgere der kom i huset.

Altså man hører jo så meget/ og har fordomme over for de off. ansatte der laver den slags ting.
Så hvis du ikke synes du bliver hørt, så sig det mange gange. Du skal ikke føle dig dum, det er MEGET bedre og vigtigt at man får sagt alt det man vil!!! Sig højt at "nu vil jeg gerne lige sige noget", eller "Det er vigtigt for mig at i hører det her".
Jeg ved at de ligger rigtig meget vægt på det parterne siger, så derfor skriv evt. nogle vigtige punkter ned, som du skal huske at sige. Det er dumt hvis du sidder med "gode kort" på hånden, som du ikke får sagt/får ud. Altså hvis du sidder ikke og siger noget, så kan de i alt fald ikke ligge nogle af dine holdninger/meninger til vægt for deres afgørelse.
Jeg ved det er svært, men husk den i skal forhandle med også bare er en mor, der har en familie og børn og følelser. De er ikke bedrevidende eller "overmennesker". Det var de i alt fald ikke i Region Syd.
Rigtig god fornøjelse!!
Knus
Anmeld