min kære svigerforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.805 visninger
2 svar
0 synes godt om
16. marts 2009

Anonym trådstarter

Jeg kan til tider have det rimelig svært med mine svigerforældre da de ikke rigtig kan erkende at deres søn er blevet en vokesen mand og selv kan klare ærterne.

Der var en episode lige i starten af min graviditet hvor jeg blev så gal og nu var det bare nok at det kom til at hvis min kæreste ikke kunne få styr på hvornår hans forældre blanede sig i vores forhold og hvordan vi talte til hinaden eller om vi lige skulle have noget ordnet indbrydes.

De skulle alttid blande sig hvis vi lige bed lidt af hinaden.
Det blev så alt for meget en aften hvor jeg var syg min kæreste ville have mig med der op og spise hvor der kom et fælles sæt vendepar osse og kæresten hvade lovet at han nok skulle kører hjem når jeg sagde at nu skulle jeg hjem da jeg var rimelig dårlig.
under maden hvor jeg jo ikke rørte noget mad eller drikker bliver kæresten ved med at fulde sit ol glad op og hvor jeg siger han lige skulle huske han skulle kører hjem o det ender med jeg bliver så sur at jeg rejser mig og sig "du er fandme et røvhul hvis du gør det og så gik jeg hjem hvor jeg brækkede mig i hveranden busk.

kærsten kom så hjem lidt efter og vi snakkede ikke rigtig sammen for jegf var så skuffede og ham og syntes virkelig ikke kan kunne være det bekendt...
Dagen efter hvade jeg det lidt bedre men stadig ikke godt og vi skulle jo så op og hente vores bil.
Han sig siger aå til mig at sådan skulle jeg ikke tale til hans søn og slet ikke mens andere hørte på det, hvor jeg så sige at så må han sku holde hvad han lovet og ikke tvinge en syg person med, det ende med hans far smed mig ud af der hus... vi kom op at skændes og jeg tog bil i raseri og kørte hjem og kæresten og jeg skændes i flere timer og kom ikke rigtig nogen vejende da han ikke ville sige noget til sige forældre det var først da jeg sagde at jeg ville kører hjem til mine forældre og så måtte vi jo finde ud af hvade der skulle sker med os da jeg ikke kunne leve i et forholde hvor hans forældere skulle blande sig gang på gang (de skal lige sige at han før har bedt dem om at lade være)

vi kørte og han kunne få lov at tænke og det ende han at han gerne ville snakke med mig men jeg hvade det sådan at hvis vi skulle snakke så skulle det være fordi han ville fortælle sige forældrer at man ikke vi 4 i et forhold men altså kun 2.

Vi fik så snakket og han kunne jo godt forstå hvordan jeg hvade det, og at jeg ikke kunne acceptere det, han ringede til sin mor og sagde at de altså lige måtte tænke sig lidt om at han slet ikke selv kunne acceptere at hans far hvade smidt mig ud for ved han smed mig ud smed han osse ham ud. de blev enige om at vi skulle snakke sammen og vi tog der op og fik sankket. de undskylde men vist mere at ikke at midste kontakten til deres søn.

Nu er problemet så bare at jeg frygter at når den lille så komme at de sp ikke kan lade være med at blande sig jeg har gjort det meget tydeligt for kæresten at hvis de gør det engang til så smutter jeg, for det tager så hård på mig og jeg orker ikke sådan en tur igen. der gik flere uger sidst til jeg kom der igen.

det er alleder sådan at de som vi har bestem os for at den lille skal have, ja kommer de med kommentar om at sådan gjorde de jo ikke man kunne jo gøre sådan og så begynde de igen.

Har ikke lyst til at mit barn skal undvære sine farmor og farfar men ønsker heller ikke de skal opvirkes af vores meget spændte forhold , for vi ved jo aldrig hvornår bomben springer igen. og det er jo vores barn og det er vel os som skal bestemme hvordan det skal opdrage.

hvordan ville i tackle det med hensyn til det lille kommende barn som vi jo elsker mere end noget andet.
men vi vil jo gerne selv bedstemme.

ps kærsten har meget svært ved at sige fra over fra sine forældre.
håber i kan hjælpe mig lidt med de dumme tanker som flyver meget rund i hovede op mig

Det blev lige lidt langt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2009

DK

Hej. Jeg har også haft meget dominerende svigerforældre, og det er jo træls. Desværre er de jo en del af ens elskedes liv, og en del som han sjældent har lyst til at skille sig af med.

Hvis min kæreste havde kaldt mig et røvhul foran alle, så havde min far helt sikkert også trukket ham til side, og bedt ham holde kammer-tonen. Hvilket jeg helt ærligt synes er okay. Det er SUPER ubehageligt at folk skændtes/kalder hinanden den slags ting når der er andre uvedkommende tilstede.
...og det er jo det dine svigerforældre er. Uvedkommende over for jeres skænderier/parforhold. Så hvis de ikke skal blande sig, skal du måske ikke "servere" skænderier/problemer på et sølvfad til dem.

Hvis du er så dårlig du ikke vil afsted, så hold dig til dit nej. Tag ikke med. Det lyder også til du har nogle problemer med at sige fra over for kæresten. Og hvis du bliver rasende på ham, så vent med at skælde ud til at i kommer hjem, i privaten!!!!!

Naturligvis bliver du sur når han drikker, når han har lovet at køre hjem. Det kan jeg da sagtens forstå. Men altså.... Det hjælper bare ikke at råbe af ham, overfor nysgerrige svigerforældre der blander sig.

Sååååå.... mit råd herfra må være at du ikke skal give dine svigerforældre noget at blande sig i. Hold jeres små diskussioner og uenigheder for jer selv derhjemme. Så har de ikke noget at blande sig i. Man kan desværre ikke skifte dem ud!! Så er det bedre at lære at leve med dem.

Knus

Anmeld

16. marts 2009

LineD

DK skriver:

Hej. Jeg har også haft meget dominerende svigerforældre, og det er jo træls. Desværre er de jo en del af ens elskedes liv, og en del som han sjældent har lyst til at skille sig af med.

Hvis min kæreste havde kaldt mig et røvhul foran alle, så havde min far helt sikkert også trukket ham til side, og bedt ham holde kammer-tonen. Hvilket jeg helt ærligt synes er okay. Det er SUPER ubehageligt at folk skændtes/kalder hinanden den slags ting når der er andre uvedkommende tilstede.
...og det er jo det dine svigerforældre er. Uvedkommende over for jeres skænderier/parforhold. Så hvis de ikke skal blande sig, skal du måske ikke "servere" skænderier/problemer på et sølvfad til dem.

Hvis du er så dårlig du ikke vil afsted, så hold dig til dit nej. Tag ikke med. Det lyder også til du har nogle problemer med at sige fra over for kæresten. Og hvis du bliver rasende på ham, så vent med at skælde ud til at i kommer hjem, i privaten!!!!!

Naturligvis bliver du sur når han drikker, når han har lovet at køre hjem. Det kan jeg da sagtens forstå. Men altså.... Det hjælper bare ikke at råbe af ham, overfor nysgerrige svigerforældre der blander sig.

Sååååå.... mit råd herfra må være at du ikke skal give dine svigerforældre noget at blande sig i. Hold jeres små diskussioner og uenigheder for jer selv derhjemme. Så har de ikke noget at blande sig i. Man kan desværre ikke skifte dem ud!! Så er det bedre at lære at leve med dem.

Knus

Enig, kunne ikke sige det bedre selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.