det der med mos.. spørgsmål :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

520 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. januar 2012

mika.F

ja, hvordan er det nu lige med det der mos? vi havde SP forleden som sagde at vi sagtens kunne begynde at give liam en smule frugtmos eller hirsegrød..hun fablede løs om pære der skulle koges, men nu er det bananer vi har fået invisteret i, og så tænker jeg bare, skal de også koges? hvis ja, hvordan?

håber i dejlige kvinder kan hjælpe..

kh.

//MIKA og liamsen på præcis 5 måneder i dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

MorEllen

Nej, bananer behøver I ikke at koge, men vær obs på at det kan være hårdt for maven!!
Det er meget nemt at koge pæremos, eblemos osv Bare skræl og rens et par pærer, skær den i tern, kog sammen med en lille smule vand til de er møre. Så er det bare at mose dem med en stavblender.. Hvis det bliver for surt kan det sødes med en lidt vaniliesukker..

Anmeld

29. januar 2012

Pige2009

Jeg ville også klart vente med bananer som ikke skal koges og så starte med pærer, som er sødere end æbler. Laura har aldrig fået sødet sin mos, da jeg ikke mener, man skal vænne dem til de søde sager alt for hurtigt 

Anmeld

29. januar 2012

mika.F

tusind tak for svar!

men tror i at det gør så meget ved maven, tænker bare, i starten er det jo kun et par ske fulde om dagen..

//MIKA og ynglings CO.

Anmeld

29. januar 2012

L&V

mika.F skriver:

tusind tak for svar!

men tror i at det gør så meget ved maven, tænker bare, i starten er det jo kun et par ske fulde om dagen..

//MIKA og ynglings CO.

Deres maver er meget sarte i starten men ved ikke om et par ske fulde kan gøre den store skade.. Ellers kan du prøve og blande det med pære da det har en god effekt på maven da det indeholder meget væske og derved gør det nemmere for tarmen.. Du kan evt også putte det i hirsegrøden, det er min Laura helt vild med 

Anmeld

29. januar 2012

Happiness

Selv om det kun er et par skeer kan det stadig gå ud over maven. De er jo rigtig sarte i starten. Lukas mave stopper helt, selv efter et par skeer banan

Så her koger jeg 2-3 æbler og 2-3 pærer, og så blender jeg det sammen, og putter i små skåle. Så er der mos til 6 dage, og Lukas spiser det med stor velbehag, og putter altså heller ikke noget sødt i. Frugten er sød nok i sig selv.

Putter så nogen gange en mango i, eller presset appelsin eller lignende. Så der kommer variation i det.

Anmeld

29. januar 2012

Ciss

ja, hvordan er det nu lige med det der mos? vi havde SP forleden som sagde at vi sagtens kunne begynde at give liam en smule frugtmos eller hirsegrød..hun fablede løs om pære der skulle koges, men nu er det bananer vi har fået invisteret i, og så tænker jeg bare, skal de også koges? hvis ja, hvordan?

kh.

Jeg har aldrig kogt bananerne til de små.

Bare et tips: Som noget af det første fik mine små banan blended med lidt MME (flaskebørn) og ellers ingenting. Det får en lidt tyk, skummende konsistens. Omtrent som milkshake. Gled ned på højkant! Det gør det også enklere at fordøje.

Anmeld

29. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
mika.F skriver:

kh.

min sp sagde at man kan starte med grød som fx. majsgrød og lidt frugtmos i, men at de ikke skal få for meget frugtmos. Men ikke hver gang. Nogle gang er en almindelig grød også fint.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.