Er det her normalt? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.398 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. januar 2012

mariesmavse92

Hej piger!!
Jeg vil høre, om I har oplevet noget af det samme. Flere gange i løbet af en dag får jeg nogle underlige "anfald", hvor jeg fra halsen ned til hoften (altså også armene) bliver helt tung og træt, og min puls stiger helt markant.. Det varer ca 5 minutter og går så stille og roligt væk igen, men er yderst ubehageligt da det også påvirker vejrtrækningen!! Det kan også godt gøre mig lidt nervøs som nu her for ti minutter siden, da jeg lagde mig i sengen efter at have været på toilettet og det så bare pludselig kom - bang som et lyn fra en skyfri himmel. Jeg søgte lige på google og så at mange skriver at det er helt normalt med lidt hjertebanken og høj puls når man er gravid, men... Det virker bare unormalt?? :-S
Knuus mariesmavse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2012

MyLittleBaby

mariesmavse92 skriver:

Hej piger!!
Jeg vil høre, om I har oplevet noget af det samme. Flere gange i løbet af en dag får jeg nogle underlige "anfald", hvor jeg fra halsen ned til hoften (altså også armene) bliver helt tung og træt, og min puls stiger helt markant.. Det varer ca 5 minutter og går så stille og roligt væk igen, men er yderst ubehageligt da det også påvirker vejrtrækningen!! Det kan også godt gøre mig lidt nervøs som nu her for ti minutter siden, da jeg lagde mig i sengen efter at have været på toilettet og det så bare pludselig kom - bang som et lyn fra en skyfri himmel. Jeg søgte lige på google og så at mange skriver at det er helt normalt med lidt hjertebanken og høj puls når man er gravid, men... Det virker bare unormalt?? :-S
Knuus mariesmavse

Jeg havde tit høj puls og hjertebanken under min graviditet. Også nogengange så vildt at jeg måtte ligge mig ned, selvom jeg var udenfor. Jeg tog til min læge fordi jeg var bange for det, og det synes jeg også at du skal gøre.

Det er bedre at besøge lægen en gang for meget, end en gang for lidt. Og når du føler dig utryg synes jeg klart at du skal ringe til din læge 

Anmeld

28. januar 2012

Ems30

mariesmavse92 skriver:

Hej piger!!
Knuus mariesmavse

Jeg har det ofte, især hvis jeg har rejst mig for hurtigt. Eller er forpustet. Eller hvis jeg, ligesom jeg var igår, er mega mæt og proppet med mad, så kan jeg næsten ikke trække vejret og føler at min puls stiger og jeg næsten skal besvime

Men ifølge lægerne, der har taget adskillige prøver på mig, er det bare en graviditetsgene der kommer af, at alt i mellemgulvet bare er presset sammen.

Hvor langt er du henne?

Anmeld

28. januar 2012

morbibi

Det samme har jeg og især, når jeg står op for længe af gangen eller går ud og handler. Skide træls, men helt normalt og går væk igen

Anmeld

28. januar 2012

mariesmavse92

Thalita skriver:

Jeg havde tit høj puls og hjertebanken under min graviditet. Også nogengange så vildt at jeg måtte ligge mig ned, selvom jeg var udenfor. Jeg tog til min læge fordi jeg var bange for det, og det synes jeg også at du skal gøre.

Det er bedre at besøge lægen en gang for meget, end en gang for lidt. Og når du føler dig utryg synes jeg klart at du skal ringe til din læge 

Så vil jeg gøre det! Var alt i orden da du tog til lægen med det? Hvor ubehageligt at du var nødt til at lægge dig ned udenfor også, ih altså.. når vi er ude at gå når det kommer, må jeg hænge mig op ad min mand :/
tusind tak for dit svar !

Anmeld

28. januar 2012

mariesmavse92

Ems30 skriver:

Jeg har det ofte, især hvis jeg har rejst mig for hurtigt. Eller er forpustet. Eller hvis jeg, ligesom jeg var igår, er mega mæt og proppet med mad, så kan jeg næsten ikke trække vejret og føler at min puls stiger og jeg næsten skal besvime

Men ifølge lægerne, der har taget adskillige prøver på mig, er det bare en graviditetsgene der kommer af, at alt i mellemgulvet bare er presset sammen.

Hvor langt er du henne?

Og graviditetsGENE er det i hvert fald!! jeg er 29+4, så ja jeg er helt med på at alt bliver presset sammen i maven - det er jo mega svært at trække vejret og spise normalt nu. Men det andet føles bare som en slags anfald og er vildt ubehagelige. ja jeg får det netop også som om jeg er lige ved at besvime!!
mange tak for dit svar

Anmeld

28. januar 2012

mariesmavse92

morbibi skriver:

Det samme har jeg og især, når jeg står op for længe af gangen eller går ud og handler. Skide træls, men helt normalt og går væk igen

Ja det er virkelig træls, men hvis det virkelig er normalt vil jeg prøve ikke at bekymre mig Nu skal jeg også fra denne uge af have kørt strimmel hver uge, fordi jeg har sukkersyge, så jeg kan håbe på at jeg får et "anfald" en af gangene så de kan se om det er værd at være bekymret for
tak for dit svar

Anmeld

29. januar 2012

MyLittleBaby

mariesmavse92 skriver:

Så vil jeg gøre det! Var alt i orden da du tog til lægen med det? Hvor ubehageligt at du var nødt til at lægge dig ned udenfor også, ih altså.. når vi er ude at gå når det kommer, må jeg hænge mig op ad min mand :/
tusind tak for dit svar !

Ja, alt var heldigvis som det skulle være 

Min læge sagde at kroppen selvfølgelig reagerer, når der sker så mange ting på så kort tid. det kunne jeg jo godt havde sagt mig selv, men jeg synes ihvertfald det var rart lige at blive tjekket 

Anmeld

29. januar 2012

norenberg

det kan lyde som panik angst....det kan komme ud af den blå luft...og uden man egentlig selv ved hvorfor det oplevede jeg i min første graviditet...

Anmeld

30. januar 2012

mariesmavse92

norenberg skriver:

det kan lyde som panik angst....det kan komme ud af den blå luft...og uden man egentlig selv ved hvorfor det oplevede jeg i min første graviditet...

Uha, det lyder farligt. Hvor ubehageligt for dig har det så "hængt ved" ? Jeg tror ikke mit er panikangst, for jeg oplever ikke pludselig rædsel eller noget, det er bare alt det fysiske der overvælder mig lidt men ikke som angst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.