Hvordan lærer jeg baby at sove tidligere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

662 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. januar 2012

Anonym trådstarter

Hej!

Min pige starter snart i dagpleje og derfor vil jeg virkelig gerne have hende i seng noget tidligere på aftenen så hun ikke er overtræt.

Problemet er at hun KUN vil sove når vi andre også går i seng, dvs. i mange måneder har hun først ville sove omkring kl. 22 om aftenen.

Er der nogle som har et par gode råd til hvordan jeg får vendt min pige til at sove tidligere til natten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

Alexander&Lærke

Tror du ikke det kommer helt naturligt når hun starter. De plejer at bliver meget trætte når de sådan kommer ud og får en anden hverdag...

Får hun ellers ikke nogen lur om aftenen eller hvornår ligger den seneste lur, for det er da inponerende at hun kan holde til kl 22.

Min lille på 6 md går i seng kl 19 hun er død træt, og hun får ellers en lur fra 16-17 som regl. Jeg har prøvet at trække den, for hun står jo så også op kl 5 zzzzzz meget tidligt for moren... 

Nå men kan huske fra da min søn startet i dagpleje der var han træt på en anden måde end når mig og ham gik hjemme, han begyndte også at sove middags lur på 2-3 timer, hvilke jeg ikke selv havde kunnet.... Så tror det kommer af sig selv...

Anmeld

27. januar 2012

foto på lærred

Anonym skriver:

Hej!

Min pige starter snart i dagpleje og derfor vil jeg virkelig gerne have hende i seng noget tidligere på aftenen så hun ikke er overtræt.

Problemet er at hun KUN vil sove når vi andre også går i seng, dvs. i mange måneder har hun først ville sove omkring kl. 22 om aftenen.

Er der nogle som har et par gode råd til hvordan jeg får vendt min pige til at sove tidligere til natten?

Hvor gammel er hun?

Er hun ikke død træt når hun kommer hjem fra dagplejen?

Da vores datter var omkring 2,5 år havde vi pludselig problemer med at lægge om aftenen. Det havde vi ellers aldrig haft. Vi fik vs til at vække hende efter max to timer og så rettede det hele sig ind igen efter en uges tid.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

27. januar 2012

RGN

Profilbillede for RGN

I følge Helen Lund-Hansen, tror jeg hun hedder, der har skrevet "Sådan får du dit barn til at sove" skal man rykke barnets lure 15 minutter daglig den vej man ønsker. Dvs hun skal vækkes 15 min tidligere om morgen, lægges til at sove 15 min før til middag osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.