Hej Tine.
Jeg har en datter der er født 1 mdr for tidligt, og hende har jeg også været urolig for om hun kunne følge med.... Men min sundhedsplejerske har sagt hun slet ikke er bagud med noget, andet end lige og støtte på sine ben.. Hun vil ikke støtte på sine ben endnu, da hun ikke helt er stærk nok i hofterne til og kunne klare det.... ang det med og sidde selv, så skal du ikke være urolig, for det kan min datter heller ikke endnu, og det kan de to andre piger i min mødregruppe heller ikke, som er ca 1 mdr ældre end min datter!!
De kan sagtens have deres hænder i munden selvom de ikke er ved og få tænder... Min datter har nærmest fra dag et af, ville have sine hænder i munden, og hun har ingen tænder fået endnu...
Man kan som regel også se når de begynder og få tænder, for nogen begynder og savle meget mere end de normalt gør, andre bliver meget ulykkelige og sover ikke rigtig...
Du kan jo prøve og tage en teske og stikke ind i munden på ham, og så banke forsigtigt på gummerne i over og undermund, så kan du som regel høre om der er tænder på vej eller ej.. det kunne min søster i hvert fald med sine to piger!!
Men han skal nok komme efter det, det tager måske bare længere tid end de andre børn som er født til tiden, og sådan er det...
Prøv lig legetøjet tæt ind til ham, så kan det være han forstår der er noget han kan hygge sig med, det gjorde jeg med min datter, og det hjalp, for så begyndte hun og forstå der var altså et eller andet og rive fat i som kunne hygges med, larme, osv...
Held og lykke....
Karina
Anmeld